fallback

Защо да налеете 10 литра в резервоара е по-добре, отколкото да го напълните догоре

По-полезно е да посещавате бензиностанциите по-често, особено ако сте с бензинова кола

В мрежата има много спорове дали си струва да зареждате колата догоре или пък да сипвате за по двайсетина лева, но по-често. Някои казват, че няма разлика. Други възразяват, че според тях винаги пълен резервоар ще спести много проблеми. Опитваме се да разрешим или пък да задълбочим този спор.

В полза на пълния резервоар е фактът, че ще карате по-дълго, а и рискът от така нареченото обезвъздушаване на горивната помпа (особено при дизелите) също е значително намален. Този подход има обаче и недостатъци. 

Преди дълго пътуване много водачи се опитват да заредят гориво буквално до ръба. Ако колата е стара, каквито са голяма част от автомобилите по родните пътища, тогава с лошо завинтена капачка част от горивото може да се излее. Потенциално може дори да завърши с пожар.

Ако разгледаме съвременните автомобили, то те имат много сложна система за вентилация на резервоара. Пълненето до очните ябълки може да наруши работата на този дизайн. Горивото ще влезе във вентилационната тръба и оттам направо в адсорбера . Разпространявайки се, той ще запуши цялата система с въглени, които са вътре в механизма. В резултат на това ще светне Check Engine на таблото и разходът също ще се увеличи.

Опасно преливането и изтичане на гориво през отвора на резервоара по невнимание, това също не е добре. Последствията са могат да са тъжни, тъй като често горивото попада върху различни гумени части (и е агресивно към тях), окабеляване или спирачна система.

Тоест, много по-безопасно (и по-изгодно) е просто да посещавате бензиностанции по-често, като купувате по 10 литра, особено ако сте с бензинова кола. Това също има особен има смисъл, да речем, когато попаднете на място, където няма утвърдени бензиностанции, а такива със съмнителна репутация. При некачествено гориво, ниското ниво ще улесни източването му или почистването на резервоара чрез демонтиране, ако това се наложи.

fallback
  • #167
    анонимен ( преди 1 година )
    Грешка. 6 000 км месечно. При безплатно зареждане или зареждане на нощна тарифа електромобила става по-изгоден при още по нисък пробег. Но пък като ме накараха да вляза в сайта на toyota ми дадоха нова опорна точка с която Грета тунберг ще се гордее. Само за четири години, онзи който върти по 6 000 км на месец ще спести въглеродни емисии за производство на шест батерии в сравнение с това да кара toyota corolla. Както виждаш всяко ваше заяждане просто налива все повече вода в мелницата на електро
  • #166
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Просто ги накарах сами да си сметнат, за да стигнат до моята теза, че още днес е икономически изгодно да се кара електромобил ако въртиш много километри годишно, а електромобилите са абсолютно неизгодни за градско шофиране и малко километри и съществуването на градски електромобили към момента е абсолютно безсмислено. Теза която повтарям от пет години с практически примери и сметки. Както виждаш при 6 хиляди километра годишно сметката излиза дори да зареждаш на 35 ст. а не нощна и безплатно
  • #165
    Проба ( преди 1 година )
    Заради някакъв бъг изчезват всички мнения докато не напишеш някакво мнение за да се появят. Оправете си го!
  • #164
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Казвам ти аз че умишлено или не умишлено ми вкарваш думи в устата, но ти не ми вярваш! Хайде върни се и прочети разговора да видим дали не съм одобрил сегашния автомобил на гост и дори дали не съм казал че и от него няма нужда ако гледаме само математиката, защото с такси ще му е по-евтино за 3 000 км годишно, но одобрявам покупката на автомобил заради свободата и независимостта. На тебе ти препоръчах дизел. А кредита го е изтеглил онзи с 6 000 км пробег и се отнася за шофьори с такъв пробег
  • #163
    Шофьор ( преди 1 година )
    По голяма глупост скоро не бях чел....
  • #162
    анонимен ( преди 1 година )
    Адсорбера пазете! И така нареченото "обезвъздушаване" е много опасно. Поредната статия която страда от така наречената "глупост".
  • #161
    Ехха ( преди 1 година )
    Явно по- интересни са електро мобилните. Сега за статията, писана е явно от неразбиращ жена. 1. Честото ходене до бензиностанция е допълнителен разход на гориво.2. Ако все още не знаете на коя бензиностанция горивото е с приемливо качество няма и да разберете независимо,какво количество зареждате.3. И за мен най-важното! Просто не пълнете гърловината на резервоара до капачката. Всяка помпа си има пистолет с автомат за спиране на притока когато стигне горивото до него. Явно пълните нелегалн ...
  • #160
    Турбо ( преди 1 година )
    До 158.За съжаление рецептата на Гост е валидна за поне 90% от хората,който си купуват автомобил втора употреба.В предишно мнение пращаше Гост да изтегли потребителски кредит и банка даже му препоръча.
  • #159
    Турбо ( преди 1 година )
    За еРифтър питам,напълно сериозно без да се гъбаркам.Стигам до извода,че не малката батерия от 50 квтч му е проблема,а бавната скорост на зареждане от 50 квт.Ако се подобри скоростта на зареждане на 100-150 квт, времето за зареждане ще стане приемливо.При наличие на достатъчно 150 квт станции и ниска цена на тока ще стане изгодно да се кара Ел.баничарка.Това е за в бъдеще след 2035,при изравнени цени,само да се живи и здрави.
  • #158
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Само че той се опитва да препише тази негова рецепта като работеща за абсолютно всички шофьори, включително и такива които минават По 6000 км на месец, всеки месец. Тук вече и ти минаваш в неговия отбор, като се опитваш да ми вкараш думи в устата че го карам да си купи чисто нова Тесла и да плаща по 1600 лв на месец, което никога и никъде не съм му препоръчвал за 3 000 км на месец от които 2000 градско. Жената кара градско и минава горе-долу толкова за година и напълно го разбирам.
fallback
Последни