fallback

Защо да налеете 10 литра в резервоара е по-добре, отколкото да го напълните догоре

По-полезно е да посещавате бензиностанциите по-често, особено ако сте с бензинова кола

В мрежата има много спорове дали си струва да зареждате колата догоре или пък да сипвате за по двайсетина лева, но по-често. Някои казват, че няма разлика. Други възразяват, че според тях винаги пълен резервоар ще спести много проблеми. Опитваме се да разрешим или пък да задълбочим този спор.

В полза на пълния резервоар е фактът, че ще карате по-дълго, а и рискът от така нареченото обезвъздушаване на горивната помпа (особено при дизелите) също е значително намален. Този подход има обаче и недостатъци. 

Преди дълго пътуване много водачи се опитват да заредят гориво буквално до ръба. Ако колата е стара, каквито са голяма част от автомобилите по родните пътища, тогава с лошо завинтена капачка част от горивото може да се излее. Потенциално може дори да завърши с пожар.

Ако разгледаме съвременните автомобили, то те имат много сложна система за вентилация на резервоара. Пълненето до очните ябълки може да наруши работата на този дизайн. Горивото ще влезе във вентилационната тръба и оттам направо в адсорбера . Разпространявайки се, той ще запуши цялата система с въглени, които са вътре в механизма. В резултат на това ще светне Check Engine на таблото и разходът също ще се увеличи.

Опасно преливането и изтичане на гориво през отвора на резервоара по невнимание, това също не е добре. Последствията са могат да са тъжни, тъй като често горивото попада върху различни гумени части (и е агресивно към тях), окабеляване или спирачна система.

Тоест, много по-безопасно (и по-изгодно) е просто да посещавате бензиностанции по-често, като купувате по 10 литра, особено ако сте с бензинова кола. Това също има особен има смисъл, да речем, когато попаднете на място, където няма утвърдени бензиностанции, а такива със съмнителна репутация. При некачествено гориво, ниското ниво ще улесни източването му или почистването на резервоара чрез демонтиране, ако това се наложи.

fallback
  • #137
    анонимен ( преди 1 година )
    Егани му простотията и тази статия
  • #136
    Ти затова ( преди 1 година )
    ли избра да караш дизел?
  • #135
    Кога да очакваме ( преди 1 година )
    цените да се изравнят?
  • #134
    127 ми ( преди 1 година )
    Дълго ще има да събираш и пестиш от закуски докато събереш пари за Тесла.
  • #133
    Тойота фен ( преди 1 година )
    Купих 10 годишна Корола Версо 2019 г за 9 бона.Айде бегай се скрий с Теслите си.
  • #132
    Онзи ( преди 1 година )
    Голяма глупост
  • #131
    Гост ( преди 1 година )
    Предишната ми Корола беше за 6 к.лв.,как да е нямало нещо което съм имал.Да не си ял пак едни гъби?
  • #130
    Гост ( преди 1 година )
    Как го разбираш бюджет от 5 до 10 к. лева?Защо трябва да са 5,като е ясно Королата е по близо до 10 к.лв.Кой е казал че имам само една кола?Колата на жената е за 5 к.лв.
  • #129
    анонимен ( преди 1 година )
    Това е поредната слабоумна статия. Пълни глупости. Точно обратното е, резервоара не е хубаво да пада под средата, защото помпата гълта събралите се на дъното биклюци. Да не говорим, че дърпа и въздух, ако е малко и от това и се разказва играта и двигателя не работи добре. Вие разбирате от коли, колкото и глиган от кладенчова вода.
  • #128
    Иван ( преди 1 година )
    Егати статията. Направо ***. Не те ли е срам бе младеж?
fallback
Последни