fallback

Защо да налеете 10 литра в резервоара е по-добре, отколкото да го напълните догоре

По-полезно е да посещавате бензиностанциите по-често, особено ако сте с бензинова кола

В мрежата има много спорове дали си струва да зареждате колата догоре или пък да сипвате за по двайсетина лева, но по-често. Някои казват, че няма разлика. Други възразяват, че според тях винаги пълен резервоар ще спести много проблеми. Опитваме се да разрешим или пък да задълбочим този спор.

В полза на пълния резервоар е фактът, че ще карате по-дълго, а и рискът от така нареченото обезвъздушаване на горивната помпа (особено при дизелите) също е значително намален. Този подход има обаче и недостатъци. 

Преди дълго пътуване много водачи се опитват да заредят гориво буквално до ръба. Ако колата е стара, каквито са голяма част от автомобилите по родните пътища, тогава с лошо завинтена капачка част от горивото може да се излее. Потенциално може дори да завърши с пожар.

Ако разгледаме съвременните автомобили, то те имат много сложна система за вентилация на резервоара. Пълненето до очните ябълки може да наруши работата на този дизайн. Горивото ще влезе във вентилационната тръба и оттам направо в адсорбера . Разпространявайки се, той ще запуши цялата система с въглени, които са вътре в механизма. В резултат на това ще светне Check Engine на таблото и разходът също ще се увеличи.

Опасно преливането и изтичане на гориво през отвора на резервоара по невнимание, това също не е добре. Последствията са могат да са тъжни, тъй като често горивото попада върху различни гумени части (и е агресивно към тях), окабеляване или спирачна система.

Тоест, много по-безопасно (и по-изгодно) е просто да посещавате бензиностанции по-често, като купувате по 10 литра, особено ако сте с бензинова кола. Това също има особен има смисъл, да речем, когато попаднете на място, където няма утвърдени бензиностанции, а такива със съмнителна репутация. При некачествено гориво, ниското ниво ще улесни източването му или почистването на резервоара чрез демонтиране, ако това се наложи.

fallback
  • #157
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    "Прав ли съм?Не съм специалист по електротехника,затова питам" Още в първия пост ти отговорих, че тези разговори сме ги водили и дори без да ме питаш ти препоръчах следващия ти нов автомобил да е дизелов, защото няма идеални и универсални автомобили, които да са подходящи за всички шофьори, а всеки автомобил трябва да се избира спрямо нуждите и възможностите. Без никакъв сарказъм и напълно искрено казах че автомобила на Гост е напълно подходящ за неговите нужди и възможности.
  • #156
    Хейтър ( преди 1 година )
    Тази статия е писана от теоретик който тотално не познава горивните системи в автомобилите. На старото дизелче сипвай по 5 лв всеки ден та да караш доста по често само на *** и мизерии от дъното на резервоара. Това важи и за бензина. Що се отнася до електричните съм сигурен че у нас и на тях ще им сложат ток с лошо качество,
  • #155
    Турбо ( преди 1 година )
    Следваща баничарка ще е пак дизелова и ще изчакам да се подобри електрическата.Също и да се изравнят цените.Прав ли съм?Не съм специалист по електротехника,затова питам.
  • #154
    анонимен ( преди 1 година )
    Липсват ви умения за четене с разбиране на текст 3 клас, да ви го преведа - не препоръчват пълнене не просто до горе, а както правят алчните бензинаджии до абсолютния максимум. По-добре ако примерно резервоара ви е 50 литра и сте на средата, сложете си точно 20 литра и сте топ. Иначе какви Тресли, това е каруца, препоръчвам втора ръка етрон 55 с въздушно окачване.
  • #153
    Турбо ( преди 1 година )
    А изравняването на цените на електромобилите и ДВГ няма да настъпи скоро.Знам какво ще кажеш,пикапите ще са последни.Гледам еРифтър е с по висока цена,от 86000 лв до 88000 лева,в момента са 4 налични.Бяха по 78000 лева.Смятам,че проблема не е в малката батерия 50 квтч,а в скоростта на зареждане,само 50 квт. и 1 час зареждане.Ако следващите еРифтър зареждат с по висока скорост,да речем с 100-150 квт, времето за зареждане ще спадне на 10-15 минути.
  • #152
    Турбо ( преди 1 година )
    Всеки си купува автомобил според джоба.Гост кара повече градско,до работа,до село, децата на училище,до супермаркета.На него нова кола не му трябва,за 5-10 хиляди километра на годината капиталовложението в нова кола е безсмислено.Той си е купил кола за 10 х.лв и си прави разчета върху тази сума за заплатата, която в момента получава.Как се плаща вноска от 1600 лева?Аз не бих се навил да плащам всеки месец по толкова за Тесла.
  • #151
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Приятелю, напълно си прав и сме ги коментирали тези неща. Но Гост се опитва да създава внушения, че към момента една Тесла струва 200 000 лв, а можеш да си купиш 10-годишна toyota с бюджет от 5 до 10 000 лв, защото той така бил направил и започва да дава сметки и примери с тези цифри. Все едно аз да дам пример с дизел от 20 стотинки литъра от времето на комунизма и ток на Лев и 50 от преди година и нещо и да смятам колко ми е изгодно да карам дизеловия си автомобил!
  • #150
    До 148 ( преди 1 година )
    Объркал си часовете другарю учител. Сарказмът и иронията не се изучават по математика!
  • #149
    Турбо ( преди 1 година )
    Сега цените са нагоре на нови и стари коли.Сега за нов Рифтър ми искат 50000 лева,а за стария Партнер от 2015 година ми дават двайсетина х.лева.Гледам в Пежо оказион Партнер от 2015 година му искат 21500 лева.Нормално е и за Тойота втора употреба да искат двайсетина х.лева.
  • #148
    Турбо ( преди 1 година )
    2015 купих ново Пежо Партнер за 30000 лева и върнах стария 10годишен Партнер на СФА,оцениха го за 5000 лв като първоначална вноска.Какво те учудва тесльо,че Гост е купил 10 годишна Тойота за 10000 лв през 2020 година,като на мен за 10 годишна кола ми платиха 5000 лева през 2015 година?
fallback
Последни