fallback

Защо да налеете 10 литра в резервоара е по-добре, отколкото да го напълните догоре

По-полезно е да посещавате бензиностанциите по-често, особено ако сте с бензинова кола

В мрежата има много спорове дали си струва да зареждате колата догоре или пък да сипвате за по двайсетина лева, но по-често. Някои казват, че няма разлика. Други възразяват, че според тях винаги пълен резервоар ще спести много проблеми. Опитваме се да разрешим или пък да задълбочим този спор.

В полза на пълния резервоар е фактът, че ще карате по-дълго, а и рискът от така нареченото обезвъздушаване на горивната помпа (особено при дизелите) също е значително намален. Този подход има обаче и недостатъци. 

Преди дълго пътуване много водачи се опитват да заредят гориво буквално до ръба. Ако колата е стара, каквито са голяма част от автомобилите по родните пътища, тогава с лошо завинтена капачка част от горивото може да се излее. Потенциално може дори да завърши с пожар.

Ако разгледаме съвременните автомобили, то те имат много сложна система за вентилация на резервоара. Пълненето до очните ябълки може да наруши работата на този дизайн. Горивото ще влезе във вентилационната тръба и оттам направо в адсорбера . Разпространявайки се, той ще запуши цялата система с въглени, които са вътре в механизма. В резултат на това ще светне Check Engine на таблото и разходът също ще се увеличи.

Опасно преливането и изтичане на гориво през отвора на резервоара по невнимание, това също не е добре. Последствията са могат да са тъжни, тъй като често горивото попада върху различни гумени части (и е агресивно към тях), окабеляване или спирачна система.

Тоест, много по-безопасно (и по-изгодно) е просто да посещавате бензиностанции по-често, като купувате по 10 литра, особено ако сте с бензинова кола. Това също има особен има смисъл, да речем, когато попаднете на място, където няма утвърдени бензиностанции, а такива със съмнителна репутация. При некачествено гориво, ниското ниво ще улесни източването му или почистването на резервоара чрез демонтиране, ако това се наложи.

fallback
  • #127
    анонимен ( преди 1 година )
    От Варна до Боровец ще стигнеш с 10 минутно зареждане на която и да е от 15-те зарядни станции по пътя, дори при минусови температури. Така че се връщаме на моята теза, че електромобилите към момента имат само икономически и никакви технически недостатъци за да навлязат масово. Ето че ми потвърждаваш тезата, че когато цените на електромобилите са изравнят с ДВГ, само най-глупавите хора в света няма да си купят електромобил, а ще изберат ДВГ.
  • #126
    Гостенино ( преди 1 година )
    И изведнъж 1000 километра на ден се превърнаха в 500. За да станат 1 000 от Варна до Боровец или трябва да си много зле с ориентацията или да пишеш от онази твоята другата реалност където може и да са 1 000, защото там време пространството не е същото като тук и съществува перпето мобиле, което се изучава в учебниците по ДВГ, където пише, че когато отпуснеш съединителя, автомобилът потегля без двигателя да предава на гумите въртящ момент и без помощта на допълнителна мощност и енергия!
  • #125
    Гостенино ( преди 1 година )
    Как точно се заяждам с тебе когато ти пускам цитати, които лично ти си написал? Ако в момента автомобилът ти е 12-годишен значи не си го купил 10-годишен а 9 годишен за 5 000 лв. Знаеш ли кога е имало toyota corolla на девет години за 5 че дори и за 10 000 лв? Точно никога. Нито през 2020, нито преди това, нито някога ще има. А ти ми говореше че ще купуваш такава toyota и аз ти се подигравам от тогава насам, но ти не можеш да се усетиш защото не знаеше цените и чак днес ги научи!
  • #124
    Arcadium ( преди 1 година )
    В тая медия само *** ли работят?
  • #123
    Гост ( преди 1 година )
    Грете,с електрика сте си лика прилика. Обещава да си купи Тесла втора употреба,но някой друг път.
  • #122
    Гост ( преди 1 година )
    До 120.Не ми дреме.
  • #121
    Гост ( преди 1 година )
    Май ме бъркаш с Дизела или Турбо.Те карат по много километри.
  • #120
    Грета тунберг ( преди 1 година )
    Гостенино, скъсвам с тебе и вече не си ми гадже! Как не те е срам да караш толкова замърсяващ автомобил. Сега погледнах че най-евтината toyota която харчи 6 на 100 и струва 42 000 лв, отделя 129 грама въглероден диоксид на километър. При 6 000 км на месец, ще отдели около 10 тона въглероден диоксид, а за производството на батерия на Тесла модел 3 се отделят само 7 т. Тоест още една първата година, ще се отдели въглероден диоксид за производството на 1,5 батерии а за 4 г. колкото за 6 батерии
  • #119
    Гост ( преди 1 година )
    До Боровец са ми толкова,като ходя на ски веднъж годишно.Останалото е градско.Умишлено не ти давам цифри,защото всичко извърташ.Зареждам за 30 лева на бензиностанция, колкото пъти ми се наложи.Королата ми е 12 годишна,а не на 20.Опитваш се да ме дразниш,не ти се получава.
  • #118
    румен ( преди 1 година )
    Можело да не си завиеш капачката и да изтече ... Те и на Румен баба му можеше да е мъжка, тогава можеше и да е виждал кола в живота си някога. Махнете го тоя ***
fallback
Последни