Формула 1 се готви за голяма регулаторна промяна през 2026. Освен намалено с 30 кг (до 768 кг) тегло на болидите и въвеждането на активна аеродинамика на предното и задното крило, се планират значителни промени в задвижващите системи, което би трябвало да направи шампионата още по-оспорван.

Задвижването ще си остане хибридно, но ако досега 82% от мощността идва от двигателя с вътрешно горене, през следващия сезон тази стойност ще спадне до 50%. Така останалата половина ще трябва да бъде осигурена от електрическия мотор.
В числено отношение мощността на двигателя с вътрешно горене ще спадне от 550 kW на 400 kW (около 543 к.с.), докато електрическата част (MGU-K) ще утрои приноса си - 120 kW на 350 kW (475 к.с.). Общата мощност ще бъде около 1000 к.с., като електромоторът вече няма да бъде помощно средство, а жизненоважен орган.

В предишните сезони, ако загубиш хибридната система, все още беше възможно да стигнеш до финала. През 2026 без помощна на батерия надпреварата приключва, тъй като самостоятелният двигател с вътрешно горене няма да може да преодолее въздушното съпротивление при максимални скорости.
Въпреки че FIA въведе система за намаляване на мощността, за да избегне внезапен "срив" в производителността, стилът на пилотиране ще се промени радикално. Състезателите, подобно на Формула E, ще трябва да станат енергийни мениджъри. Капацитетът за възстановяване при спиране ще се увеличи от 2 MJ на 8.5 MJ на обиколка. Това ще ги принуди да спират по-интензивно и да използват различни техники на пилотиране.

Сред големите промени през 2026 ще бъде и премахването на DRS (Система за намаляване на съпротивлението), която играе основна роля при изпреварванията от 2011 насам. На нейно място място ще дойде функцията Manual Override. Нейната концепция напомня на видеоигри - ако пилотът е близо до противника си, получава бонус за електрическа енергия за следващата обиколка, който може да се използва по желание. Това може да доведе до нови тактики: да използваш бонуса веднага за атака или да го запазиш, за да се защитиш в края на състезанието?
Зад тези нововъведение стои желанието на Формула 1 да остане релевантна за автомобилната индустрия, в пълен преход, също благодарение на въвеждането на 100% устойчиви и синтетични горива. Mercedes, Ferrari, Honda, Red Bull Ford, както и Cadillac, но от 2028, са производителите, които ще създадат новите двигатели.

