fallback

Защо да налеете 10 литра в резервоара е по-добре, отколкото да го напълните догоре

По-полезно е да посещавате бензиностанциите по-често, особено ако сте с бензинова кола

В мрежата има много спорове дали си струва да зареждате колата догоре или пък да сипвате за по двайсетина лева, но по-често. Някои казват, че няма разлика. Други възразяват, че според тях винаги пълен резервоар ще спести много проблеми. Опитваме се да разрешим или пък да задълбочим този спор.

В полза на пълния резервоар е фактът, че ще карате по-дълго, а и рискът от така нареченото обезвъздушаване на горивната помпа (особено при дизелите) също е значително намален. Този подход има обаче и недостатъци. 

Преди дълго пътуване много водачи се опитват да заредят гориво буквално до ръба. Ако колата е стара, каквито са голяма част от автомобилите по родните пътища, тогава с лошо завинтена капачка част от горивото може да се излее. Потенциално може дори да завърши с пожар.

Ако разгледаме съвременните автомобили, то те имат много сложна система за вентилация на резервоара. Пълненето до очните ябълки може да наруши работата на този дизайн. Горивото ще влезе във вентилационната тръба и оттам направо в адсорбера . Разпространявайки се, той ще запуши цялата система с въглени, които са вътре в механизма. В резултат на това ще светне Check Engine на таблото и разходът също ще се увеличи.

Опасно преливането и изтичане на гориво през отвора на резервоара по невнимание, това също не е добре. Последствията са могат да са тъжни, тъй като често горивото попада върху различни гумени части (и е агресивно към тях), окабеляване или спирачна система.

Тоест, много по-безопасно (и по-изгодно) е просто да посещавате бензиностанции по-често, като купувате по 10 литра, особено ако сте с бензинова кола. Това също има особен има смисъл, да речем, когато попаднете на място, където няма утвърдени бензиностанции, а такива със съмнителна репутация. При некачествено гориво, ниското ниво ще улесни източването му или почистването на резервоара чрез демонтиране, ако това се наложи.

fallback
  • #197
    анонимен ( преди 1 година )
    В село Калипетрово и В село Мугла, колко километра градско въртите на ден за да ви трябва бърза зарядна станция за да продължите да шофирате? На гости ни на сметнахме, че за двумесечен пробег му стига едно зареждане за 8 часа на монофазен контакт. По четири часа на месец за градското шофиране. Колко пък да са големи тези села?
  • #196
    Хайл14/88 ( преди 1 година )
    195 е за 188,объках без да искам
  • #195
    Хайл14/88 ( преди 1 година )
    191,когато си купиш любимата тесла тогава ще говориш от първо лице,а не да гледаш клипове в ютуб и да блещиш глупости.колко струва да заредиш 1 кв на зарядна и колко метра минава с него гашльо неграмотен.още ли изливаш бетон без кофраж и да лееш купета с преса.гнусен пъпчиф навлек
  • #194
    анонимен ( преди 1 година )
    До 190.В село Мугла колко квт е зарядната?За един прЕател питам,ще ходи в Родопите.
  • #193
    анонимен ( преди 1 година )
    Здравей Хайл.Този си го ползваме за забавление.
  • #192
    Хайл14/88 ( преди 1 година )
    Пичове,видите ли тоя навлек електричара да пише го игнорирайте.такова просто същество не сте виждали и на всичко отгоре обижда хората несъгласни с тъпите му възгледи.уникално гнусно л.еке
  • #191
    анонимен ( преди 1 година )
    За магистрала Тракия добре.По другите пътища как е.В село Калипетрово има ли 250 квт зарядна?
  • #190
    анонимен ( преди 1 година )
    За 17 пъти по 10 минути се зареждат 450 киловатчаса при което с магистралното шофиране на антиелектриците се изминават 3 000 км за 34 часа. С тяхното темпо на шофиране с тесла модел 3 long range ще стигнат от Варна до Боровец без да спират за зареждане и ще им останат поне 50 км пробег. Ако на някой му се допикае и все пак спрат за 6 минути на бегом до тоалетната с хронометъра да не закъснеят за пистата, ще заредят още 100 км на някоя 150 kW зарядна станция и на връщане още цели 12 мин!
  • #189
    анонимен ( преди 1 година )
    Разбира се, когато гостенина тръгне от Варна за Боровец със 70 литра резервоар не може да стигне с едно зареждане и спира за 5 минути да дозареди, а не си губи цели 10 минути за спиране на една от тези зарядни станции. Според всички антиелектрици да караш електромобил е изключително сложно да изчислиш къде да заредиш с автомобил с 500 км пробег, когато зарядните дистанции са през цели 30 км разстояние една от друга и ще минеш само през 17 зарядни станции докато ти свърши батерията!
  • #188
    Копи пейст ( преди 1 година )
    Но ако не си бабаит да караш с 200-250 км в час по магистралата, а спазваш ограниченията и се движиш само със 140 км в час, без да се влачиш като антиелектриците с 90 км в час, дори на автопилот ще стигнеш за по-малко от 3 часа от София до Бургас без да спираш за зареждане и даже ще ти останат 50 км пробег. Ето ти го нагледно youtu.be/ur7t1RDIkZM
fallback
Последни