fallback

Защо да налеете 10 литра в резервоара е по-добре, отколкото да го напълните догоре

По-полезно е да посещавате бензиностанциите по-често, особено ако сте с бензинова кола

В мрежата има много спорове дали си струва да зареждате колата догоре или пък да сипвате за по двайсетина лева, но по-често. Някои казват, че няма разлика. Други възразяват, че според тях винаги пълен резервоар ще спести много проблеми. Опитваме се да разрешим или пък да задълбочим този спор.

В полза на пълния резервоар е фактът, че ще карате по-дълго, а и рискът от така нареченото обезвъздушаване на горивната помпа (особено при дизелите) също е значително намален. Този подход има обаче и недостатъци. 

Преди дълго пътуване много водачи се опитват да заредят гориво буквално до ръба. Ако колата е стара, каквито са голяма част от автомобилите по родните пътища, тогава с лошо завинтена капачка част от горивото може да се излее. Потенциално може дори да завърши с пожар.

Ако разгледаме съвременните автомобили, то те имат много сложна система за вентилация на резервоара. Пълненето до очните ябълки може да наруши работата на този дизайн. Горивото ще влезе във вентилационната тръба и оттам направо в адсорбера . Разпространявайки се, той ще запуши цялата система с въглени, които са вътре в механизма. В резултат на това ще светне Check Engine на таблото и разходът също ще се увеличи.

Опасно преливането и изтичане на гориво през отвора на резервоара по невнимание, това също не е добре. Последствията са могат да са тъжни, тъй като често горивото попада върху различни гумени части (и е агресивно към тях), окабеляване или спирачна система.

Тоест, много по-безопасно (и по-изгодно) е просто да посещавате бензиностанции по-често, като купувате по 10 литра, особено ако сте с бензинова кола. Това също има особен има смисъл, да речем, когато попаднете на място, където няма утвърдени бензиностанции, а такива със съмнителна репутация. При некачествено гориво, ниското ниво ще улесни източването му или почистването на резервоара чрез демонтиране, ако това се наложи.

fallback
  • #217
    анонимен ( преди 1 година )
    До 213.Напрежението на електроенергията на село е толкова "стабилно",крушките едвам светят като кандило,тоя електромобили щял да зарежда.Носете си бензинови генератори.
  • #216
    Професионален водач ( преди 1 година )
    Само като видя правописа на "специалиста", който се опитва да налага мнението си, разбирам колко е компетентен. Човеко, научи се да пишеш правилно и тогава ръси мозък навсякъде!
  • #215
    анонимен ( преди 1 година )
    Дрън-дрън!
  • #214
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 213.Къде ще навъртиш 1000 километра един турист в Родопите?Във всяко населено място имаш по няколко бензиностанции. Трябва да си обратното на умен да влезеш в Мугла на резерва.Бензин можеш да си заредиш в туби.С електромобил ще изгърмят бушоните на цялото село.
  • #213
    анонимен ( преди 1 година )
    Обаче става интересно, ако същия турист е подценил маршрута и не е имало къде да зареди И стигне до село Мугла на резерва. Къде ще търси в село Мугла да зареди бензин или дизел? Тогава и просенето няма да му помогне, колкото и пари да дава! А по този същия път автомобил с ДВГ дава най-високия разход на който е способен, защото се движи с ниска скорост на втора трета предавка, а разходът на електромобила ще от най-ниските - три пъти по-малко отколкото на магистралата.
  • #212
    анонимен ( преди 1 година )
    Един турист за да отиде там, вероятно ще преспи в някоя къща, където никой няма да му откаже да си зареди автомобила, защото там хората са гостоприемни и услужливи и дори няма да му поискат пари за зареждането. А зареждането за 500 км пробег на нощна тарифа от контакта на някой от селото ще увеличи сметката с 10 лв, а на скъпите бързи зарядни станции, излиза горе-долу като да караш на дизел - 60 лв. При платени 20-30 лв всички ще са доволни.
  • #211
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 209.Предлагаш на туристите да просят ток по къщите на село Мугла?
  • #210
    Хайл14/88 ( преди 1 година )
    207 статията е за ГОРИВО, а не колко ток да заредиш.що като видиш някои образовани хора да обсъждат нещо за истински автомобили,трябва да почнеш да досаждаш с електричките? Ти не разбра ли че ако не са субсидиите НИКОЙ НЯМА ДА ПРОИЗВЕДЕ ЕДНА.НА МЪРТВЕЦ ОТ 1 ВЕК ДА ПРАВИШ РЕАНИМАЦИЯ Е ГЛУПАВО И СМЕШНО.Не досаждай на хората
  • #209
    анонимен ( преди 1 година )
    Идея си нямах къде е село Мугла, но Сега погледнах, че е на 50 км от цивилизацията. Та искам да питам, жителите на това село дали зареждат по 10 литра на зареждане като идат на бензиностанция? Колко време им отнема да си заредят автомобила? 50 км по черен път до бензиностанцията и още толкова обратно? Зареждането от контакта би им отнело 10 секунди. Пет секунди да включат преди лягане И още толкова да изключат от контакта сутринта, за да осъмнат с "пълен резервоар" всяка божа сутрин.
  • #208
    До 199 ( преди 1 година )
    Прав си, по този маршрут 150 kW са по-рядко и масово са по 120 киловата, където за съжаление се губи по цяла минута от живота за всеки 100 км пробег на зареждане в сравнение с 150 kW. Пък и на ски се ходи през зимата и за всеки час включен климатик на отопление, трябва да висиш цяла минута на зарядната станция допълнително.
fallback
Последни