fallback

Защо да налеете 10 литра в резервоара е по-добре, отколкото да го напълните догоре

По-полезно е да посещавате бензиностанциите по-често, особено ако сте с бензинова кола

В мрежата има много спорове дали си струва да зареждате колата догоре или пък да сипвате за по двайсетина лева, но по-често. Някои казват, че няма разлика. Други възразяват, че според тях винаги пълен резервоар ще спести много проблеми. Опитваме се да разрешим или пък да задълбочим този спор.

В полза на пълния резервоар е фактът, че ще карате по-дълго, а и рискът от така нареченото обезвъздушаване на горивната помпа (особено при дизелите) също е значително намален. Този подход има обаче и недостатъци. 

Преди дълго пътуване много водачи се опитват да заредят гориво буквално до ръба. Ако колата е стара, каквито са голяма част от автомобилите по родните пътища, тогава с лошо завинтена капачка част от горивото може да се излее. Потенциално може дори да завърши с пожар.

Ако разгледаме съвременните автомобили, то те имат много сложна система за вентилация на резервоара. Пълненето до очните ябълки може да наруши работата на този дизайн. Горивото ще влезе във вентилационната тръба и оттам направо в адсорбера . Разпространявайки се, той ще запуши цялата система с въглени, които са вътре в механизма. В резултат на това ще светне Check Engine на таблото и разходът също ще се увеличи.

Опасно преливането и изтичане на гориво през отвора на резервоара по невнимание, това също не е добре. Последствията са могат да са тъжни, тъй като често горивото попада върху различни гумени части (и е агресивно към тях), окабеляване или спирачна система.

Тоест, много по-безопасно (и по-изгодно) е просто да посещавате бензиностанции по-често, като купувате по 10 литра, особено ако сте с бензинова кола. Това също има особен има смисъл, да речем, когато попаднете на място, където няма утвърдени бензиностанции, а такива със съмнителна репутация. При некачествено гориво, ниското ниво ще улесни източването му или почистването на резервоара чрез демонтиране, ако това се наложи.

fallback
  • #87
    Като щеш ( преди 1 година )
    Кой те кара да слезеш от чисто новото ferrari и да си купуваш електромобил втора употреба. Карай си ferrari-то със здраве и остави някой който няма 100 000 лв за чисто нова електричка да си купи на половин цена такава с 10% деградация, докато ти гледаш за новия модел на bugatti veyron. За някои хора ще е по-изгодно да си купят четиригодишна Тесла за 50 000 лв, отколкото чисто нова toyota за 60 000 лв и ще им излезе сметката дори при малко километри годишно.
  • #86
    анонимен ( преди 1 година )
    Електромобил втора употреба,не мерси.
  • #85
    Абе долен ( преди 1 година )
    Да го погледнем от друга страна. Колко е вноската на toyota-та? Колко ще и струва горивото на месец за 6 000 км? Колко струват общо и колко е вноската за Тесла? Упс... Плащаш почти еднакво на месец, а след 4-5 години като свърши лизинга, продаваш toyota за 20 000, ако някой даде толкова за автомобил с такъв пробег който е свършил жизнения си цикъл, а теслата се продава за 50-60 000, защото има само 10-12% деградация на батерията и това се вижда от софтуера.
  • #84
    До 73 ( преди 1 година )
    Къде е тази корола за 30 000 лв, като дори за 40 000 лв не можеш да си купиш нова и то базов модел без екстри, куц кон, който харчи 5,7 на 100 на хартия и то по wltp цикъла. Като я подкараш със 140 км в час си харчи 8 и не и стигат, защото двигателя се тормози на високи обороти. Градско пак харчи 8, 5 може да харчи при 90 км в час без много ускорения. А къде е забрави обслужването за 70 000 километра годишно, което са 300 хиляди за 4 г. към 30-те хиляди от спестено гориво? За колко ще я продадеш
  • #83
    Неграмотен ( преди 1 година )
    При всяко зареждане като те ударя по 0,5 л.или за пълен резервоар 2 - 3 л.
  • #82
    анонимен ( преди 1 година )
    "Не го разбирам тва електрофилчета.Сто бона за Теслъ и тънки сметки колко ще спестиш."Така е като първо действаш, а после мислиш! Точно затова си объркал причината и следствието. Онзи с 6000 километра на месец не си е купил първо теслата а после да смята какво ще спести, а първо е сметнал че вноската за Тесла му струва по-малко на месец, отколкото горивото за SKODA octavia която е карал преди това и е решил вместо нова SKODA octavia да си купи Tesla и да пести. Правиш ли разликата?
  • #81
    Нз аутомедия ( преди 1 година )
    Много голяма глупост. Сипвам си по 50 лв и си карам. Повечето хора караме около 8 до 15 годишни коли, които за щастие все още не се разпадат.
  • #80
    Простак ( преди 1 година )
    Бате, не вдявам как може да се изплеска за статия некадърно преведен материал. Трябва със закон да забранят подобни идиотщини. Щото влиза някой млад шофьор/ка, изчита десетина такива статии, няма с кого да си свери информацията и после ще има ох, помощ.
  • #79
    анонимен ( преди 1 година )
    пълна глупост
  • #78
    Дизелпауър ( преди 1 година )
    Карайте си електричките и "пестете" ......
fallback
Последни