IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как Европа компенсира спрените доставки на дизел от Русия?

За момента ЕС се справя сранително добре, тъй като рязко се увеличиха доставките от други страни

Към днешна дата Европейския съюз успява да замени доставките на дизел от Русия, която беше основният външен доставчик на Съюза, преди да започне забраната за внос по море през февруари. Успехът идва като облекчение за правителствата на целия континент, тъй като до миналата година Русия представляваше повече от половината от доставките за ЕС и Обединеното кралство.
   
    
гориво
   
    
Неуспехът да се намери алтернатива застрашаваше и продължава да застрашава наличието на гориво, което се използва във всичко - от промишлеността до автомобилния транспорт. За момента ЕС се справя сранително добре, тъй като рязко се увеличиха доставките от други страни. Общият приток на дизел и газьол се повиши до четиримесечен връх от около 1.25 милиона барела на ден през май, според данни, изнесени от Bloomberg от анализаторската компания Vortexa Ltd.

С изключение на периода непосредствено преди началото на забраната за внос, когато страните се подготвяха за забраната, потоците през май са в съответствие със средните доставки за 2022 година и продължават да се увеличават. Предлагането от Близкия изток и САЩ е на значително по-високо ниво. Очаква се потоците от Саудитска Арабия да достигнат нов връх от около 324 000 барела на ден, докато потоците от САЩ вече са най-високите от август 2020 г.

Азиатските доставки се очаква да намалеят този месец поради по-ниските потоци от Китай и Сингапур, въпреки че доставките на дизел от Индия се очаква да нараснат. Не е тайна обаче, че именно Индия, която все повече продава дизел на Европа, е основен купувач на руския петрол.
   
   

 

0 от 500
  • #48
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Шминтеритчо ( преди 2 години )
    Долу съм ти направил сметките само за един камион. А ако са 10? Тогава всяка година могат да се инсталират по над един мегават фотоволтаици върху всяка една складова база, за да може в момента в който пече слънце и камионите се товарят и разтоварват, произведената енергия директно да бъде зареждана в камионите за да не си губят времето да спират по зарядни станции. С тази мощност се зареждат по около 1000 км за час зареждане при директно слънчево греене и около 500 при по неблагоприятни условия
  • #47
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 45 ( преди 2 години )
    Нищо не казваш какво ще стане ако вместо да сменим доставчика на дизелово гориво просто го и елиминираме постепенно като минем на ток навсякъде където е възможно?
  • #46
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Ш'Менти тинти ( преди 2 години )
    Осъзнаваш ли, че 260 работни дни по 1 000 км са 70-80 хиляди литра на година по-малко приходи за русия или арабите и 150 000 лв останали да се въртят в българската икономика? Ако всяка година тези пари се реинвестират във фотоволтаици, за година могат да бъдат изграждани над 100 kw, които ще произвеждат 120 мегаватчаса допълнително всяка година, което е достатъчно за изминаване на 120 000 км годишно. Тоест на третата година този камион ще пътува с безплатна енергия и ще има излишък.
  • #45
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    До 43: Наистина нямам вина, че имаш проблеми с четенето... Това, което съм ти казал, че че полудяла Европа плаща повече за преработения петрол, а Русия изнася повече. Най-малкото ти в момента го разкарваш от Индия с кораб, което е в пъти по-скъпо от преноса по тръба! Електрофилите и Евроробите наистина сте абсолютни сектанти!
  • #44
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Шминтеритчо ( преди 2 години )
    Как ще коментираш, че при преминаване на ток, един единствен камион пести по 150 000 лева годишно само от разликата между цената на тока и горивата? Как ако тези 150 000 лв изтичат както сега от държавата икономиката на държавата се подобрява по твоята логика? Това че се харчат повече пари, НЕ е добра икономика. При добрата икономика се печелят повече пари.
  • #43
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 42 ( преди 2 години )
    Ето го и русороба който с обиди се прави на много умен. Цената на руския нефт е рязко надолу, цените в Европа са същите като преди войната и ти казваш, че от това печели Русия? Сега за да продава на Европа първо трябва да го продаде много по-евтино на Индия а на Европа никога не би го дала директно на 55 долара барела от цялата работа Европа е със същите цени на горивата, Индия печели а Русия губи
  • #42
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    И 2ро, глупостите на ЕС не ми се слушат - те "спряха" вноса на руски дизел... но русия е с 8% мисля беше (по спомен) ръст при износа на преработени горива. Тоест порядъчно оглупяла Европа вкарва руски горива през поредица посредници, през Индия и Китай за по-напряко и да се заличи руската следа, на цени много над това, което нафтата по тръбопроводите би струвала! Когато намесиш политиката в икономиката си гарантирано е, че ще си загубиш икономиката и Еврооткачалниците ще го разбереТЕ!
  • #41
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Ще трябват няколко коментара: 1во Г-да, заинтересувайте се колко печели държавния бюджет от акцизите на горивата! Така след като си направихте труд да потърсите - това е сумата която в момента се поема от ДВГ, минем ли на ЕЛ той ще бъде натоварен с тези приходи! Вариант Б е просто да фалираме държавата и тя изцяло да се откаже от функциите си! Както решите! И напомням КЕВР вече предложи НОВО близо 5% увеличение на цените на електроенергията!
  • #40
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 38 ( преди 2 години )
    Сега като се замисля, всичко което написах в предишното мнение е абсолютно безсмислено, защото до няколко години ще излизаме на свободния пазар и няма да има регулиран, за да се стигне до сценария който описах. Тогава вече всичко ще се случва по напълно пазарни принципи и преди да инвестират във фотоволтаици по покривите, за домакинствата ще е много по-изгодно първо да инвестират в батерии. Но те пък са много скъпи и ще е по-евтино да инвестират в електромобили с възможност за връщане на ток.
  • #39
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 38 ( преди 2 години )
    Има един огромен проблем. Дори при тези ниски цени, потреблението през нощта рязко се свива и понякога има до два гигавата разлика между дневното и нощното потребление. Ако никой не иска да ползва енергията на АЕЦ козлодуй през нощта, ще влезе в авариен режим. Тоест засега хем сърби хем боли. Докато не фалират въглищните централи и спрат да работят през нощта, енергията нощно време ще трябва да е евтина. Ще стане скъпа когато минем на батерии, но това е в доста по-дългосрочен план след десетилет