IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как Европа компенсира спрените доставки на дизел от Русия?

За момента ЕС се справя сранително добре, тъй като рязко се увеличиха доставките от други страни

Към днешна дата Европейския съюз успява да замени доставките на дизел от Русия, която беше основният външен доставчик на Съюза, преди да започне забраната за внос по море през февруари. Успехът идва като облекчение за правителствата на целия континент, тъй като до миналата година Русия представляваше повече от половината от доставките за ЕС и Обединеното кралство.
   
    
гориво
   
    
Неуспехът да се намери алтернатива застрашаваше и продължава да застрашава наличието на гориво, което се използва във всичко - от промишлеността до автомобилния транспорт. За момента ЕС се справя сранително добре, тъй като рязко се увеличиха доставките от други страни. Общият приток на дизел и газьол се повиши до четиримесечен връх от около 1.25 милиона барела на ден през май, според данни, изнесени от Bloomberg от анализаторската компания Vortexa Ltd.

С изключение на периода непосредствено преди началото на забраната за внос, когато страните се подготвяха за забраната, потоците през май са в съответствие със средните доставки за 2022 година и продължават да се увеличават. Предлагането от Близкия изток и САЩ е на значително по-високо ниво. Очаква се потоците от Саудитска Арабия да достигнат нов връх от около 324 000 барела на ден, докато потоците от САЩ вече са най-високите от август 2020 г.

Азиатските доставки се очаква да намалеят този месец поради по-ниските потоци от Китай и Сингапур, въпреки че доставките на дизел от Индия се очаква да нараснат. Не е тайна обаче, че именно Индия, която все повече продава дизел на Европа, е основен купувач на руския петрол.
   
   

 

0 от 500
  • #38
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 36 ( преди 2 години )
    Дори да остане регулиран ще променят цените в съответствие с пазара тоест от пролетта до есента дневната ще е евтината а нощната скъпа най-вероятно.. А точно с такъв регулиран пазар (скъпа дневна през лятото) се стимулират повече домакинствата за солари което не е правилно защото както личи и без това слънчев ток има в излишък от когото е взаимоизгодно да се възползват и домакинствата..
  • #37
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Когато през по-голямата част от годината цената на тока се задържи близо до нулата, много фирми ще размислят за електрически транспорт който ще им пести още повече разходи отколкото могат да пестят от сметката за ток. Например един глокс софия варна софия, към момента им струва около 300 литра гориво примерно 700-800 лв, но може да им струва около 1000 kWh , примерно стотина до 200 лв. Ако фирмата прави ежедневни глоксове, това са над 150 000 лв разлика годишно.
  • #36
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 35 ( преди 2 години )
    Не знам дали говориш за България или по принцип, но тук докато сме на регулирания пазар и плащаме нощна тарифа на 14 стотинки, няма пазарен, принцип който да накара домакинствата да инвестират в каквото и да е. Затова говоря за предприятия защото те купуват и съответно могат да продават тока по пазарни цени, които се определят от търсенето и предлагането. Така че проблемът с нулевите цени само ще се задълбочаване в близко бъдеще, което пък ще стимулира електрическия транспорт.
  • #35
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Според мен това с ток от ВЕИ за 0 стотинки няма да продължи вечно а ще е докато се настрои и тока на хората към ситуацията и пазара.. Тоест жилищата като излязат на пазара долу-горе ще са обърнат нещата с цените (поне през пролетта до есента) и така и за панелите няма да е 0 стотинки а 5 примерно защото хората няма да пестят през деня като с преноса им излиза 15 стотинки а ще пестят през нощта когато с преноса им излиза 25 стотинки..
  • #34
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Същата схема за плащане може да се приложи и към батериите. За всеки използван киловатчас от батерията, да се плаща на банката по цената на тока в момента на ползване. На практика плащаш за ток абсолютно същите пари и сметката ти за ток е абсолютно същата, но вместо на енергото, си плащаш сметката за ток на банката и след неопределен брой години, спираш да плащаш и ползваш абсолютно безплатен ток, за който не си инвестирал и стотинка.
  • #33
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 31 ( преди 2 години )
    И да уточним какво смяташ за лични ФЕЦ. Първите които ВЕЧЕ правят и са направили лични ФЕЦ са фирмите и предприятията. Колкото са по енергоемки, толкова повече пари пестят на година и толкова по-голяма мощност фотоволтаици си заслужава да направят. Доста банки имат такива програми за финансиране на фотоволтаични централи. Договорът е такъв, че за вноска плащат точно толкова колкото биха плащали за ток, спрямо произведените от фотоволтаиците количества. Никоя от страните не може да изгуби.
  • #32
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В момента 1kWp, от малка фотоволтаична централа струва около 1200 лева. На година произвежда от 1200 до 1400kWh за територията на България спрямо местоположението, но за по-лесно ще смятаме с 1200kWh. Ако произвеждаме тази енергия за лично ползване, само от такса пренос, която е 0,10лв, ще пестим по 120 лв на година. За 30 години 3 600 лв, дори през цялото време да можем да си купуваме тока по 0 лв и да плащаме само такса пренос. За 10 години си връщаме инвестицията.
  • #31
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Предвид евтиния ток към момента не съм сигурен колко точно имат икономичски смисъл личните ФЕЦ-ое (рано или късно все ще се избие, въпроса е кога). Но в повечето малки населени места тока може да е много нестабилен и тогава има огромен смисъл да сложиш.
  • #30
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 27 ( преди 2 години )
    За био горивата си прав, че изискват много площи и е много по-логично да се сложат фотоволтаици. Но това е глупаво да се прави на плодородни почви, преди да са свършили местата по абсолютно всички покриви, паркинги, както и по огради и фасади. Докато има място по тях е безумие да седим фотоволтаици в почвата. Но дори за синтетични горива е по-евтино да си произвеждаш енергията, отколкото да я купуваш на нулеви цени. Но най-евтино е да зареждаш направо ток в електромобил.
  • #29
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 27 ( преди 2 години )
    Тук вече бъркаш. Една малка централа за лично ползване пести много повече пари спрямо вложените, отколкото може да спечели една голяма централа. Давам пример. Ако си купуваш абсолютно безплатна енергия на 0 лв за киловатчас от голям производител, тока няма да ти е без пари, защото задължително трябва да платиш 7-8 стотинки за пренос. Тоест минимума който ще платиш е около 10 стотинки за киловатчас с ДДС и други такси. По-евтино е да си го произведеш.