IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как Европа компенсира спрените доставки на дизел от Русия?

За момента ЕС се справя сранително добре, тъй като рязко се увеличиха доставките от други страни

Към днешна дата Европейския съюз успява да замени доставките на дизел от Русия, която беше основният външен доставчик на Съюза, преди да започне забраната за внос по море през февруари. Успехът идва като облекчение за правителствата на целия континент, тъй като до миналата година Русия представляваше повече от половината от доставките за ЕС и Обединеното кралство.
   
    
гориво
   
    
Неуспехът да се намери алтернатива застрашаваше и продължава да застрашава наличието на гориво, което се използва във всичко - от промишлеността до автомобилния транспорт. За момента ЕС се справя сранително добре, тъй като рязко се увеличиха доставките от други страни. Общият приток на дизел и газьол се повиши до четиримесечен връх от около 1.25 милиона барела на ден през май, според данни, изнесени от Bloomberg от анализаторската компания Vortexa Ltd.

С изключение на периода непосредствено преди началото на забраната за внос, когато страните се подготвяха за забраната, потоците през май са в съответствие със средните доставки за 2022 година и продължават да се увеличават. Предлагането от Близкия изток и САЩ е на значително по-високо ниво. Очаква се потоците от Саудитска Арабия да достигнат нов връх от около 324 000 барела на ден, докато потоците от САЩ вече са най-високите от август 2020 г.

Азиатските доставки се очаква да намалеят този месец поради по-ниските потоци от Китай и Сингапур, въпреки че доставките на дизел от Индия се очаква да нараснат. Не е тайна обаче, че именно Индия, която все повече продава дизел на Европа, е основен купувач на руския петрол.
   
   

 

0 от 500
  • #58
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 56 ( преди 2 години )
    Не го гледай че се прави че не разбира. Много добре разбира защото сме го говорили 1000 пъти, но се прави на луд защото така му отърва. Достатъчно е да му сметна че на нощна тарифа камиона ще зареди за 140 лв за 1000 км и да го питам той с колко ще ги мина с неговия автомобил. Хайде да видим какво ще отговори? Ако имаше как да ти пиша и да се обзаложим че точно това ще каже, щяхме да се смеем яко.
  • #57
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Шминтеритчо ( преди 2 години )
    А колко пъти да ти се обяснява, че вече преминаваме към доста по- справедливи налози за транспорта, отколкото е акциза за горивата? Вече се събират тол такси, като това се прави за точно определени участъци между две камери и си плащаш точно за километрите които си изминал като плащаш спрямо тонажа. Тоест колкото повече км. минаваш толкова повече плащаш. Колкото си по-тежък и разрушаваш пътищата, толкова повече плащаш. Държавата ще си взима своето не се притеснявай - от електричките повече.
  • #56
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 55 ( преди 2 години )
    Той има в предвид за 3.6% средно увеличение за домакинствата. Друг е въпроса каква е логиката лятото дневната да е скъпа а нощната евтина със сигурност трябва да се промени..
  • #55
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Шменти капели ( преди 2 години )
    А бе Шменти, коя цена на тока се вдига, след като миналата година по това време беше лев за киловатчас, а и днес имаше нулеви цени, преди няколко минути беше половин стотинка за киловатчас, а в момента е 10 стотинки и вече няколко месеца фирмите не получават компенсации от държавата които бяха за цени над 20 стотинки за киловатчас? В момента тока е по-евтин отколкото беше преди войната и е най-евтин за години назад с изключение на периода на пандемията, когато предприятията не работеха.
  • #54
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 52 ( преди 2 години )
    Така е не знам как ще оцелеем с 3.6% увеличение на тока
  • #53
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 52 ( преди 2 години )
    Ето още един който идея си няма какво говори и какво му е писано досега и предполагам че е гост под прикритие който си призна че пише абсолютно глупости само за да се заяжда и не му пука че ще го разобличат или че някой го мисли за най-големия *** на света. Ти ли си госте? Първо в в България по закон не може да има отрицателни цени на тока. Второ вече обясних, че докарването на тока с нулева цена струва около 10 стотинки, а трето, тока за битови потребители няма нищо общо с борсата.
  • #52
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тока бил с отрицателна цена,но само за няколко часа по обяд в почивните дни и то на борсата.Да ти го докарат до обекта не е безплатно.От 1 юли цената на тока за битови нужди се вдига.Честит ви "безплатен" ток.
  • #51
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Великия ви евтин соларен ток, а цената на тока се вдига. И кое точно не разбрахте от това, че сега ел е освободено от всички налози а акцизите са едно основно перо. Държавата ще се откаже от тях ли? Безплатно е сиренцето в капана! С лекота смятате стотици хиляди печалби - ами правете по една транспортна фирма преди всички да са се усетили и правете милиони - ама никой не го прави, даже и на запад където Ел е много по-напред. Май сметките не излизат ;) Сме шни *** :D
  • #50
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Вече и в България ( преди 2 години )
    "Volvo FE Electric е и първият електрически тежкотоварен автомобил в автопарка на фирма Финес-2, чиято основна дейност е месопреработка. Компанията разполага с над 20 обекта в цялата страна, като доставките до тях ще бъдат извършвани с Volvo FE Electric, задвижван от два електрически мотора с мощност от 225 кВт, които се равняват на 306 к.с."Ето го първия който ще се възползва от нулевите и ниските цени на тока, за да си транспортира стоките. Скоро и други ще го последват.
  • #49
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 45 ( преди 2 години )
    "Най-малкото ти в момента го разкарваш от Индия с кораб, което е в пъти по-скъпо от преноса по тръба!" А ти осъзнаваш ли, щом пристига на същата цена като от тръбата преди, на колко го купуват от Индия? А осъзнаваш ли Индия за да може да го продаде на тази ниска цена, която да компенсира дори скъпия транспорт, на каква цена го е купила от Русия, за да го продаде с печалба? Тоест ние си получаваме горивата на същите цени както преди, корабите печелят много, Индия печели, а кой ли е губищия?