IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как Европа компенсира спрените доставки на дизел от Русия?

За момента ЕС се справя сранително добре, тъй като рязко се увеличиха доставките от други страни

Към днешна дата Европейския съюз успява да замени доставките на дизел от Русия, която беше основният външен доставчик на Съюза, преди да започне забраната за внос по море през февруари. Успехът идва като облекчение за правителствата на целия континент, тъй като до миналата година Русия представляваше повече от половината от доставките за ЕС и Обединеното кралство.
   
    
гориво
   
    
Неуспехът да се намери алтернатива застрашаваше и продължава да застрашава наличието на гориво, което се използва във всичко - от промишлеността до автомобилния транспорт. За момента ЕС се справя сранително добре, тъй като рязко се увеличиха доставките от други страни. Общият приток на дизел и газьол се повиши до четиримесечен връх от около 1.25 милиона барела на ден през май, според данни, изнесени от Bloomberg от анализаторската компания Vortexa Ltd.

С изключение на периода непосредствено преди началото на забраната за внос, когато страните се подготвяха за забраната, потоците през май са в съответствие със средните доставки за 2022 година и продължават да се увеличават. Предлагането от Близкия изток и САЩ е на значително по-високо ниво. Очаква се потоците от Саудитска Арабия да достигнат нов връх от около 324 000 барела на ден, докато потоците от САЩ вече са най-високите от август 2020 г.

Азиатските доставки се очаква да намалеят този месец поради по-ниските потоци от Китай и Сингапур, въпреки че доставките на дизел от Индия се очаква да нараснат. Не е тайна обаче, че именно Индия, която все повече продава дизел на Европа, е основен купувач на руския петрол.
   
   

 

0 от 500
  • #88
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Шминти ( преди 2 години )
    Да се върнем на емисиите от гумите и ауспуха? Колко грама въглероден диоксид ще отдели твоя автомобил от софия до варна и обратно общо 1000 км? Да видим дали не те е срам да кажеш?
  • #87
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    И последно - Предното е всъщност за 77 а за 78 само да отбележа ФПЧ няма много общо с СО2. А за 81. А за 81 - на света няма достатъчно пари, за да да се случи ВЕИто което очаквате! Тепърва ще се берат горчивите плодове, и имено арабите ще изкярят защото те яростно инвестират в нови залежи и нови рафинерии! ЕС е бита карта! Ако не се реформира и върне към икономическите си корени ще загине!
  • #86
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    1 милион електромобила могат да съхранят 80 гигават часа енергия. През нощта са необходими около 3 гигавата мощност от които 2 се осигуряват от АЕЦ козлодуй. Тоест само батериите на електромобилите могат да осигурят 80 часа на нощ захранване на цяла България. А когато оправят ПАВЕЦ, дори само той ще се справи. Към тях трябва да добавим и ВЕЦ, които за разлика от сега никога няма да работят през деня, а също трябва да изключим енергоемките производства през нощта и да ги прехвърлям през деня.
  • #85
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Шменти капели ( преди 2 години )
    Я пак си помисли, дали когато се натрупат достатъчно електромобили, няма да има и достатъчно батерии за съхранение на енергия за 24 часа от фотоволтаиците? Всичката невъзможност произтича от нереалистичните ти очаквания че това ще се случи още следващата седмица или най-късно другия месец, а догодина ще е вече късно. Колко пъти да ти се обяснява че това е процес който ще протече за поне две десетилетия?
  • #84
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Шментири ( преди 2 години )
    Това беше най-голямата глупост която успя да напишеш днес. АЕЦ е точно топлоцентрала с парна машина, а парната и турбина е с КПД 30%. Мощността на АЕЦ козлодуй е 6 000 мегавата, но електрическата и мощност е само 2000 мегавата. Но така се получава когато технически неграмотен човек започне да се опитва да борави с технически термини. Това което се опитваш да кажеш е че АЕЦ има по-голям capacity factor от ФЕЦ.
  • #83
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Производителите на вятърни турбини Сименс и Вестас трупат загуби.
  • #82
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    До 78: Не правиш разлика. ТЕЦ образно казано има финансови рестрикции, чрез плащане на емисии върху цената. Политически- не пазарни! При ВЕИ самата технология налага двойни инвестиции не само за тройно повече инсталирана мощност, но и за нужния капацитет за съхранение - а е единодушно признато, че съхранението не може да покрие 24часов период - технически би било възможно в някакъв момент, икономически обаче е необосновано. А накрая Китай ви прави панелите за чистия ток с ***!.Е НЯМА ДА СТАНЕ!
  • #81
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Шминтеритчо ( преди 2 години )
    Тези трилиони са за последните 20 години. Ще сметнеш ли колко трилиона са дадени само за горива от европа за същото време? А да ти припомня ли, че само преди 10 години, фотоволтаиците и съответно тока от тях беше 10 пъти по-скъп а сега заради масовото производство цената на фотоволтаичните централи е паднала повече от 15 пъти за последните 20 години именно заради онези трилиони, а сега всичко се получава на напълно пазарни принципи и никой не ги подкрепя финансово?
  • #80
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    До 77: Според теб какво общо може да има КПД на фотоволтаика, (и ВЕИ по принцип) което трудно надхвърля 20% КПД срещу 60 и нагоре за топлоцентралите, щото и АЕЦ реално е топлоцентрала? И до какво може да води това, че имаш изключително кратък отрязък на енергоотдаване през денонощието, което води до срив на цените и един голям за инвеститора - освен ако не го субсидираш здраво?! Или че трябва не само да инсталираш поне тройно повече като обем и после да удвоиш инвестицията за складирането му!
  • #79
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    До 75: Трилиони ДА! Европейското и националните съфинансирания възлиза на няколко трилиона евро. И постигнатият резултат е 22-23% средно за "развита" Европа. В Испания съдат държавата заради фалити на Соларните "ферми" над 60 000 засегнати - толкова е печелившо. В Германия внасят полски ток от ***. А скандинавците и то конкретно Норвегия, наистина са първенци, но те имат УНИКАЛНИ природни дадености за ВЕЦ! Тъпотиите с русофил - без коментар Да месиш геополитика с икономика е върхова глупост!