IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как Европа компенсира спрените доставки на дизел от Русия?

За момента ЕС се справя сранително добре, тъй като рязко се увеличиха доставките от други страни

Към днешна дата Европейския съюз успява да замени доставките на дизел от Русия, която беше основният външен доставчик на Съюза, преди да започне забраната за внос по море през февруари. Успехът идва като облекчение за правителствата на целия континент, тъй като до миналата година Русия представляваше повече от половината от доставките за ЕС и Обединеното кралство.
   
    
гориво
   
    
Неуспехът да се намери алтернатива застрашаваше и продължава да застрашава наличието на гориво, което се използва във всичко - от промишлеността до автомобилния транспорт. За момента ЕС се справя сранително добре, тъй като рязко се увеличиха доставките от други страни. Общият приток на дизел и газьол се повиши до четиримесечен връх от около 1.25 милиона барела на ден през май, според данни, изнесени от Bloomberg от анализаторската компания Vortexa Ltd.

С изключение на периода непосредствено преди началото на забраната за внос, когато страните се подготвяха за забраната, потоците през май са в съответствие със средните доставки за 2022 година и продължават да се увеличават. Предлагането от Близкия изток и САЩ е на значително по-високо ниво. Очаква се потоците от Саудитска Арабия да достигнат нов връх от около 324 000 барела на ден, докато потоците от САЩ вече са най-високите от август 2020 г.

Азиатските доставки се очаква да намалеят този месец поради по-ниските потоци от Китай и Сингапур, въпреки че доставките на дизел от Индия се очаква да нараснат. Не е тайна обаче, че именно Индия, която все повече продава дизел на Европа, е основен купувач на руския петрол.
   
   

 

0 от 500
  • #78
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    А за гумите, не знам дали ти или някой друг даде проучването и като човек с критично мислене взех че проверих информацията, как пък така от гумите излиза ли 1000 пъти повече емисии, отколкото от ауспуха. Оказа се че според проучването, от гумите на електромобилите се отделяли по 6,5 гр фини прахови частици на километър, защото били много по-тежки и има ли огромен въртящ момент който водел до по-често превъртане на гумите. Твоя автомобил колко грама въглероден диоксид отделя на километър?
  • #77
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Шминтирит ( преди 2 години )
    А ще ми обясниш ли каква е причината за вдигане на цените на тока и кой го иска? Да ти припомня ли, че за 1 киловатчас работа на въглищните централи, само емисиите им струват около 20 стотинки за киловатчас? Отделно въглища, отделно заплати, отделно амортизации. А ти и аз плащаме през нощта 4 ст. за kWh. Ти наистина ли твърдиш, че това е реална цена и няма причина да поскъпне? И пак бъркаш борсата със субсидираната цена на тока за бита за която държавата плаща милиарди, тоест пак ние от данъцит
  • #76
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Шминтеритчо ( преди 2 години )
    Не знам дали си онзи гост дето се прави винаги на най-глупавия човек на света по негови признания, само за да се заяжда с останалите, но и ти не падаш по-долу от него умишлено или не умишлено. Ще ми обясниш ли какво общо има КПД на фотоволтаиците за да го споменеш? Сега имат КПД 20% и 1kWp заема 5 кв.м. метра за да произведе средно за България 1300 kWh. Ако КПД фотоволтаиците се вдигне на 100%, за същата мощност ще са необходими 1кв.м. и пак ще произведат 1300 kWh. Какво ще се промени?
  • #75
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 74 ( преди 2 години )
    Чак трилиони евро субсидии от къде го измисли? И как ще е до никъде вече повечето от тока в Германия и Испания е ВЕИ а в Скандинавия отдавна повечето е от ВЕИ основно ВЕЦ но последните години и много перки. Без ВЕИ и резкия скок на новите инсталации на ВЕИ нямаше да мине толкова гладко с двустранните енергийни санкции въпреки, че русофил като теб ще каже, че загиваме
  • #74
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    ВЕИ получи няколко трилиона евро субсидии и пак е до никъде. ВЕИ просто има свръх ниско КПД и негативи, които не могат да бъдат отстранени. ВЕИ е политическо говорене! Факт е, че в българия от другия месец цените се увеличават въпреки десетките киловати новоприсъединени ВЕИ - всъщност ЗАРАДИ ТЯХ! А за фините части, които замърсяват има доста изписано, че няма да намалеят без ДВГ, защото основната част от тях идват от гумите, а ЕЛ заради масата си търка повече гума и създава повече! НЯМА ДА СТАНЕ
  • #73
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 67 ( преди 2 години )
    Така е, в Германия например се дават милиарди субсидии за така наречения DeutschlandTicket с който за 49 евро месечно ползваш целия обществен транспорт в цяла Германия включително регионални влакове иначе при редовни цени само месечна карта за градския на Берлин е 86 евро
  • #72
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Шминтирит ( преди 2 години )
    35% ддс на кое?
  • #71
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 65 ( преди 2 години )
    Ти си прекален оптимист, ако си представяш че след две-три години ще има достатъчно електрически камиони. Това ще е изключително дълъг процес, който ще отнеме десетилетия за да се изтеглят всички дизелови камиони от пътищата. За след пет години само можем да мечтаем поне 20-30% от новите камиони да са електрически. Обаче е важна посоката и стимулирането. Стимулиране, а не забрани. Стимулиране за изграждане на заводи за батерии в Европа например, за да не изтичат капитали навън.
  • #70
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Сега като вече знаеш каква е целта на акцизите, дали ще продължиш с мантрата че те се използват за инфраструктурни разходи които на практика са пътищата? Над 400 хиляди човека годишно умират в Европа от замърсен въздух. Това е според официалната статистика, а иначе са повече, а хронично болните от дихателни болести са десетки милиони. Премахването на въглищата и ауспусите, ще подобри качеството на въздуха както и заболяванията и социалните разходи също ще намалят. ВЕИ трябва да се стимулира
  • #69
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    До 67, чакам с интерес да видя как правителството казва повишаваме ДДС до 35% - същия ден могат да си подадат и оставките!