IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как Европа компенсира спрените доставки на дизел от Русия?

За момента ЕС се справя сранително добре, тъй като рязко се увеличиха доставките от други страни

Към днешна дата Европейския съюз успява да замени доставките на дизел от Русия, която беше основният външен доставчик на Съюза, преди да започне забраната за внос по море през февруари. Успехът идва като облекчение за правителствата на целия континент, тъй като до миналата година Русия представляваше повече от половината от доставките за ЕС и Обединеното кралство.
   
    
гориво
   
    
Неуспехът да се намери алтернатива застрашаваше и продължава да застрашава наличието на гориво, което се използва във всичко - от промишлеността до автомобилния транспорт. За момента ЕС се справя сранително добре, тъй като рязко се увеличиха доставките от други страни. Общият приток на дизел и газьол се повиши до четиримесечен връх от около 1.25 милиона барела на ден през май, според данни, изнесени от Bloomberg от анализаторската компания Vortexa Ltd.

С изключение на периода непосредствено преди началото на забраната за внос, когато страните се подготвяха за забраната, потоците през май са в съответствие със средните доставки за 2022 година и продължават да се увеличават. Предлагането от Близкия изток и САЩ е на значително по-високо ниво. Очаква се потоците от Саудитска Арабия да достигнат нов връх от около 324 000 барела на ден, докато потоците от САЩ вече са най-високите от август 2020 г.

Азиатските доставки се очаква да намалеят този месец поради по-ниските потоци от Китай и Сингапур, въпреки че доставките на дизел от Индия се очаква да нараснат. Не е тайна обаче, че именно Индия, която все повече продава дизел на Европа, е основен купувач на руския петрол.
   
   

 

0 от 500
  • #68
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    са на изчерпване и замърсяват околната среда. Казано по-просто, чрез акцизите или ограничаваме употребата на определени вредни (или пък оскъдни) стоки, или поне караме хората, които ги употребяват да си плащат за това удоволствие". Още Адам Смит е писал Мотив за използването на акцизите трябва да бъде само стремежът да се ограничи потреблението на вредни за здравето и морала и разточителни стоки и услуги".
  • #67
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Акциз и ддс ( преди 2 години )
    с цел ограничаване на потреблението на дадена стока. Разбира се, акцизите също носят сериозни приходи за бюджета, но не това е основната им цел. Ако просто искаме повече приходи, винаги можем да повишим ДДС или някой друг данък. Налагането на акциз е провеждане на определен тип политика, чиято цел е да формира даден тип поведение или поне да ограничи определено такова да накаже хората затова че пушат, да ги накаже затова че пият, да ограничи употребата им на горива, тъй като те са на изчерпван
  • #66
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Акциз и ддс ( преди 2 години )
    Ти май въобще не знаеш за какво се използва акциза. Ето ти разлика между акциз и ддс и защо горивата имат и двете. Цитата е от сайта на института за пазарна икономика: Каква обаче е разликата между акцизите и ДДС?Налагането на ДДС има една единствена цел, а именно приходи в държавната хазна. Тези приходи се генерират като се облага потреблението на хората, независимо от това какви стоки или услуги се търгуват.Акцизът от своя страна по принцип се налага с цел ограничаване на потреблен ...
  • #65
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 64 ( преди 2 години )
    Да но това Волво е с 200 км пробег и харчи повече от 100 квтч на 100 км както ги смяташ ти. Няма да стане толкова бързо с камионите все пак в момента дори камиона на Тесла не се произвежда с кой знае какво темпо а по-скоро след 2-3 години може да се пише за някакъв значим дял на новите електрически камиони
  • #64
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 62 ( преди 2 години )
    А ти удобно пропускаш, че точно през деня когато работят, слънцето пече и могат да зареждат на 0 лв за ток и 10 стотинки за пренос и ддс както в складовете докато го товарят, така и по време на път. Тоест за 100 лв на 1 000 км за 40 тонен камион. Обърна ли внимание, че първия електрически камион в България вече се движи от миналата седмица и може да зарежда на тези цени. Погледнато математически, даже ще се движи абсолютно безплатно, но това са подробности. Очевидно му излиза сметката.
  • #63
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 61 ( преди 2 години )
    Важното е, че колкото и да плюят по европа, преминаването към възобновяеми източници бавно, но сигурно намалява както използването на бензин и дизел за транспорт, така и газ за отопление и производство на ток, независимо откъде ги купуваме и кой е първоизточникът. След много дълги години, единственото за което ще ни интересува цената на петрола ще е заради производството на пластмаси, асфалт торове и други материали, но не и за горене. Приблизително тогава и другите материали ще се рециклират.
  • #62
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Шминти, а ти не разбираш, че тия акцизи нямат нищо общо с транспорта - около 3 милиарда се вливат в бюджета за да покриват социалните и инфраструктурни разходи! И като ми бръмчите за нощната тарифа май пък вие удобно забравяте, че със солара точно нощната ще бъде дяволски скъпа и тия камиони или трябва да тръгнат да работят вечер, че през деня да зареждат или няма да ви се получи - през деня, когато ставките ще са близо 0 те трябва да въртят километрите. Никой не го прави! Изгода само на хартия!
  • #61
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 60 ( преди 2 години )
    Все тая от къде идва важното е, че Уралса е 58 долара а беше над 90 преди руското нахлуване. Приходите от нефт и газ за първите 4 месеца на годината в Русия са намалели с 52.5% спрямо този период на миналата поне според тяхното министерство на финансите може някои русофили по-добре да знаят.
  • #60
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Бензин и дизел произведени от руски нефт влизат не само от Индия,но и от Казахстан и Азърбайджан.
  • #59
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Шментири ( преди 2 години )
    Забравих да ти сметна и драстичното увеличение на превоза на 40 т на нощна тарифа. След увеличението вече няма да са 140 лв, а ще станат непосилните за плащане 145 лв. Как ли ще го преживеят превозвачите не знам. Май ще им е по-изгодно да плащат 750 лв, защото там няма увеличение а има намаление на цените и скоро ще паднат до 700. Ето така излизат сметките на антиелектриците. На сметка са защото няма да им се вдигне транспортът с 5 лв, а ще им падне с 50 според тяхната статистика стъкмистика.