IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как Европа компенсира спрените доставки на дизел от Русия?

За момента ЕС се справя сранително добре, тъй като рязко се увеличиха доставките от други страни

Към днешна дата Европейския съюз успява да замени доставките на дизел от Русия, която беше основният външен доставчик на Съюза, преди да започне забраната за внос по море през февруари. Успехът идва като облекчение за правителствата на целия континент, тъй като до миналата година Русия представляваше повече от половината от доставките за ЕС и Обединеното кралство.
   
    
гориво
   
    
Неуспехът да се намери алтернатива застрашаваше и продължава да застрашава наличието на гориво, което се използва във всичко - от промишлеността до автомобилния транспорт. За момента ЕС се справя сранително добре, тъй като рязко се увеличиха доставките от други страни. Общият приток на дизел и газьол се повиши до четиримесечен връх от около 1.25 милиона барела на ден през май, според данни, изнесени от Bloomberg от анализаторската компания Vortexa Ltd.

С изключение на периода непосредствено преди началото на забраната за внос, когато страните се подготвяха за забраната, потоците през май са в съответствие със средните доставки за 2022 година и продължават да се увеличават. Предлагането от Близкия изток и САЩ е на значително по-високо ниво. Очаква се потоците от Саудитска Арабия да достигнат нов връх от около 324 000 барела на ден, докато потоците от САЩ вече са най-високите от август 2020 г.

Азиатските доставки се очаква да намалеят този месец поради по-ниските потоци от Китай и Сингапур, въпреки че доставките на дизел от Индия се очаква да нараснат. Не е тайна обаче, че именно Индия, която все повече продава дизел на Европа, е основен купувач на руския петрол.
   
   

 

0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 5 ( преди 2 години )
    Много правилно си се ориентирал. За тези стъпки говоря от пет години насам. Най-много обаче говорих преди година, когато всички обясняваха че цената на тока вече е лев за киловатчас и никога повече няма да падне защото никоя цена досега не била падала след като веднъж се вдигне. Тогава им обясних, че по напълно пазарни принципи всички ще се втурнат да инсталират фотоволтаици, защото дори да се задържи две години тази цена ще си върнат инвестициите.
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 2 години )
    Хайде пак руските лъжи. Това не е прострелване в краката на Европа а са краката на Русия. Цената на дизела в Европа не е скочила значително спрямо преди войната (операцията за рашистите, че е незаконно да се нарича война..) но Русия продава на значително по-ниска цена
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Автомобила никога няма да замести коня, казала кобилата.
  • #5
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Проблема е, че ВЕИ в голяма степен стигнаха точката на намаляваща възвръщаемост (point of diminishing returns) - всяка следваща инвестиция носи по-малка печалба. От месец насам попадам на статии, че соларни ферми се налага да бъдат изключвани. А дори не сме лято още. У нас скоро няколко поредни дни цената на тока беше 0. Сега трябва да се инвестира ударно в складиране на енергия, което е по-скъпо и пак иска вносни суровини.
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 2 години )
    Сега ти изглежда така, но това беше правилно решение. По-добре късно, отколкото никога. Хората са казали, че това което не те убива те прави по-силен. Ако Европа успее да оцелее известно време, днешните решения ще я направят по-силна и независима. Премахването на зависимостта към изкопаемите горива, освен че ще я направи независима ще я направи и конглокентноспособна, защото възобновяемите източници произвеждат най-евтината енергия в света и то локално, без да изтичат пари навън.
  • #3
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Това,което ЕС направи е да се прострля в краката. Пак купуват руски, но вместо директно сега през прекупвач. САЩ, Китай
  • #2
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Пост на гост ( преди 2 години )
    До#1 , вярно- ти си никой и дизел не ти е нужен.
  • #1
    4 rate up comment 8 rate down comment
    РЕНО ФЕН ( преди 2 години )
    Дизеля е ненужен никому