Към днешна дата Европейския съюз успява да замени доставките на дизел от Русия, която беше основният външен доставчик на Съюза, преди да започне забраната за внос по море през февруари. Успехът идва като облекчение за правителствата на целия континент, тъй като до миналата година Русия представляваше повече от половината от доставките за ЕС и Обединеното кралство.

Неуспехът да се намери алтернатива застрашаваше и продължава да застрашава наличието на гориво, което се използва във всичко - от промишлеността до автомобилния транспорт. За момента ЕС се справя сранително добре, тъй като рязко се увеличиха доставките от други страни. Общият приток на дизел и газьол се повиши до четиримесечен връх от около 1.25 милиона барела на ден през май, според данни, изнесени от Bloomberg от анализаторската компания Vortexa Ltd.
С изключение на периода непосредствено преди началото на забраната за внос, когато страните се подготвяха за забраната, потоците през май са в съответствие със средните доставки за 2022 година и продължават да се увеличават. Предлагането от Близкия изток и САЩ е на значително по-високо ниво. Очаква се потоците от Саудитска Арабия да достигнат нов връх от около 324 000 барела на ден, докато потоците от САЩ вече са най-високите от август 2020 г.
Азиатските доставки се очаква да намалеят този месец поради по-ниските потоци от Китай и Сингапур, въпреки че доставките на дизел от Индия се очаква да нараснат. Не е тайна обаче, че именно Индия, която все повече продава дизел на Европа, е основен купувач на руския петрол.


0