IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как Европа компенсира спрените доставки на дизел от Русия?

За момента ЕС се справя сранително добре, тъй като рязко се увеличиха доставките от други страни

Към днешна дата Европейския съюз успява да замени доставките на дизел от Русия, която беше основният външен доставчик на Съюза, преди да започне забраната за внос по море през февруари. Успехът идва като облекчение за правителствата на целия континент, тъй като до миналата година Русия представляваше повече от половината от доставките за ЕС и Обединеното кралство.
   
    
гориво
   
    
Неуспехът да се намери алтернатива застрашаваше и продължава да застрашава наличието на гориво, което се използва във всичко - от промишлеността до автомобилния транспорт. За момента ЕС се справя сранително добре, тъй като рязко се увеличиха доставките от други страни. Общият приток на дизел и газьол се повиши до четиримесечен връх от около 1.25 милиона барела на ден през май, според данни, изнесени от Bloomberg от анализаторската компания Vortexa Ltd.

С изключение на периода непосредствено преди началото на забраната за внос, когато страните се подготвяха за забраната, потоците през май са в съответствие със средните доставки за 2022 година и продължават да се увеличават. Предлагането от Близкия изток и САЩ е на значително по-високо ниво. Очаква се потоците от Саудитска Арабия да достигнат нов връх от около 324 000 барела на ден, докато потоците от САЩ вече са най-високите от август 2020 г.

Азиатските доставки се очаква да намалеят този месец поради по-ниските потоци от Китай и Сингапур, въпреки че доставките на дизел от Индия се очаква да нараснат. Не е тайна обаче, че именно Индия, която все повече продава дизел на Европа, е основен купувач на руския петрол.
   
   

 

0 от 500
  • #98
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 7,тя продава на печалба на тези от които тъпите еврогейтаци купуват от тях,та ми обясни кой губи и кой печели.не може Русия да продава на Индия,Китай и СА и да не е на печалба,както и те като продават на тъпите еврогейтаци да не са на печалба.Да не е прострелване в краката,а директно в тъпите им кратуни еврогейташки.
  • #97
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 4,може ама ще са нужни няколко десетилетия,защото за сега изкопаемите горива нямат алтернатива освен за автомобили използвани в града или на близки дестинации.За товарния транспорт,автобуси,самолети които са големи пера в използването на изкопаеми горива няма никаква алтернатива.мисли с таз тиква на раменете не пиши простотии.
  • #96
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 93 ( преди 2 години )
    Все още ли мислиш, че е нерентабилно? Тези сметки са, при положение че тецовете работят като сега и цената на тока вечерно време е само 25 ст. Но колкото повече тецове фалират, толкова по-скъпа ще става енергията през нощта, докато не се натрупат достатъчно батерии, които да я свалят. Тоест печалбите първоначално ще са още по-големи. А тези които си търсят оправдания как няма къде да монтират фотоволтаици и защо няма да карат електромобили, ще си плащат високи сметки и за ток и за горива
  • #95
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 93 ( преди 2 години )
    Един цикъл е 80 kWh. При 50kWh са 230 пълни цикъла на год. Ако приемем, че средна хубост батерия има 3 000 цикъла, означава че можеш да я ползваш 13 г. докато стигне 80% от първоначалния капацитет. Ако използваш 700 от тях за шофиране ще можеш да минаваш по 25-30 000 км/год за 10 г., за които да си изкараш 15 - 20 000 евро от ток, от които да отделиш 12 000 евро за нова батерия по сегашни цени, но след 10 г. батериите ще са много по-евтини, по-леки, с повече цикли и ще се зареждат по-бързо.
  • #94
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 79 ( преди 2 години )
    Защо да е върховна глупост да се меси политика с псевдоикономика като твоите сметки. Със сигурност това, че си русофил влияе на мнението ти особено за енергетиката то Русия основно с това се свързва и от това прави пари - петрол, газ, ядрено гориво
  • #93
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 92 ( преди 2 години )
    Не е така защото за тези 1 500 евро ще си похабиш 350 цикъла от батерията
  • #92
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Сега погледнах. За днешна дата разликата между цената на тока в момента и цената на тока по обяд е 24 стотинки за киловатчас. Само 50 киловатачаса от батерията на електромобил да се ползват за зареждане през деня и продаване през нощта, са 12 лева ако си я произвеждаш и я съхраняваш за да я продадеш скъпо или само 8лв, ако си плащаш и таксата пренос и я купуваш от мрежата. Дори при тези малки разлики това са от 3000 до 4400 лв за година, кой ли собственик на електромобил ще ги откаже?
  • #91
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Беше ти сметнато, че над 10 стотинки разлика в цената между цена купува и цена продава на енергия съхранение в батерия вече си на печалба. Ако добавим и 7 стотинки такса пренос стават 17 стотинки дори ако не си я произвеждаш, а я купуваш от мрежата. Още сега при работещи тецове разликата между цените през деня и нощта е по-голяма, а колкото повече тецове фалират толкова разликата ще става по-голяма и съхранението в батерии по печелившо. А батериите на електромобилите са безплатни и бонус.
  • #90
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Шментири ( преди 2 години )
    "А за 81 - на света няма достатъчно пари, за да да се случи ВЕИто което очаквате! Тепърва ще се берат горчивите плодове" ти сериозен ли си? Хайде да сметнем хипотетично, че България ще се захранва през по-голямата част от годината само с възобновяеми източници. Годишно и трябват около 30 гигаватчаса. Ако го направи с фотоволтаици ще са необходими 23 гигавата мощности а само частни инвеститори са заявили около 40 гигавата само досега, при положение че АЕЦ няма да затваря, а имаме и ВЕЦ и ВяЕЦ
  • #89
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Шменти ( преди 2 години )
    Друг беше въпроса. Наистина ли вярваш на оноваквалитетно изследване направени от супер интелигентни учени, които безпрекословно доказват че се отделят 1000 пъти повече фини прахови частици, защото от ауспуха се отделят 0,005 грама на км, а от гумите 6,5 г на километър? Аз просто умрях от смях като го прочетох но ти очевидно им вярваш безрезервно, щом в изречението има думичката учени. Абсолютно всички твои тези се обосновават на такива фалшиви данни.