IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Вече е официално – край с бензина и дизела в ЕС след 2035 година

Забраната ще засегне хибридните автомобили, а също така тези на метан и на пропан-бутан

Европейската комисия официално обяви предложението за забрана на продажбата на всички автомобили с двигател с вътрешно горене след 2035 година. Както се очакваше, това ще засегне и превозните средства с хибридно задвижване.


вредни емисии


Предложението е част от плана Готов за 55“, който представлява пакет от мерки за климатични реформи, предвиждащ намаляване на вредните емисии СО2 с 55% в сравнение с нивата от 1990 г. до 2030 г. Целта е Европа да достигне пълен въглероден неутралитет през 2050 година.

Това означава, че всички нови автомобил, регистрирани след 2035 година, трябва да бъдат с нулеви вредни емисии. Забраната засяга не само бензиновите, дизелови и хибридните задвижващи агрегати, но и двигатели, работещи на пропан-бутан и метан. Така на пазара на нови автомобили ще останат само електрическите и водородни превозни средства.

За да се улесни прехода, от държавите-членки на ЕС ще се изисква „да инсталират пунктове за презареждане и зареждане на редовни интервали на основните магистрали - на всеки 60 километра за електрическо презареждане и на всеки 150 километра за зареждане с водород".

По-рано днес стана ясно, че Франция ще подкрепи намаляването на вредните емисии с 55%, но ще настоява хибридните автомобили да останат на пазара за по-продължителен период. Президентът на страната Еманюел Макрон имаше среща с представители на водещите производители на автомобили и оборудване във Франция, чието основно притеснение е, че пълната електрификация ще намали работните места.

На свой ред министърът на транспорта на Германия - Андреас Шойер, също беше категоричен, че е нужна промяна. Той обаче предупреди, че новите екологични стандарти на автомобилите трябва да бъдат технически осъществими. И също призова за по-снизходително отношение към plug-in (зареждащи се) хибридите и по-голям акцент върху водорода за тежките камиони.

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Колега, остави кравата, те нямат представа от едни такива минаващи под радара като домашна котка и куче какви емисии се генерират! И ако ми слагат ставило на колата, следва да има същото за всичко останало... ама нема щот не са измислили формата да дерат пари от там
  • #11
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Зависи какъв хибрид.Да ако хибрида е н8 цилиндров като немските не могат но ако е 3-цилиндров малолитражен защо не.
  • #10
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Някой има ли представа какъв процент вредни емисии идва от една краваМоже би е тях ще забранят до 245г
  • #9
    21 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    До 8: Ами всъщност е край, новия стандарт Евро 7 който гласят за 2025 прави почти невъзможно да бъде покрит дори и от хибридите. Тая простотия я има само в ЕС - останалите 7 милиарда нямат подобни ограничения. Просто изнасилват европееца с не съвсем ясна цел - но определено не е заради екологията!
  • #8
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Е колко да е край, дори и да спрат да ги произвеждат, двг-тата ще продължат да си се карат поне още 15-20 години.
  • #7
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    До 2: Аз абсолютно сериозно обмислям напускането на тая ***. Предприел съм мерки да кеширам някои имоти и ще дойде ден да се махна от полудялата Брюкселска пасмина и нейните тунбергци!
  • #6
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Споко, коли с ДВГ ще има ама може да им викат мини камиони или нещо друго, няма как всички МПС да минат на ток до тогава. Типичен пример Сузуки с джимнито
  • #5
    20 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    До 1: Франция вече е заявила, че ще сложи спирачки, най-малкото с удължаване на хибридните автомобили, лобистките групи преговарят и за повече. Проблема е, че както си казал идва дума за пари - ТРИЛИОНИ евро и те ще бъдат измъкнати от джобовете на бедните ***, които мълчат и пасивно подкрепят зелените терористи и раздадени на богатите зелени тарикати. Ако беше за екология, не е страшно, но е за пари и ще го направят!
  • #4
    36 rate up comment 12 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Фашистки ***! Това са зелените! Там няма място за диалог, те се мислят за бвзгрешни и за знаещи абсолщтно всичко! Чупиш му главата на това и в канавката!!! Тука говорим за директно връщане на фашизма, утре ще разстрелват ако не си съгласен с поредната политическа простотия! При 75% от емисиите идващи от сектор енергетика, да забраняваш автомобилите и да прехвърляш и техните емисии при най-големия замърсител показва, че си пълен некадърник и целта в никакъв случай не е екология!
  • #3
    24 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    2 - ми най-лесно е да удариш автомобилния трафик, независомо, че по всички статистики той е отговорен за под 5% от емисиите. То реално и предложения няма, само няква визия и е най лесно със забрани. Типично в стил на зелените... Тне никога не дават алтернаива, а директно забрана. Защо не предвиждат залесяване в градовете примерно? ЕУ парламента в този си вид и състав си е изпял песента, дано на европейците на идните (меснти и ЕУ) избори бъдат по разумни.