IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Зарядни станции на всеки 60 км стават задължителни за страните от ЕС

Планът за забрана на двигателите с вътрешно горене от 2035 г. ще бъде представен на 14 юли

ЕС ще наложи намаляване на вредните емисии до нула за всички нови автомобили през 2035 година, като за целта е изготвен документ, който предстои да бъде приет, съобщава Bloomberg.


зарядни станции


Европейската комисия, която е регулаторният орган на блока, планира да наложи емисиите от нови леки и лекотоварни автомобили да спаднат с 65% от 2030 г. и със 100% от 2035 г. в сравнение с нивата от тази година. По-строгите стандарти за замърсяване ще бъдат допълнени от правила, които ще задължат националните правителства да укрепят инфраструктурата си, за да може тя да отговаря на новия правилник.

„Ремонтът“ на транспорта ще бъде част от поредица от мерки за въвеждане на по-строга климатична цел до 2030 г. за намаляване на парниковите газове с поне 55% спрямо нивата от 1990 г. Пакетът, който ще бъде представен на 14 юли, ще включва и предложение за увеличаване на дела на мощността, която блокът получава от възобновяеми енергийни източници - до 40% от сегашните 32% до края на това десетилетие.

Европа иска да ръководи глобалната борба срещу изменението на климата, за да се превърне в първия континент с нулеви нулеви емисии в света до 2050 г. За целта ще бъдат променени правилата за данъчно облагане на енергията, като идеята е така да се спре използването на изкопаеми горива. В същото време ще бъде въведена първата в света такса върху стоките с високи вредни емисии, внесени в региона.

За да се подпомогне масовото въвеждане на електрически превозни средства, се подготвя регламент за алтернативните горива. Той ще изисква от държавите-членки да гарантират, че точките за електрическо зареждане са инсталирани на всеки 60 км по основните магистрали. Станциите за зареждане с водород трябва да са на разположение на максимален интервал от 150 км.

Всички това означава, че автомобилните производители, особено тези, които се продават добре в Европа, да ускорят още повече усилията си за електрификация. Volkswagen, например,е сред тези, които се обявиха за пълна забрана на автомобилите с двигатели с вътрешно горене на континента от 2035 г. Европейското подразделение на Ford планира това да стане още по-рано – през 2030 г., а сега се очаква и други водещи компании да последват техния пример.

0 от 500
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 4 месеца )
    Ти май не разбра? Представи си на всяко десето паркомясто в синя или зелена зона, да бъде инсталирана бавна зарядна станция за електромобили, като на тях нямат право да спират автомобили с ДВГ. След няколко години на всяко пето място, след още няколко години на всяко трето място. На практика, при абсолютно всяко паркиране, ще можеш да закачаш автомобила си на зарядна станция. Ако позволиш, дори ще могат да ползват от тока в батерията ти и да ти плащат и да караш безплатно.
  • #13
    3 rate up comment 5 rate down comment
    //// ( преди 4 месеца )
    С този подход наистина се отива към диктатура. Имаш пари за паркомясто или къща с гараж, имаш автомобил. Нямаш.....с метрото!
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    //// ( преди 4 месеца )
    Явно ти ти не ми разбра въпросът. Настояват да преминем към ел.автомобили. Как ще ги зареждат обикновенните хора, които живеят в жилищни блокове и нямат собствен гараж? На обществените зарядни станции? Ще стигнат ли за един мегаполис от рода на Париж???
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 4 месеца )
    Май не схвана смисъла на написаното? Обърна ли внимание за паркиране на автомобила на места срещу заплащане? Никой не ти забранява да притежаваш автомобил, ако нямаш паркомясто. Просто нямаш право да го паркираш в градинките и съответно е икономически неизгодно да притежаваш автомобил, ако нямаш собствено паркомясто. Обществените паркоместа в големите градове обикновено са платени.
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 4 месеца )
    Я ми посочи държави от ЕС в които нямаш право да си закупиш автомобил, ако нямаш парко място?!
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 4 месеца )
    В белите държави не можеш да притежаваш автомобил, ако нямаш паркомясто къде да го паркираш, а ако нямаш ползваш такова под наем, включително в сини и зелени зони. Зарядният ще бъдат инсталирани на паркоместата, като автомобили с ДВГ няма да имат право да спират с на паркомясто със зарядна колонка. А в нормална страна не можеш да спреш в градинката с оправданието, че нямало свободни места. Тоест места за зарядни ще има, а паркоместата на които можеш да паркираш ДВГ ще намаляват.
  • #8
    3 rate up comment 7 rate down comment
    //// ( преди 4 месеца )
    А ЕСССР ще каже ли, какво правим със зареждането на автомобилите в мегаполисите??? как ще става за хората, които живет в жилищни блокове?
  • #7
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Никола ( преди 4 месеца )
    Да ок но и производството на литиеви батерии е много вредно и какво ще се прави с тях след като излезат от строя и ще има ли още близо 2 пъти по голямо производството на ЕлЕнергия при отпадане на Въглищата като гориво за ТЕЦ.няма отговори за сега.
  • #6
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Мистър Уейн ( преди 4 месеца )
    Супер за другите държави, но ние имаме една магистрала, ако решиш да пътуваш София - Варна, пак кучета те яли :D
  • #5
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Chciho_Ficho ( преди 4 месеца )
    До 3, тя цялата работа започва да бие на ЕССР, седят някакви безполезни апартчици и се опитват да планират всеки аспект от живота на хората все едно сме някакви овце дето без тяхните постоянни напътствия ще измрем, само дето сменихме Москва с Брюксел. Май пак се качихме на влака преди да катастрофираме. ГЕЛЕ :)