IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европа спря увеличението на СО2 при новите коли

Бумът на електромобили доведе до намаляване на вредните емисии с 12%

Европейският съюз въведе своите стандарти за вредни емисии (CO2) при автомобилите още през 2010 г. и оттогава ги преразглежда и актуализира на всеки няколко години, правейки ги все по-строги. Целта е те са бъдат напълно неутрализирани до 2050 г., което означава край на колите с двигател с вътрешно горене.


вредни емисии


Планът на властите работи, като автомобилните компании са заплашвани с огромни глоби, ако не покрият стандартите, а потребителите са стимулирани по различни начини да купуват електрически и хибридни модели. С въвеждането на по-строги стандарти за бензиновите и дизеловите автомобили в края на 2019 г., производителите трябваше да продават повече електрически и хибридни автомобили, за да компенсират разликата. И това най-накрая даде резултат.

След като през 2017, 2018 и 2019 г. ЕС отчете увеличение на нивата на СО2 при новите автомобили, сега се случва обратното. Данните за 2020 г. показват спад с 12%. Общият брой на продадени нови коли в ЕС, Исландия, Норвегия и Великобритания е 11,6 млн. единици, като от тях 11% са електромобили или зареждащи се хибриди.

Европейската агенция за околна среда засега не посочва кои автомобилни производители не са изпълнили новите, по-строги стандарти, но е известно, че повечето компании прибегнаха до закупуване на кредити за емисии от други фирми, които произвеждат много по-малко или никакви автомобили с вътрешно горене. Така Tesla, например, си осигури огромни приходи през последните години.

Според информациите, средните емисии за регистрирани в Европа нови превозни средства през 2020 г. са били 107,8 грама CO2 на километър. Това отчита значително намаление в сравнение със средния показател за 2019 г., който 122,3 грама на километър. За сравнение, в САЩ средните нива са около 251,1 грама CO2 на километър, което показва, че Европа се движи много по-добре в посоката на пълен въглероден неутралитет.

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Propov ( преди 2 години )
    Много гадна ситуация изфабрикуваха тия политици. На мен ми идва време за нова кола и съм буквално объркан. Искам кола с голям бензинов мотор. Нови такива няма в нормалните класове. Всичко е даунсайзинг. Нещо от преди 10 год. е оферта , ама с Евро 4 ще ме убият от данъци в бъдеще. Електрокар? Тягата я има. В момента 9000 евро отстъпка от баба Меркел. Ама за нещо дето е в експериментален стадии и недоносено все още!? След няколко години, вероятно, но аз искам кола сега. А сега накъде?!
  • #8
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Късно е е 2050. Отровните ДВГ трябва да се забранят 2025.
  • #7
    16 rate up comment 1 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Това са добри новини, но горчивата истина е че леките коли са най-нищожният виновник за замърсяването на околната среда и най-лесно манипулирани...защо не се захванат първо с най-големите замърсители като камиони, автобуси, минибуси, самолети и кораби??...лицемерие и двойни стандарти...
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Тди ( преди 2 години )
    До #6# Ами спирай да дишаш тогава.
  • #5
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Въглеродния диоксид, никога не е бил проблем. Това е газ, който е широко разпространен в природата и се генерира и от нас хората при дишането ни. Така че, проблема не е в този газ, а в други отровни и токсични съединения. А пък за приноса на транспортния сектор в замърсяването да не говорим .... там колите са толкова назад, че двуличието на европейските политици е очевадно.
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    край ( преди 2 години )
    До 5 Добива на тока също се притиска да намалява въглеродните емисии. ТЕЦ на въглища се затварят. Това откритие на човека - огъня, който го е направил човек е на път да убие човечеството.Хората ще трябва да се научат да живеят без да окисляват въглерод.
  • #3
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 2 години )
    Само дето нищо не са спрели. Електромобилите ги броят за нулеви емисии, но ток с нулеви емисии няма.
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Някой изобщо мисли ли, че ще си позволят да дадат някакъв друг резултат. Остана и да кажат, че за сега няма промяна.
  • #1
    18 rate up comment 5 rate down comment
    none ( преди 2 години )
    Спадът от 12% през 2020 не е заради бум в продажбата на електромобили или по-екологични фосили, а заради пандемията и затварянията на туризма и пътуванията. Данните от 2021 ще са много подобни на тези от 2019, заради увеличаване на използването на личен транспорт. За да се усети ефекта от електромобилите, ще трябва поне едно 30% от населението да премине изцяло на тях, което е много повече от сегашните 2-3%.