IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новите коли в ЕС стават по-екологични, но недостатъчно

През 2020 година се отчита общ спад на вредните емисии с 12%

Вредните емисии СО2 от новите леки автомобили, продадени в 21 държави от ЕС през 2020 година, са с 12% по-ниски от година пред това, поuазва изследване на агенция JATO Dynamics. За него са използвани обявените от производителя данни по новия цикъл за измерване NEDC. Намаляването идва след 3 години поредно увеличение, като се дължи на появата на пазара на няколко масовите електромобила - например, Volkswagen ID.3 и Tesla Model 3).


CO2


Обемът на продажбите на изцяло електрически и на плъг-ин хибриди се е увеличил от 466 000 през 2019-а до 1,21 млн. единици през 2020 година, което е 10,6% от пазара. Най-замърсяващи си остават дизелите, но техният дял спада до 28,8%. Продължаващите да набират популярност кросоувъри пък са най-замърсяващият клас автомобили, като при тях вредните емисии СО2 са с 18% по-високи.

Как обаче се справят отделните производители, които трябва да постигнат средните нива на СО2 от 95 гр/км за цялата си гама, за да избегнат глоби? Част от тях - тези от Япония, премахват дизеловите двигатели от гамата си, като продължават да залагат основно на хибридни автомобили. Затова и не е изненада, че именно един от тях е лидер в класирането за най-вредни емисии.

Средни нива на вредни емисии (СО2) при отделните производители за 2020 година (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Айде бе смисленик, кажи нещо смислено, нали си много знаещ. Кажи нещо съществено. Само заемаш място тука напразно. Името дето си синизбрал е много точно. Само смешки правиш. Той не е виждал никога на живо кола на ток, но тръгнал да говори. Изхвърля си чувала с б*оклука првз терасата, но еколог станал.
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Гл*упако, ти и ироноя не знаеш какво е. Май между нас двамата има един без 8ми клас, но не съм аз. Познай кой е. Още чакам да ми обясниш как така в един оловен акумулатор събираш ток като в бидон, ама прав ток. И защо не можеш променлив 220В. И изобщо как работят батериите, акумулаторите. Как се рециклира нещо, което до сега го е нямало. И още чакам да ми кажеш тея литиеви сулфати, карбонати, полимери защо се казват литииеви, а не водни. Абе да питам. В алуминииевите джанти има ли алуминии?
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Т*ъпир, на повечето модели тесла още не им е изтекла гаранцията на батериите, а ти ми говориш че ги рециклирали. Чул си нещо, че някой рециклира нещо и си мислиш, че си страшен умник. Сигурен съм, че нямаш и идея колко точно е гаранцията на батериите. Т*ъпак, дървен философ.
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 4 месеца )
    А за да стигне до рециклация от къде дойдоха първите батерии бе т*ъпоумник? На първата тесла от небето ли падна батерията бе т*ъпоъгълен проостоъгълник? Как можеш да рециклираш нещо, което го е нямало бе г*оведо т*ъпо? Защо обидих животното? От него поне има полза, за разлика от тебе.
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Ти трябва да четеш май. Пак да питам. Като няма литий в батериите, тея литиеви суфати, карбонати, полимери от какво се правят бе и*диот??? Събират ги от гората ли? Я ми обясни несмасленико как оловния акумулатор отдава ток? Как държи ток? Защо не можеш да си складираш променлив ток 220в,а можеш прав ток? Я хвани някоя друга книга и прочети. Имаш голяма нужда. Я хвани прочети какво има в литий-йон, литий-полимер батериите. Имаш отчайваща нужда от четене. Малко по-долу подсказах.
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Ти понеже казваш много неща смислени. За това слагаш епитети. Г*лупака когато няма какво да каже започва да напада. Всичките пишман еколози ли са такива като тебе? Айде смисленик обори ме де. Обори ме с нещо смислено. Като гледам каква екология пада в България ум да ти зайде. То е екология страшна. На всеки ъгъл чували с ***. Ако съберат всичкия *** разпръснат из България тец София ще ги гори поне 10 години. Като гледам и между блоковете какво е... пада страшна екология. Бъркам ли някъде
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Щом казваш господин грамотен еколог. Сигурен съм, че в жалкия си живот не си изкарал и една чисто нова кола, ама дрънкаш ли дрънкаш. Я ми кажи грамотни еколоже как са нещата? Нали си запознат. Влизал ли си поне веднъж в завод за автомобили? Влизал ли си някога във фабрика за рециклаж на хартия да видиш каква смрад се носи, а каква мизерия е? Дори не си минавал покрай тях. До вчера се радвахте на 25 годишни талиги изхвърлени на моргата, днес най-големите еколози. *** като знам каква екология пада
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 4 месеца )
    ***, а по времето на рециклиране не се ли замърсява??? А господин еколог? Всичките си хвърляте торбите с отпадъци през балконите, фасовете през прозорците, но големи еколози се извъдихте. То понеже всичко вече се рециклира, за това като вземеш нова кола и смърди на повръщано. Понеже всичко се рециклира и след една, най-много две години всичко почва да скърца ако не се е разпаднало. Сега разбра ли или да го напиша пак?
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До9 ( преди 4 месеца )
    Абе аз понеже съм с 8ми клас не завършен, ама да питам тея фосфати след като се казват литиеви от какво се правят? Може би ги събират от дърветата? И понеже нямало литии за това са направени при положителния полюс има литии, кобалт и кислород. А от към отрицателния въглерод(графит). На някой май му липсват часовете по химия в осми клас.
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Хех, малолитражки само продавали Тойота - това Хайлендър, Ленд Крузър, Хайлукс, все малолитражки...Не, вагончета - Тойота просто са много по-напред технологично. Елементарно сравнение РАВ4 плъгин срещу БМВ 330е: на ток 94 MPGe срещу 75 MPGe, на бензин - 38 MPGe срещу 28 MPGe. При това говорим за СУВ рещу седан. Тотална технологична доминация.