IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Малките коли в Европа изглеждат обречени

Повечето производители не виждат смисъл от инвестиране в такива модели

Само преди няколко дни главният изпълнителен директор на Audi – Маркус Дюйсман, заяви, че компанията му е на път да се откаже от най-малкия си модел – A1. Причината е, че печалбите в този сегмент са малки, а автомобилите в тях не отговарят на новите екологични изисквания в Европа. Модернизирането на тези коли – най-вече поставянето на електрифицирани агрегати, ще струва много на компаниите и ще увеличи значително цената.


Audi A1


На подобно мнение е не само Дюйсман, но и други топ-мениджъри. Като пример се посочва електрическия VW e-up!, който струва с 8000 лири повече от стандартния модел. Дори при бонус от 3000 лири, даван от властите във Великобритания, цената отново е несравнима. Освен това, клиентите вече насочват към малки SUV или хечбек-модели като VW ID.3, които предлагат по-голямо вътрешно пространство и по-голям пробег с едно зареждане.

Според бившия президент на Ford Europe - Стив Армстронг, колкото по-малък е един автомобил, толкова по-малка е печалбата от него, а също така и толкова по-трудно да се постигнат поставените като цел вредни емисии. На същото мнение и и шефът на PSA Europe – Максим Пика.

„Способностите на на всеки производител на автомобили да реализира печалба от малките коли са под огромен натиск заради новите технологии, както и заради изискванията за безопасност и вредни емисии“, коментира Пика.

Все пак някои производители все още не са се отказали от малките електрически автомобили. Модели като Honda Е и Fiat 500 са два от тях, но продажбите им не вървят добре заради високата цена и сравнително ниския пробег с едно зареждане, който все още притеснява много от потребителите. Останалите компании явно тепърва ще решават, какво да правят с този сегмент, но нещата не изглеждат обнадеждаващо.

Снимка: Audi

0 от 500
  • #22
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Финес чарджинг ( преди 3 години )
    Информирайте се. След добавяне на емисиите по добив, транспорт, рафиниране и дистрибуцияна на петрола, кола на бензин или дизел изпуска 3-5 пъти повече газове от същата кола, заредена с ток от смесен енергиен микс (30% въглища, 20% природен газ, 20% АЕЦ, 30% ВЕЦ, ВяЕЦ, ВЕИ и др.). Пред фактите, всяко лично мнение е нищожно.
  • #21
    14 rate up comment 7 rate down comment
    к. к. ( преди 3 години )
    Престъпниците, които набедиха СО2 за вреден, отровен газ, трябва да бъдат издирени, съдени и публично бесени, за назидание, заради съсипването на европейската автомобилна индустрия и гаврата с потребителите!
  • #20
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Е да, но А8 като го натиснеш сигурно прави 16/100 разход, а А1 гледам за 95 коня му дават 5.2/100 смесен разход. Едва ли някой су купува А 8 за да се возу с 80км/ч Малко измиалена история. Имам ореки наблюдения, мията, и да я напъвам 6,4/100 на колегата с нормално каране 13/100 а неговата е евро 5 моята евро 3 София -Самоков . И уж е по-екологкчна, 78 срещу 240 к.с. е няма как да стане.
  • #19
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Защото на А8 слагат скъпи очистителни системи, на А1 са безсмислени, ще качат много цената. Затова А1 по трудно ще ги покрива
  • #18
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Чудно е как А1 не отговаря на екологипните изисквания пък А8 отговаря
  • #17
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Читател ( преди 3 години )
    А какъв е смисъла от екологична гледна точка? Един автомобил който харчи 5/100 има по малък въглероден отпечатък от който и да е електро мобил? Нещо нещата май се отделиха от екологията, тя беше само за стръв, за примамка.
  • #16
    16 rate up comment 1 rate down comment
    До 0.0.7. ( преди 3 години )
    Еле па точно тоа южноафрикански шмекер че размества плочи и че дава наклон на истинските автомобилни концерни...между другото в Кравария все още най продаван е Форд Ф150 мнооого малък рийш ли
  • #15
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Хи хи ( преди 3 години )
    Поредните тъпотии на Хснсовците....иначе големите коли много отговарят на изискванията според лакомите ВАГиналници...голем смях
  • #14
    21 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    По- скоро е обречен малкият човек и затова не му се полага малка нова кола.
  • #13
    5 rate up comment 11 rate down comment
    0.0.7. ( преди 3 години )
    Клас А е обречен, В-сегмен е като размери на С, егати гювеча. Най-продавани в добрата стара екологична Европа са 3 цилиндрови недоразумения на Голф, Клио, фиеста и т.н., щото сме богати и чувствителни. Правете свестни коли на добри цени, добре, че електрификацията на Тесла и Мъск размести плочите, иначе старите автомобилопроизводители щяха да ни дерат още години.