IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi се отказва от най-малкия си модел

Марката напуска сегмента на суперминитата, но ще възроди по-голямото A2

Първото поколение на Audi A1 излезе през 2010 година, а през 2018-а се появи и втората генерация на субкомпактния хечбек. Логиката сочи, че в средата на жизнения му цикъл, тоест през тази година, моделът трябва да бъде обновен, но това явно няма да се случи.


Audi A1


Поне това намекна главният изпълнителен директор на компанията Маркус Дюйсман, който говори пред медиите при премиерата на електрическия суперседан e-tron GT. Той призна, че заради новите стандарти за безопасност и за вредни емисии е много трудно да се печели от малки автомобили. Те трябва да бъдат електрифицирани, което ще покачи значително цената им.

„Вече обсъждаме, какво точно ще правим с малките сегменти. Там имаме други марки на VW Group, които са много активни и съответно успешни на пазара, така че поставяме под сериозна въпросителна бъдещето на А1“, обясни Дюйсман.


Audi A1


В момента цените на най-евтиния вариант на Audi A1 започват от 20 450 евро, като това е и най-достъпният модел на марката. Отказът от него означава, че мястото му ще заеме Audi A3, който е с близо 10 000 евро по-скъп.

Дюйсман допълни, че в кросоувърът Q2 остава в гамата на марката, както и че в компанията обмислят възраждането на модела A2. Той обаче ще получи нов живот като електромобил на платформата MEB, а в основата му ще бъде концепцията Al:ME от 2019 година.


Audi Al:ME


„Харесвам много A2, макар и не точно в този дизайн. Обмисляме създаването на подобен модел, който може да не се казва A2, а Е2 или пък Е3”, каза още шефът на Audi.

Снимки: Audi

0 от 500