IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi представи конкурента на Tesla Model S

Приличащият на купе седан получи и RS-версия

Електромобилът Audi e-tron GT дебютира като концептуален модел още през ноември 2018 година, а сега вече компанията-производител представи и серийната му версия. Голяма част от нея беше разкрита през последните месеци, а вече са известни технически подробности и цените, на които ще се продава.


Audi e-tron GT


Размерите на купеобразния седан са дължина от 4990 мм, широчина – 1960 мм и височина – 1410 мм, а багажникът побира 405 литра. Коефициентът на аеродинамично съпротивление е 0,24 - същият като големия конкурент Tesla Model S, но с 0,02 повече от донора Porsche Taycan. 

И ако Taycan се предлага вече в четири различни модификации, то аналогът му от Audi засега получава само две - e-tron GT quattro и RS e-tron GT. И двата разчитат на два двигателя и имат еднакъв акумулатор, който е най-старият, предлаган за електромобила на Porsche. Капацитетът му е 93 кВт/ч (използваеми 86 кВт/ч), като работи с напрежение от 800 волта, поддържа капацитет до 270 кВт и осигурява пробег от 488 км (по цикъла WLTP).


Audi e-tron GT


Версията Audi e-tron GT quattro развива мощност от 350 кВт (476 к.с.) и 630 Нм, докато RS e-tron GT - 440 кНВт (598 к.с.) и 830 Нм. С активиран „лънч-контрол“ мощността се увеличава съответно до 390 кВт (530 к.с.) и 475 кВт (646 к.с.). Така по-слабият вариант ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,1 секунди, а по-мощният – за 3,3 секунди. Максималната скорост е 245 и 250 км/ч.

За сравнение, топ-версията на Porsche Taycan – Turbo S, развива 761 к.с. и 1050 Нм, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди и развива 260 км/ч.


Audi e-tron GT


По-голяма част от купето с 4 врати е направена от олекотена стомана и алуминий, а покривът е от въглеродни нишки. Електрическото Audi получава допълнителни аеродинамични елементи, шаси със завиващи задни колела, въздушно окачване с три камери, заключване на задния диференциал и система за избор на режим на шофиране.

Допълнителното оборудване включва лазерни фарове, които са стандарти за версия RS, 21-цолови джанти, карбоново-керамични спирачки и акустична система  Bang & Olufsen. Двете версии се различават и по издавания звук по време на движение, който предупреждава пешеходците за приближаване на електромобил и е задължителен според европейското законодателство. 


Audi e-tron GT


Кабината разполага със спортни седалки за водача и пътника отпред, разделени с широка конзола. От Audi твърдят, че на задния ред могат да се разположат удобно и възрастни пасажери. В оборудването влизат виртуален кокпит с 12,3-инчов дисплей и мултимедийна система, чийто екран е 10,1-инчов. Като опция се предлага head-up дисплей. 

Тъй като кросоувърите e-tron и e-tron Sportback са произведени в Белгия, e-tron GT е първият електрически автомобил на Audi, който ще се прави в Германия. Той се произвежда в завода в Böllinger Höfe в Некарзулм, заедно с бензиновото R8. Моделът ще се появи на вътрешния пазар тази пролет, като цените вече са известни - 99 800 евро за стандартната версия и 138 200 евро за RS-варианта.

Още снимки на първото електрическо Audi, което ще се прави в Германия - вижте в галерията:

Снимки: Audi

0 от 500
  • #13
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    100 пъти по красив и луксозен и 200 пъти повече време в сервиза и 300 пъти по беден ставаш с тази гнусна табуретка.
  • #12
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Аутомедия такъв трошлив *** бива ли да му правите реклама?
  • #11
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Хахаха най добрия виц. Селската трошлива марка, щяла да конглокира Тесла. Чакай да се хвана някъде, че ще падна от смях.
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Пешо ( преди 3 години )
    с този пробег/лв защо изобщо го пускат ?!
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    завива завива самоуправляемо шаси ползва
  • #8
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    всичките оризари, теслари ли станаха ?
  • #7
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Бай Ганю ( преди 3 години )
    Няма ли да има дизелова версия специално за Тикволандия, че тук байганю ще чака руската ваксина да дойде заедно с *** и не признава електрическите коли чипирани от Елън Мъск и Бил Гейтс.
  • #6
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Бай Ганю ( преди 3 години )
    По грозни и претруфени фарове не можа ли Фолцваген да измисли прилича на пернишки тунинг на Голф а за техниката да не говорим пълна трагедия на фона на 850 км пробег о 1000 конски сили мощност на Tesla Model S Plaid.Началото на края на Фолцваген и грозните му деривати Морше, Алди и другите варели.По добре да не се мъчат да правят електрически коли не им стига капицитета а да се насочат към дизела любимия на всички байганювци в Тикволандия
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако наистина няма 2 скорости тогава при ускорение, пробег и багажник конКурента е Модел 3 а не Модел S
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    кака ( преди 3 години )
    пробег?