IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Малките коли в Европа изглеждат обречени

Повечето производители не виждат смисъл от инвестиране в такива модели

Само преди няколко дни главният изпълнителен директор на Audi – Маркус Дюйсман, заяви, че компанията му е на път да се откаже от най-малкия си модел – A1. Причината е, че печалбите в този сегмент са малки, а автомобилите в тях не отговарят на новите екологични изисквания в Европа. Модернизирането на тези коли – най-вече поставянето на електрифицирани агрегати, ще струва много на компаниите и ще увеличи значително цената.


Audi A1


На подобно мнение е не само Дюйсман, но и други топ-мениджъри. Като пример се посочва електрическия VW e-up!, който струва с 8000 лири повече от стандартния модел. Дори при бонус от 3000 лири, даван от властите във Великобритания, цената отново е несравнима. Освен това, клиентите вече насочват към малки SUV или хечбек-модели като VW ID.3, които предлагат по-голямо вътрешно пространство и по-голям пробег с едно зареждане.

Според бившия президент на Ford Europe - Стив Армстронг, колкото по-малък е един автомобил, толкова по-малка е печалбата от него, а също така и толкова по-трудно да се постигнат поставените като цел вредни емисии. На същото мнение и и шефът на PSA Europe – Максим Пика.

„Способностите на на всеки производител на автомобили да реализира печалба от малките коли са под огромен натиск заради новите технологии, както и заради изискванията за безопасност и вредни емисии“, коментира Пика.

Все пак някои производители все още не са се отказали от малките електрически автомобили. Модели като Honda Е и Fiat 500 са два от тях, но продажбите им не вървят добре заради високата цена и сравнително ниския пробег с едно зареждане, който все още притеснява много от потребителите. Останалите компании явно тепърва ще решават, какво да правят с този сегмент, но нещата не изглеждат обнадеждаващо.

Снимка: Audi

0 от 500
  • #2
    13 rate up comment 2 rate down comment
    snaky ( преди 3 години )
    То по надолнище добре, ама по нагорнище с тези килограми автономията се топи като сняг
  • #1
    27 rate up comment 1 rate down comment
    вот дъ фак!? ( преди 3 години )
    Чекай малко , нали всичките станаха големи еколози ? Сега ще пренапишат законите на физиката , като докажат че автомобил тежаш 6-700 кг повече има по-нисък разход, защото по надолнищата зарежда повече ток точно заради килограмите в повече пък че цената е 5-10 хилядарки отгоре е дреболия на която обръщат внимание хората мразещи природата.