IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Вече е официално – край с бензина и дизела в ЕС след 2035 година

Забраната ще засегне хибридните автомобили, а също така тези на метан и на пропан-бутан

Европейската комисия официално обяви предложението за забрана на продажбата на всички автомобили с двигател с вътрешно горене след 2035 година. Както се очакваше, това ще засегне и превозните средства с хибридно задвижване.


вредни емисии


Предложението е част от плана Готов за 55“, който представлява пакет от мерки за климатични реформи, предвиждащ намаляване на вредните емисии СО2 с 55% в сравнение с нивата от 1990 г. до 2030 г. Целта е Европа да достигне пълен въглероден неутралитет през 2050 година.

Това означава, че всички нови автомобил, регистрирани след 2035 година, трябва да бъдат с нулеви вредни емисии. Забраната засяга не само бензиновите, дизелови и хибридните задвижващи агрегати, но и двигатели, работещи на пропан-бутан и метан. Така на пазара на нови автомобили ще останат само електрическите и водородни превозни средства.

За да се улесни прехода, от държавите-членки на ЕС ще се изисква „да инсталират пунктове за презареждане и зареждане на редовни интервали на основните магистрали - на всеки 60 километра за електрическо презареждане и на всеки 150 километра за зареждане с водород".

По-рано днес стана ясно, че Франция ще подкрепи намаляването на вредните емисии с 55%, но ще настоява хибридните автомобили да останат на пазара за по-продължителен период. Президентът на страната Еманюел Макрон имаше среща с представители на водещите производители на автомобили и оборудване във Франция, чието основно притеснение е, че пълната електрификация ще намали работните места.

На свой ред министърът на транспорта на Германия - Андреас Шойер, също беше категоричен, че е нужна промяна. Той обаче предупреди, че новите екологични стандарти на автомобилите трябва да бъдат технически осъществими. И също призова за по-снизходително отношение към plug-in (зареждащи се) хибридите и по-голям акцент върху водорода за тежките камиони.

0 от 500
  • #56
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Баба Меца Сан ( преди 2 дни )
    Дий, господа...Подозирам че дотогава ще искам сам да дам колата за скрап от всички нови таксички и данъчета дето ще се появят. Иначе глобалния план за затваряне с на популацията с цел увеличаване на потреблението и намаляване на мисленето е в ход.На електричката до 30 км. От вкъщи и обратно. Че постройте влакови линии бе, що ние да си купуваме ел коли.ама така е като живееш в частна държава, чорбаджията кпто каже.
  • #55
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Д-р Исня ( преди 3 дни )
    Българските депутати си отдъхнаха, след катъо никъде не се споменава забрана за парни машини и каруци с животински впряг.
  • #54
    9 rate up comment 0 rate down comment
    D ( преди 1 седмица )
    След 14 години, Евросъюзът ще се състой от Германия и Франция, ако го има.
  • #53
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Кольо ( преди 1 седмица )
    Начиии минаваме на евро-многополови тротинетки......ии конски впряг....
  • #52
    10 rate up comment 2 rate down comment
    123 ( преди 2 месеца )
    Това не е забрана за продажба не за движение. Колко вода ще изтече дотогава
  • #51
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Vasil Tin ( преди 2 месеца )
    А ДВУТАКТОВИТЕ КОГА ?? ЩОТО ВЕЧЕ 40 ГОДИНИ ЧАКАМ ...
  • #50
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Относно рециклирането на батериите и да падне на 70% капацитета, има варианти дори за повторна употреба. Например в Дания има фериботи, които са преоборудвани с батерии от автомобили. Или примерно могат да се използват за съхраняване на енергия от домашни фотоволтаични системи, която да се използва през нощта. Могат да се развият много малки и средни бизнеси покрай това.
  • #49
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Точно това е един от ороблемите на петрола, войните. Вече всички се умориха, а и излиза много скъпо. Постепенно страните производителки ще овладеят изцяло пазара и ще налагат каквито си искат цени с евтиният петрол е свършено. Ако сащ не намалят оотреблението ни чака непрекъсната тежка инфлация и изтичане на икономиките към ОПЕК и Русия. САЩ все пак имат най големите петролни запаси и ще се оправят някак си, но ние не.
  • #48
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Banan ( преди 2 месеца )
    На ФАЩ сега ще му трябва малко време да си пренастрои конфликтите към страни богати на литиеви залежи. Черното злато ще им изтече из между мазните краварски ръчички.
  • #47
    28 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    до тогaвa ЕC нямa дa го имa