IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Вече е официално – край с бензина и дизела в ЕС след 2035 година

Забраната ще засегне хибридните автомобили, а също така тези на метан и на пропан-бутан

Европейската комисия официално обяви предложението за забрана на продажбата на всички автомобили с двигател с вътрешно горене след 2035 година. Както се очакваше, това ще засегне и превозните средства с хибридно задвижване.


вредни емисии


Предложението е част от плана Готов за 55“, който представлява пакет от мерки за климатични реформи, предвиждащ намаляване на вредните емисии СО2 с 55% в сравнение с нивата от 1990 г. до 2030 г. Целта е Европа да достигне пълен въглероден неутралитет през 2050 година.

Това означава, че всички нови автомобил, регистрирани след 2035 година, трябва да бъдат с нулеви вредни емисии. Забраната засяга не само бензиновите, дизелови и хибридните задвижващи агрегати, но и двигатели, работещи на пропан-бутан и метан. Така на пазара на нови автомобили ще останат само електрическите и водородни превозни средства.

За да се улесни прехода, от държавите-членки на ЕС ще се изисква „да инсталират пунктове за презареждане и зареждане на редовни интервали на основните магистрали - на всеки 60 километра за електрическо презареждане и на всеки 150 километра за зареждане с водород".

По-рано днес стана ясно, че Франция ще подкрепи намаляването на вредните емисии с 55%, но ще настоява хибридните автомобили да останат на пазара за по-продължителен период. Президентът на страната Еманюел Макрон имаше среща с представители на водещите производители на автомобили и оборудване във Франция, чието основно притеснение е, че пълната електрификация ще намали работните места.

На свой ред министърът на транспорта на Германия - Андреас Шойер, също беше категоричен, че е нужна промяна. Той обаче предупреди, че новите екологични стандарти на автомобилите трябва да бъдат технически осъществими. И също призова за по-снизходително отношение към plug-in (зареждащи се) хибридите и по-голям акцент върху водорода за тежките камиони.

0 от 500
  • #32
    19 rate up comment 0 rate down comment
    До Анонимен ( преди 2 години )
    Е няма как да зареждаш пред панелката, сега зареждаш ли бензин пред панелката, ще зареждаш на зарядна станция, за тези които имат парко място или гараж ще е по-добре. Ти по-добре помисли как ще си я купиш.
  • #31
    6 rate up comment 7 rate down comment
    JP ( преди 2 години )
    Вчера четох статия, как някакъв закачил някакви *** на улицата отдолу с теслата, и се счупило нещо, отишъл при дилъра - 16000 долара. Едвам намерил някакъв специалист да го оправи тоя *** в някакъв гараж за 700 долара. Познайте защо искат да караме трамваи.
  • #30
    17 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Добре ве *** как ще зареждам пред панелката?!
  • #29
    17 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Болни мозъци..Защо не спрат заводи..
  • #28
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    той плана може да си върви но ще спре като сблъска с човешкия фактор
  • #27
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Марешки ( преди 2 години )
    Ей как ши спрети бинзина ва ей, добре чи ъспирина ши са продвавъ
  • #26
    35 rate up comment 9 rate down comment
    Казах ви ( преди 2 години )
    Планът си върви. Следващата стъпка е да ограничат производството и продажбите на електрически автомобили. Това положение което имаме сега всеки да кара личен автомобил ще приключи съвсем скоро. След 2030г. личният автомобил ще стане недостижим лукс за 90% от населението. Евтините самолетни полети също ще отпаднат и хората в крайна сметка ще спрат да пътуват. Затова направиха тази криза с вирусът да тестват как ще работи икономиката ако масата от хората си стоят вкъщи. Оказа се че няма проблем.
  • #25
    9 rate up comment 1 rate down comment
    ауто ( преди 2 години )
    След като влиза забрана за двигателите с вътрешно горене е време да започнат подобряването на двигателя с външно горене. Такъв например е парният двигател, който японците през 70те успяха да развият доста....
  • #24
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    то има лесно на техническия преглед автомобила се вкарва за диагностика на газовете изключва се двигателя вкарва се сондата в ауспух който е менте майстора вика пали колата палиш двигателя и се отчитатат нулеви емисии и така получаваш евро 8 9 10 каквото искат това
  • #23
    31 rate up comment 4 rate down comment
    Щирлиц ( преди 2 години )
    ЕС друго не може да роди,освен единствено прави краставици,и фантастични гглупости.