IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Още една държава обяви отказ от бензина и дизела през 2035 г.

Забраната в Канада ще засегне и лекотоварните превозни средства

Канада ще забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили, както и на лекотоварни камиони от 2035 година. Така тя става поредната държава, която обявява конкретен срок за пълен отказ от коли с двигатели с вътрешно горене, съобщава Reuters.


Канада


В изявление на министър-председателя Джъстин Трюдо се добавя, че от 2035 г. в Канада ще могат да се продават само нови автомобили и камиони с нулеви емисии. Идеята е автопаркът на северноамериканската държава да стане напълно екологичен през 2050 г. Правителството на страна вече потвърди, че въвежда множество инвестиции и регулации, с които да помогне на индустрията.

„Поели сме ангажимент да приведем в съответствие целите на Канада за нулеви емисии на превозни средства с тези на най-амбициозните юрисдикции в Северна Америка. Ще работим със САЩ, за да хармонизираме разпоредбите за ефективност на горивата и ще инвестираме в отстъпки за потребители, станции за зареждане, данъчни облекчения за бизнес и разходи за преход на индустрията“, заяви министърът на околната среда Джонатан Уилкинсън.

Канадската провинция Квебек от известно време следва примера на Калифорния, като планираше да забрани продажбата на превозни средства с двигатели с вътрешно горене. На свой ред, Британска Колумбия ще въведе пълна забрана на всички автомобили и камиони с бензиново и дизелово гориво от гориво от 2040 г.

„Канада не може да постигне нашите цели за парникови газове, ако емисиите от автомобили, джипове и пикапи, които в момента нарастват, не бъдат ограничени“, заяви в изявление директорът на програмата в групата за защита на околната среда - Кийт Брукс.

0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Кристиан Борисов ( преди 2 месеца )
    Абе какво са им виновни автомобилите бе? Това е пълна пунта мара! Защо първо не спрете дизеловите локомотиви и военните машини дето чадят като мазутни барутници или реактивните самолети които действително разкъсват озоновия слой пък после ми взимайте мерки за автомобилната индустрия която почти няма дял в измисленото замърсяване! Нещо гнило се случва и то исторически голямо в глобален мащаб с този COVID-19 и електрифицирането на автомобилите ...
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 6 месеца )
    Типично за един премиер толераст,екоталибан.През 2035,викаш,дотогава я камилата, я камиларя.Интересно, ония дето карат по замръзналите реки,с боровинки ли ще зареждат или със сьомга?Тука някакви брачеди говорят нямало у нас дотации?А защо трябва да има?Който иска тролей,да купува, ама не за моя сметка.
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ама то така се започва, първо центъра, после жилищните комплекси и накрая кварталите. Както първо беше синя зона, после разшириха още повече синята зона, после направиха и зелена зона, след това и зелената зона разшириха.. по същия начин ще е и с по-старите коли. накрая само на село ще се карат. И тука говорим за България, където изобщо няма политика за налагане на ел.коли, няма субсидии нищо. В останалата част на Европа нещата ще се стегнат много по-бързо и силно.
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до 13 ( преди 6 месеца )
    Ами то така погледнато защо още днес ще си купиш ДВГ? Но народа си купува. В момента е забранено в идеалния център на една шепа градове. И без това в повечето центрове трябва да си мазохист да караш вместо да си вземеш метрото. За в центъра ще имаш услуга като Спарк, пък като не ходиш в центъра си имаш нормална кола.
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 12 ( преди 6 месеца )
    Ще може ама по селата. От 12 Юли в България влизат еко нормите и ще се монтират чипове от техническите прегледи, всичко под Евро 4 както и колите без катализатори, няма да има достъп до центровете на градовете у нас. А това е у нас. След 2035г. изобщо ДВГ няма да може да припарва в градовете. Така, че може на село да се кара, ако и там не ги забранят. Просто много бързо ще бъдем принудени да си разкараме ДВГ автомобилите и да си купим електрички, иначе с градския транспорт.
  • #12
    7 rate up comment 2 rate down comment
    до 9 ( преди 6 месеца )
    Няма да е непродаваем, любители на бензина ще има. А щом е вече регистриран може да се търкаля по пътищата на ЕС докато е жив. Дори по-интересните модели може да си вдигат цената.
  • #11
    7 rate up comment 11 rate down comment
    До долния ( преди 6 месеца )
    Смело, но закъсняло решение. Ако това решение беше взето преди 10-15 години, сега вече щяхме да караме електрически автомобили и въздуха да е по-чист в градовете, а цените им много по-ниски от тези на ДВГ. Вероятно и Тесла нямаше да съществува, както и Дизелгейт.
  • #10
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Върл Левскар ( преди 6 месеца )
    Смело решение .
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Гошо ( преди 6 месеца )
    Не случайно е избрана 2035 година. През 2025 който си купува кола ще има следната дилема - или електромобил или хибрид и двг който след 7 години обаче ще е непродаваем.
  • #8
    12 rate up comment 5 rate down comment
    До 2 ( преди 6 месеца )
    Приятелю ти пък забравяш, че понеже наистина до 2035 година има много време, електромобилите ще са завзели пазара много по-рано, още през 2025 година когато цените им се изравнят с тези на ДВГ. Тогава Toyota няма да има какво да продава, защото според плановете им ще са си осигурили батерии само за 500 000 електромобила. А само с електродвигатели не става, трябват и батерии