IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В дома на Tesla всеки пети се отказва от електромобил

Собствениците на коли на ток са недоволни от инфраструктурата от зарядни станции

Изследване на учените от Калифорния - щата, в който се намират щаб-квартирата и основният завод на Tesla, установи, че близо 20% от собствениците на електромобили след тяхната продажба отново се насочват към автомобил с традиционен двигател с вътрешно горене.


Tesla Model 3


Оказва се, че всеки пети притежател на електрифицирано превозно средство е много разочарован, като причината почти винаги е една и съща - лоша инфраструктура и недостатъчно зарядни станции. И това е в Калифорния, която е лидер по брой на зарядни станции в САЩ.

В изследването са включени данни за жителите на щата, които са притежавали зареждащи се хибриди и електромобили през периода 2012-2018 година. Разликата в показателите за удовлетвореност между двата вида коли е съвсем малка - при хибридните автомобили 20% от собствениците се насочват към традиционни превозни средства, а при електромобилите - 18%.

Освен от малкия брой станции за зареждане, калифорнийци се оплакват и от сложното поставяне на домашен терминал за електрифицирани автомобили.

Снимка: Tesla

0 от 500
  • #20
    6 rate up comment 2 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 2 години )
    Ти да видиш, какви новини от гейския щат Калафоня...Електрическата кола отнема чувството за свобода.Електрическа кола е удачна за този, който има гараж или собствено място за паркиране с осигурен ток.И въпреки това, като ти се прииска ,като на съседа с изгнилата мазда и ти да идеш на почивка надалеч трябва да правиш разни схеми и зчисления, вместо да отбръмчиш накъдето ти видят очите.Чичко Мъск го изсули на баламурниците, като има продаде бързоускоряващи сандъци с батерии за много кинти.
  • #19
    22 rate up comment 3 rate down comment
    Ковид Тесларов ( преди 2 години )
    това с електромобилите и онова с ваксините взе много да си прилича, като че от едно и също място идват идеите ...
  • #18
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Car guy ( преди 2 години )
    ... процеси по-бавно ще дойтат в източна европа и малко по-дълго ще можем да караме що-годе нормални коли. След това, ако не се появи технология, която да замести пълноценно ДВГ, ще си караме колелета, това е.
  • #17
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Car guy ( преди 2 години )
    ... тия електрически и автономни технологии се спестяват много истини, а най-лошата от всички е, че колите в бъдеще са предвидени да бъдат лукс за малцина и дори за тях няма да има пълна свобода, както беше писал някой по-долу. Нефта свършва, ок, но редките метали (които не коментирам колко ресурси гълтат при извличането им) са безгранични, нали? :D Бъдещето не предвижда бай *** панелния балкански лъв да кара Тесла или да държи 2-3 електрички нов внос пред блока. Единствената утеха е, че тия
  • #16
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Car guy ( преди 2 години )
    ... повече каране, батерията трябва да я следя повече отколкото на телефона ми, като съм на планина. Btw, същото е положението и с водородните станции на напредналите калифорнийци. Всяко извънградско планиране независимо с водородна или ел. кола трябва да се планира внимателно, къде можеш да заредиш. Отиваш примерно в градче, където трябва да не караш или да караш ограничено, за да е сигурно, че ще имаш достатъчно навръщане да стигнеш до зарядна станция, че да се прибереш. За да наложат всички
  • #15
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Car guy ( преди 2 години )
    Тука имам чувството, че една шепа хипстъри-сектанти са толкова влюбени в електричките, че са готови да осмучат на Мъск някои анатомични части, за да докажат колко са напредничави. :D Като човек пробвал 6 различни електрически модела, които една компания в Бг предлага за споделено пътуване, мога да кажа, че единствената ползва от такива коли е само в градско и София-окръг. В близките години това не се очертава да се промени. Факт е, забавно е бързото ускорение, но ако имаш работа, която изисква
  • #14
    6 rate up comment 14 rate down comment
    Бойко Попов ( преди 2 години )
    Ами останалите 80% са доволни! Така че проблем няма за електричките. Те са бъдещето, колкото и да ги плюете вие, любители на ДВГ...
  • #13
    11 rate up comment 2 rate down comment
    До 15 ( преди 2 години )
    Това го обяснявам на миксерфеновете от 5 години!Няма кой да ви остави да си карате по евтино от сега, по евтини коли от сега! Те се чудят как да вкарат човечеството в коловози и в градски транспорт, в автономни превозни средства да ограничат задръстванията, миксерфенчетата бленуват за мощни коли за по 10 000 Евро и 10лв сметка на ток!Няма как да стане мамини сладки, хем ще плащате повече то сега,хем ще сте по ограничени!Като зададеш маршрута на колата и ще ти казва - има задръстване, хвани метро
  • #12
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Проблема ( преди 2 години )
    Проблема ще настъпи когато има развита инфраструктура и много електрички! Тогава ще се питат "а от къде ток", а въпроса "а от къде екологично чист ток" ще остане на заден план! И както е нормално да се случи когато има високо търсене, цените на тока, особенно от общественни зарядни станции ще скочи! Правителствата за "регулират" огромното търсене и горене на въглища за да се задоволят нуждите, ще наложат акциз и на тока! И бам, да караш ел. кола ще струва по скъпо от сега бензинова
  • #11
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Мда ( преди 2 години )
    И това в държава която е 100 години пред нас в изграждането на зарядни станции и с 1000 пъти по платежоспособно население с възможност да купува електрички! А тук разни мечтатели ми обясняват колко перспективни били електричките! Шматки, в БГ електричките ще са масови когато хората на запад вече летят с атомни раници на гърба! Толкова сте заблудени в мечтите си да ходите до село за яйца за 1лв на 300км, че нямате реална представа кое как и кога се случва!!!!