IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

В дома на Tesla всеки пети се отказва от електромобил

Собствениците на коли на ток са недоволни от инфраструктурата от зарядни станции

Изследване на учените от Калифорния - щата, в който се намират щаб-квартирата и основният завод на Tesla, установи, че близо 20% от собствениците на електромобили след тяхната продажба отново се насочват към автомобил с традиционен двигател с вътрешно горене.


Tesla Model 3


Оказва се, че всеки пети притежател на електрифицирано превозно средство е много разочарован, като причината почти винаги е една и съща - лоша инфраструктура и недостатъчно зарядни станции. И това е в Калифорния, която е лидер по брой на зарядни станции в САЩ.

В изследването са включени данни за жителите на щата, които са притежавали зареждащи се хибриди и електромобили през периода 2012-2018 година. Разликата в показателите за удовлетвореност между двата вида коли е съвсем малка - при хибридните автомобили 20% от собствениците се насочват към традиционни превозни средства, а при електромобилите - 18%.

Освен от малкия брой станции за зареждане, калифорнийци се оплакват и от сложното поставяне на домашен терминал за електрифицирани автомобили.

Снимка: Tesla

0 от 500
  • #11
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    В оригиналната статия се отбелязва, че процентът е различен при отделните производители и модели. Най-висок е при Фиат 500 и най-нисък при Тесла, но тук интересно това не е отбелязано. Обаче името на производителя е отбелязано в заглавието. Явно това са високи стандарти за обективна журналистика.
  • #10
    26 rate up comment 16 rate down comment
    к. к. ( преди 2 седмици )
    Полека-лека ще дойде и отрезвяването. А като стане ясно, че СО2 не е вреден газ и спрат субсидиите, този балон окончателно ще се спука...
  • #9
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    статията е написана в стил "подбудителство" както повечето други разбира се, но го има и факта, че сме много далеч още от масовизация на ел. колите. По много причини, главно финансови, но и други.
  • #8
    15 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Според изследване на учени от България сайта AutoMedia.bg се занимава главно с изготвяне на рецепти за готвене при използване на отпадъчни продукти. Всичко останало е спекулация и дезинформация... Лесно се пишат небивалици.
  • #7
    35 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Изненада? Не, прото ел. коли са за 2-ра кола, едно който може да си позвовли, който може да я зарежда вкъщи или зарряна станция до 1-200м от дома си и не прави над 100км на ден. Оттам нататък недостатъците стават повече от предимствата.
  • #6
    23 rate up comment 7 rate down comment
    До 5 ( преди 2 седмици )
    Точно така! Къде, къде е по-хуманно да си харчим парите при благотворителните асоциации с идеална цел, каквито са петролните компании, отколкото да ги даваме на капиталиста-людоед Мъск, който си ги бута по джобовете...
  • #5
    17 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Не е кой знае какъв процент и все пак да се има в предвид че това е за периода 2012-2018г. Тесла преди 5 години са имали под 300 станции в С. Америка а сега са над 1150 значителна част от които са новите с по 250квт мощност. Няма как да смогнат за това и направиха нова фабрика за зарядни в Китай с много по-голям капацитет
  • #4
    27 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    за българия не е проблем, имам къща с три фазен ток , и за 10 часа я зареждаш , проблемът ми е липсата на 70-80 хилки за да сменя пасат-а с Id 3
  • #3
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Домашна зарядна станция level 2 с 240V е към 1000-1500 долара.
  • #2
    17 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Мдааа, освен това техният ток е 120 волта, което за автомобилни нужди е плачевно. Разликата с 240 не е 2, ами 4 пъти по-бавно зареждане от обикновен контакт.