IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen ще променя представата за електромобила

Бъдещият флагман Trinity залага на напълно различна стратегия

Концернът Volkswagen едва започна да атакува пазара на електромобили с новото си семейство ID, но вече работи и върху негов заместник. Това ще бъдат модели с нулеви вредни емиии, изградени на платформата SSP (Scalable Systems Platform), като техен флагман ще бъде аналог на Tesla Model 3. Той ще се продава под марката VW и засега е известен като Project Trinity.


VW Trinity


Новият модел ще промени напълно сегашните разбирания за покупка и притежание на електромобил. За първи път той беше споменат през февруари тази година, а през март концернът анонсира появата на платформата SSP, на която ще построи 80% от бъдещите си електромобили.

Внедряването на новата архитектура е планирано за 2024 година заедно с новата фирмена операционна система VW OS 2.0, която ще стане основен инструмент за връзка между производителя и потребителя. Така за дилърите ще остане единствено техническото обслужване и евентуалните ремонти по електромобила.

Trinity е кодовото име на бъдещия флагман на Volkswagen, но по данни на британското издание Autocar, това няма да бъде нито най-големият (дължината на кросоувъра ID.4 е 4,6 метра), нито най-скъпият в гамата. Моделът ще излезе на пазара през 2026 година, като вероятно ще получи различно име и ще струва 35 000 евро. Горе-долу за толкова сега се предлага VW ID.3 в средно ниво на оборудване.

При Trinity подходът към клиента ще бъде напълно различен. Той ще може да избира единствено капацитета на батерията, цвета на каросерията и дизайна на колелата. Всичко останало ще бъде максимално стандартизирано, което ще позволи намаляване на стойността на производство. То ще се извършва в главния завод на VW във Волфсбург.


VW Trinity


Цялото програмно оборудване на автомобила ще се обслужва от разстояние, като собственикът (или наемател) на машината ще може да активира или деактивира различните системи и функции. Това означава, че колата ще бъде оборудвана с всички технологии, но за да ги ползва, собственикът ще си плаща.

При старта на продажбите автопилотът на новия електромобил ще бъде от второ ниво по класификация SAE, което означава постоянен контрол от страна на водача. Системата обаче е така проектиране, че след време да може да реализира четвърто ниво, тоест пълно изключване на човека от процеса на управление. Тази система ще бъде активирана от разстояние, когато законодателството позволи нейното използване.


VW Trinity


Самата машина ще се позиционира като седан със средни размери, като ще използва формулата при показания наскоро Mercedes-Benz EQS. Това е необходимо за постигане на добри аеродинамични характеристики и повишаване на пробега. Както Trinty, така и останалите модели на платформата SSP ще получат акумулатори от ново поколение, които ще осигуряват по-голяма пробег и ще се зареждат по-бързо.

Идеята на Volkswagen е флагманът Trinity да не привлича с цена и размери, а с напълно нов подход към производството и продажбата на електромобили. В концерна са убедени, че това ще успее благодарение на лоялността на европейските клиенти на марката. Сега те купуват хечбека ID.3, въпреки някои проблеми с качеството при първата партида. В момента това е третият по популярност електромобил в Европа за първото тримесечие на годината, като от него са продадени 11 772 бройки. Лидер е Tesla Model 3 с 31 200 единици, а на второ място е Renault Zoe - 12 600.

Снимки: Volkswagen, Autocar

0 от 500
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    тъпчо ( преди 1 седмица )
    Момци, съветвам ви да складирате нафта на село или в мазето че ще стане кът. Ще трябва да се конглокираме с танковете на товариш Путин, че това еко робство ще трае още малко, хахах
  • #24
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 2 седмици )
    Европейците не са реднеци. Малко по образовани, начетени и умни са. Та европееца не обича много революциите , а предпочита еволюцията на изпитаните и доказали се във времето неща. Само сравнете мениджърите на Тесла и ФВ и приципите на който седят тези компании, историята им(кой колкото я има) и ще си обясните защо на едните се вярва, а на другите се им гледат сеира.
  • #23
    6 rate up comment 4 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 седмици )
    Значи 8 или 9 години се пада след Mодел 3 ще искарат нещо с неговите характеристики, браво! :D
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    #13 as a service за коли те първа има да показва какво може... А това, че на теб не ти е удобно, на хиляди други им Е и си ползват спарк редовно. Тук идеята изглежда е малко по-различна но ще видим. За мен as a service направен добре ще е много по-добро от поредната електричка за 100 000лв.
  • #21
    4 rate up comment 2 rate down comment
    смешки ( преди 2 седмици )
    Пак псувни срещу екологията, ама едва ли искате вода с тежки метали или малко, но пък полезна радиация. Пластмасата е свързана с нефтената индустрия, между другото де.
  • #20
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Все тая ( преди 2 седмици )
    Брех ама тоя сайт е супер готин. Няма никаква цензура. Щом и м*аймуна се налага да се цензурира. Ей ама друго си е свободата на словото.
  • #19
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Де да бяха само автомобилите виновни за замърсяването на планетата!! В Тихия океан има няколко изкуствени острова от пластмасови отпадъци, най-големият от тях е с дължина около 300 Триста мили /близо 600 км./ - по-дълъг е от България по диагонал!! Та Грета си е права!
  • #18
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Тенденцията младите да нямат коли няма нищо общо с Грета и екологичното мислене, а тече от десетилетия в големите градове, особено в Америка, поради това, че е безумно скъпо и доста безсмислено да живееш в Манхатън или централно Сан Франциско и да имаш кола. В Европа ефектът все още не е толкова силен, но това е защото гъстотата на населението тук не е толкова фрапираща като в централните части на големите американски градове. Сещам сез за изключения (Лондон), но там причините са исторически.
  • #17
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    #13, при нас ще отнеме време, но в Западна европа след по-малко от 10 години могат да живеят по съвсем различен начин. Младите там са много еко ориентирани. Да не мислиш, че Грета падна от небето - тя си е инструмент за налагане на тия ценности и очевидно постигнаха с нея сериозен успех. Пак повтарям, не знам дали е лошо, просто за мен е ограничаващо, въпреки, че не ми трябва кола. Моята я ползвам в събота да напазаруваме за седмицата и ходим 3-4 пъти годишно на почивка.
  • #16
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Хаха къде прочете че Фав са 2инпк ефективност след Тесла?? Я посочи източник че във всички сравнения досега са много зле и са далече след Тесла че и след корейците дкри