IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen ще променя представата за електромобила

Бъдещият флагман Trinity залага на напълно различна стратегия

Концернът Volkswagen едва започна да атакува пазара на електромобили с новото си семейство ID, но вече работи и върху негов заместник. Това ще бъдат модели с нулеви вредни емиии, изградени на платформата SSP (Scalable Systems Platform), като техен флагман ще бъде аналог на Tesla Model 3. Той ще се продава под марката VW и засега е известен като Project Trinity.


VW Trinity


Новият модел ще промени напълно сегашните разбирания за покупка и притежание на електромобил. За първи път той беше споменат през февруари тази година, а през март концернът анонсира появата на платформата SSP, на която ще построи 80% от бъдещите си електромобили.

Внедряването на новата архитектура е планирано за 2024 година заедно с новата фирмена операционна система VW OS 2.0, която ще стане основен инструмент за връзка между производителя и потребителя. Така за дилърите ще остане единствено техническото обслужване и евентуалните ремонти по електромобила.

Trinity е кодовото име на бъдещия флагман на Volkswagen, но по данни на британското издание Autocar, това няма да бъде нито най-големият (дължината на кросоувъра ID.4 е 4,6 метра), нито най-скъпият в гамата. Моделът ще излезе на пазара през 2026 година, като вероятно ще получи различно име и ще струва 35 000 евро. Горе-долу за толкова сега се предлага VW ID.3 в средно ниво на оборудване.

При Trinity подходът към клиента ще бъде напълно различен. Той ще може да избира единствено капацитета на батерията, цвета на каросерията и дизайна на колелата. Всичко останало ще бъде максимално стандартизирано, което ще позволи намаляване на стойността на производство. То ще се извършва в главния завод на VW във Волфсбург.


VW Trinity


Цялото програмно оборудване на автомобила ще се обслужва от разстояние, като собственикът (или наемател) на машината ще може да активира или деактивира различните системи и функции. Това означава, че колата ще бъде оборудвана с всички технологии, но за да ги ползва, собственикът ще си плаща.

При старта на продажбите автопилотът на новия електромобил ще бъде от второ ниво по класификация SAE, което означава постоянен контрол от страна на водача. Системата обаче е така проектиране, че след време да може да реализира четвърто ниво, тоест пълно изключване на човека от процеса на управление. Тази система ще бъде активирана от разстояние, когато законодателството позволи нейното използване.


VW Trinity


Самата машина ще се позиционира като седан със средни размери, като ще използва формулата при показания наскоро Mercedes-Benz EQS. Това е необходимо за постигане на добри аеродинамични характеристики и повишаване на пробега. Както Trinty, така и останалите модели на платформата SSP ще получат акумулатори от ново поколение, които ще осигуряват по-голяма пробег и ще се зареждат по-бързо.

Идеята на Volkswagen е флагманът Trinity да не привлича с цена и размери, а с напълно нов подход към производството и продажбата на електромобили. В концерна са убедени, че това ще успее благодарение на лоялността на европейските клиенти на марката. Сега те купуват хечбека ID.3, въпреки някои проблеми с качеството при първата партида. В момента това е третият по популярност електромобил в Европа за първото тримесечие на годината, като от него са продадени 11 772 бройки. Лидер е Tesla Model 3 с 31 200 единици, а на второ място е Renault Zoe - 12 600.

Снимки: Volkswagen, Autocar

0 от 500
  • #8
    6 rate up comment 13 rate down comment
    край ( преди 2 години )
    Господарите на света правят колите електрически по две основни причини:1. за да станат колите скъпи и недостъпни за масовия човек. Да няма трета употреба. Така колите ще са малко и ще се разтовари света - ще е нужна по-малко инфраструктура и ще е добре за екологията.2. за да не се правят от немците. Бизнеса с ел колите ще е на САЩ, Китай, Корея, Франция. Германците ще правят някакви бутикови и луксозни ел. коли с чужди батерии. Загубата на втората световна война си им тежи още.
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Много ме кефят как градят стратегия върху очаквания... Смятат че за след 4 години батериите ще са по-евтини , с по-голям заряд, и ще има чипове за всички....
  • #6
    10 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 2 години )
    Иначе на фона на 70К лв. за поредният голф който ще изкарат (а и предвид цените на масовите модели напоследък), дизелово Ауди Q7 вече ми изглежда като оферта ;))). Въпросът е докога ще може да се кара ...
  • #5
    19 rate up comment 2 rate down comment
    none ( преди 2 години )
    Маркетинг и реклама. Истината е че текущата им платформа на която правят ID.x я направиха по подобие на Голфовите платформи които си произвеждат, само за да открият че с нея са 10 години зад Тесла като възможности. И сега ще правят нова такава, но вече с повече копиране от Тесла. Иначе за лоялността на клиентите им са прави (и нормално предвид че клиентите им са предимно на средна + възраст, което донякъде обяснява покупката на голфовите кутии за обувки или карикатурният дизайн на Шкода СУВ).
  • #4
    23 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    ВАГ винаги показват интересни прототипи после в магазина идва голф с фейслифт.
  • #3
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Хихи ( преди 2 години )
    Стандартизират, като при Тесла Модел 3! Без всякакви различни екстри! Всички са оборудвани максимално, екстра ти е само теглич или без и възможностите на автопилота! Всичко друго е едно и също във всички модели!
  • #2
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Е, то с цена няма как да привлича.
  • #1
    22 rate up comment 0 rate down comment
    Хахахаха ( преди 2 години )
    Това е Project тинтири-минтири!