IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Вече е официално – край с бензина и дизела в ЕС след 2035 година

Забраната ще засегне хибридните автомобили, а също така тези на метан и на пропан-бутан

Европейската комисия официално обяви предложението за забрана на продажбата на всички автомобили с двигател с вътрешно горене след 2035 година. Както се очакваше, това ще засегне и превозните средства с хибридно задвижване.


вредни емисии


Предложението е част от плана Готов за 55“, който представлява пакет от мерки за климатични реформи, предвиждащ намаляване на вредните емисии СО2 с 55% в сравнение с нивата от 1990 г. до 2030 г. Целта е Европа да достигне пълен въглероден неутралитет през 2050 година.

Това означава, че всички нови автомобил, регистрирани след 2035 година, трябва да бъдат с нулеви вредни емисии. Забраната засяга не само бензиновите, дизелови и хибридните задвижващи агрегати, но и двигатели, работещи на пропан-бутан и метан. Така на пазара на нови автомобили ще останат само електрическите и водородни превозни средства.

За да се улесни прехода, от държавите-членки на ЕС ще се изисква „да инсталират пунктове за презареждане и зареждане на редовни интервали на основните магистрали - на всеки 60 километра за електрическо презареждане и на всеки 150 километра за зареждане с водород".

По-рано днес стана ясно, че Франция ще подкрепи намаляването на вредните емисии с 55%, но ще настоява хибридните автомобили да останат на пазара за по-продължителен период. Президентът на страната Еманюел Макрон имаше среща с представители на водещите производители на автомобили и оборудване във Франция, чието основно притеснение е, че пълната електрификация ще намали работните места.

На свой ред министърът на транспорта на Германия - Андреас Шойер, също беше категоричен, че е нужна промяна. Той обаче предупреди, че новите екологични стандарти на автомобилите трябва да бъдат технически осъществими. И също призова за по-снизходително отношение към plug-in (зареждащи се) хибридите и по-голям акцент върху водорода за тежките камиони.

0 от 500
  • #22
    3 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    С биогориво проблема се решава много лесно колкото цо2 се отдели толкова и се поглъща от разстенията.
  • #21
    31 rate up comment 7 rate down comment
    sis ( преди 2 години )
    Аз до тогава може да не съм жив де, но се нагледах на глуповите решения на брюкселските зелки.Ще каже ли някой колко нови електроцентрали ще са нужни да покрият тогава потреблението на ток и какво ще правим огромното, сравнено с днес количество на опасен ***, каквито ще са батериите на електромобилите. Хубаво е да се иска, но за момента е трудно да се направи.
  • #20
    6 rate up comment 24 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    Ко ши правим сега. Искам си трошките купени от Европата. А аа *** то нямало да има. То няма да има по причина, че китайците и американците ще ни отнемат пазарите и фирмите.Това което европейският парламент прави е да се съпротивлява, колкото може . Европа като като сбор от всички икономики е трета в света, само силни регулации могат да ни помогнат да изплуваме. Естествено феновете на трошките с двг не са виждали електромобил освен на картинка. Качете се, покарайте, оценете.
  • #19
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Даже и най-богатите държави на запад не дават колкото румънците помощи за електромобили. Малко става като приказката "Барабар Петко с мъжете"
  • #18
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Bv
  • #17
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Пък румънците дават май по 10_тина хл. евра за нова ел. кола.
  • #16
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Браво ( преди 2 години )
    Значи ще има рекорден брой автомобили с ДВГ закупени нови през 2034.
  • #15
    8 rate up comment 5 rate down comment
    До 9 ( преди 2 години )
    Ааа ти не бъди сигурен. След някоя друга годинка не се знае какво ще им щукне на Американците. Пък от Китай очаквам като гръм от ясно небе да забрани двг-та даже по-рано от Европа - там става това което каже партията, а повече от ясно е че тя е решила да стане номер 1 при електрификацията. Шенжен е 12.5 милиона души и още преди 2г са сменени всички автобуси и таксита с електрически, а в момента подменят колите на хората постепенно като им дават помощ по 2500 евро на калпак.
  • #14
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Anonymous ( преди 2 години )
    Ми добре, но да забранят тогава дизела и за цялата тежка техника-багери камиони, кранове, за цялята военна техника и за цялята земеделска техника, а кораби с дизелови двигатели да не могат да спират на европейски пристанища . Само и единствено тогава съм съгласен. В противен случай- не!
  • #13
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Предложенията са първите, които имат смисъл. След 30 г. "мерки" сме доникъде, защото бяха отбиване на номера. В новите предложения има и засаждане на дървета, и налагане на такси за внос на продукти, които се произвеждат по замърсяващ начин, включват се и морският и въздушният транспорт (най-после!), има и предвидени пари за по-бедните.