IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Урсула фон дер Лайен: Европа има план за производство на достъпни EV

Ръководителят на Европейската комисия е категорична, че бъдещето е електрическо, но не изключва промяна в срока

Как да спасим колата в Европа? Чудодейна рецепта все още не съществува, но предложенията за решения идват от няколко страни. Своето мнение - за пореден път, даде и председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен, според която електрическата енергия е неподлежащ на преговори вариант.


електромобили


Каквото и да се случи, бъдещето е електрическо и Европа ще бъде част от него. Бъдещето на автомобилите и на автомобилите на бъдещето - трябва да се произвежда в Европа", заяви председателят на Европейската комисия, без обаче да има ясна идея какви ще бъдат тези автомобили.

"Вярвам, че Европа трябва да има собствен електрически автомобил. "E" означава екологосъобразен, тоест автомобилът трябва да бъде чист, ефективен и лек. Но също така означава икономически, тоест достъпен за всички. "Е" е и европейски - построен тук в Европа, с европейските вериги за доставки, защото не можем да позволим на Китай и други да завладеят този пазар", обясни Фон дер Лайен.

Това са трите стълба, на които Фон дер Лайен иска да базира възраждането на автомобила в Стария континент. План, който резонира като ехо на това, което беше обявено в миналото от Лука де Мео (бивш изпълнителен директор на Renault) и в първия ден на автомобилното изложение в Мюнхен 2025 от Жан-Филип Импарато - номер 1 на Stellantis Europe. Въпреки това, аспектите на това как да се насърчи производството на малки автомобили остават да бъдат изяснени. Импарато се позова на съображения за бизнеса, а не на стимулите.

След това Фон дер Лайен добави: „Дадохме на сектора по-голяма гъвкавост, за да постигне целите за 2025 и той работи. На второ място, като уважаваме технологичната неутралност, ние подготвяме преразглеждането на целите за 2035".

В същото време 150 компании – сред които има производители на автомобили, производители на батерии и операторите на станции за зареждане, са изпратили Урсула фон дер Лайен с молба да не отстъпва срещу целта от 2035. Развитие по темата се очаква на 12 септември, когато ръководителят на Европейската комисия ще се срещна с ръководителите на най-големите производители на автомобили на континента.



 

0 от 500
  • #31
    0 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    И вече сме в днешната реалност а Димов така и не е разбрал трета година, че цените на тока се вдигнаха заради цените на газа, а единствената причина да не се задържат на нивата от 2022, когато киловатчас струваше един лев е, ЗАРАДИ ФОТОВОЛТАИЦИТЕ, които произвеждат евтина енергия всеки ден. Това много ясно се вижда от цената на тока на борсата, когато слънцето се скрие. Ако ги нямаше фотоволтаиците, и през деня щяхме да плащаме на 50 стотинки цена на борсата и 80 с таксите
  • #30
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Това същество Мърсулата загроби Европа с корупционните схеми за ваксини, санкции, оръжия и какво ли още не. Сега е измислила пак нова схема да сгъне едни мангизи и да си ги чопне. За затвора е това същество долно. Електронното евро е за заробване и контрол на населението. Ако приемем еврото това ни чака да бъдем тотално зависими и заробени. Фалшификациите с инфлацията да ни вкарат в еврозоната са показателни, че някой ни бута в пропастта. От всички мислещи хора зависи дали ще го позволим.
  • #29
    0 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Реалността и цените на газа, както и неговата наличност се промениха, но мисленето на Димов е застинало там където и когато съм го казал. Връщането на ток в мрежата и съхраняването в батериите на електромобилите беше по времето в което батериите бяха около 10 пъти по-скъпи от сега , но мисленето на Димов е застинало там И тогава
  • #28
    0 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Ето го и функционално неграмотния Димов който никога не е разбирал какво му приказват и как както проблемите, така и техните решения се променят с времето. Идеята за микротец в мазето беше решение на "проблема на антиелектриците" че като станат много електромобилите цената на тока Ще се вдигне. Защо микротурбина на газ? Ами защото тогава каза беше евтин и киловатчас излизаше 12 ст, А като бонус получаваш два киловата часа топлинна енергия с които да топлиш бойлерите или радиаторите на блока
  • #27
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Димов ( преди 3 месеца )
    Заради тъпата зелена сделка,Европа се деиндустриализира.Цените на електроенергията в Европа е 2-3 пъти по скъпа от САЩ и Китай, цената на природния газ е до 5 пъти по скъпа.Нашият приятел предлага да я оскъпим още с милиарди вложения в батерии,които са консуматив.
  • #26
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Димов ( преди 3 месеца )
    Всички инвестиции в слънце и вятър се отлагат,банките спряха да финансират такива проекти.Инвестира се в АЕЦ иначе ни чака Испански сценарии със спиране на тока.Промишленост се прави с евтини ток и природен газ.С батерии, фотоволтаични панели и перки няма промишленост.
  • #25
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 3 месеца )
    Вие да чуете останалите му идеи.МикроТЕЦ в мазето и да продаваме топла вода и ток на комшиите.После обърна на навес от фотоволтаични панели,през деня зареждаш безплатно електромобил трафопост и нощем да продаваш скъпо на борсата.Сега смени плочата и агитира за батерии,без да дава икономическа обосновка колко струват батериите фотоволтаичните панели и как се покрива инвестицията с продажбата на ток за стотинки.Велики идеи има нашият приятел, титанични бих казал,но напълно неосъществими.
  • #24
    1 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Хайде за да не съм пророк и да ви чета лекции да ви задам ясен и конкретен въпрос. Смятате ли че в бъдеще нуждите от батерии ще се увеличават и Европа трябва да си ги произвежда сама локално в Европа? Отговора е простичък - ДА или НЕ? Или отново всички сме на едно мнение, но вие не сте съгласни с мене, само защото аз го казвам?
  • #23
    0 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Накратко - всеки държавник трябва да предвиди това и за да стане лидер в производството на най-ценния ресурс в бъдеще - батериите, трябва да впрегне всичката държавна мощ в тази посока, за да стане новият Сауди арамко
  • #22
    0 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До антиелектрика. Разбира се че може да произвеждаме и въглища, Правец 82, чушкопеци и други неща които никой не иска да купува. Ти все още не си осъзнал, че играта на ДВГ приключва с или без забрана за 2035 година. Особено предвид пет минутното зареждане на най-евтината химия от преди няколко месеца. В момента в който цените се изравнят, продажбите на нови ДВГ ще се сринат като кула от карти. Това ще стане около 2030, а верига за доставки се изгражда за повече време и няма как да се реагира