IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Митата на китайските коли в ЕС дават обратен ефект

Производителите от азиатската държава се възползват от вратичка в новите правила

В опит да защити автомобилната си индустрия, както и да отвърне на удара на китайските производители за получаване на субсидии от тяхното правителство, Европейският съюз наложи високи мита върху вносните електромобили от азиатската държава още от ноември 2024. Оказва се обаче, че китайските марки успяват да заобиколят тези мита, като създават местни производствени мощности и поне засега увеличат фокуса си върху хибридите.


MG


Към момента хибридите са засегнати само частично от тарифната система в ЕС, като в същото време стават все по-популярни сред европейските купувачи. И затова не е изненада, че китайски производители увеличават вноса си на такива автомобили до рекордни нива.

Агенция Dataforce разкрива, че BYD е регистрирала 20 000 plug-in хибрида в ЕС през първата половина на годината, което е повече от три пъти повече от броя на PHEV, внесени през цялата 2024. В същото време MG е внесла повече PHEV през януари-юни, отколкото през цялата 2024. Lynk & Co също внася повече PHEV в Европа от всякога.


MG


Увеличаването на фокуса им върху хибридите е от голяма полза за китайските фирми. Всеки електромобил, който BYD продава в Германия, е засегнат от базово мито от 10% и след това 17% допълнително мито, с което тарифата достига 27%. За най-продавания електрически SUV - Atto 3, тези тарифи добавят около 10 000 евро. За сравнение, plug-in хибридният BYD Seal U трябва да се справя само с 10% мита, или еквивалента на 3999 евро въз основа на началната му цена от 39 999 евро.

Въздействието е още по-значително за SAIC, която продава MG модели. Тя трябва да се справи с най-високите мита на ЕС от 45,3% за вносните си електромобили. Така че през първите шест месеца на тази година компанията е продала 60% по-малко електромобили на континента, но е увеличила регистрациите за хибридните MG HS, MG ZS и MG 3.


китайски коли


„Само въпрос на време беше китайските производители да променят стратегията си след въвеждането на специалните тарифи, за да увеличат рентабилността си в Европа", каза директорът на Центъра за автомобилни изследвания в Германия - Беатрикс Кейм, цитирана от Handesblatt.

Разбираемо е, че Европейската комисия е наясно с вратичката, използвана от китайските марки, но изглежда не е притеснена. Вместо това тя остава обнадеждена, че ще успее да реши нещата, като проведе разговори с агресивно разширяващите се автомобилни производители в Китай.


0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Бе те и на евро производителите баш са им удобни тия норми зада бъдат моторите на ръба на бедните емисии, т.е. безумно трошливи. Ако погледнем преди години шефченцата и директорченцата са взимали бонуси до млн, сега взимат бонусченца от 30тина млн, при стагнация, намерени продажби (уж), заплаха от чайниците, умопобъркани съюзи зада се избегнат "фалити" и други циркаджийски реалности. Затъват от безумно крадене през простото, и 0 фокус към градивни идеи, и тарикатщина. Чайниците това и ча ...
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    В последно време все повече популисти идват на власт в Европа, резултатът е замитане на структурни проблеми като кон*орентност, пенсионни реформи, производителност и цена на труда, данъчна тежест, бумащина....
  • #2
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    1-ви, абсолютно си прав. Европроизводителите докато продаваха нормални ДВГ имаха пазар там, и откакто почнаха да пробутват хибриди и е-коли - загубиха позиции. Защо ли..
  • #1
    22 rate up comment 2 rate down comment
    шак ( преди 3 месеца )
    европа да спре да мисли как да не пуска китайците, а да махне тежестта върху своите производители, която постоянно увеличава с безсмислени емисионни и електронни стандарти.