IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Урсула фон дер Лайен: Европа има план за производство на достъпни EV

Ръководителят на Европейската комисия е категорична, че бъдещето е електрическо, но не изключва промяна в срока

Как да спасим колата в Европа? Чудодейна рецепта все още не съществува, но предложенията за решения идват от няколко страни. Своето мнение - за пореден път, даде и председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен, според която електрическата енергия е неподлежащ на преговори вариант.


електромобили


Каквото и да се случи, бъдещето е електрическо и Европа ще бъде част от него. Бъдещето на автомобилите и на автомобилите на бъдещето - трябва да се произвежда в Европа", заяви председателят на Европейската комисия, без обаче да има ясна идея какви ще бъдат тези автомобили.

"Вярвам, че Европа трябва да има собствен електрически автомобил. "E" означава екологосъобразен, тоест автомобилът трябва да бъде чист, ефективен и лек. Но също така означава икономически, тоест достъпен за всички. "Е" е и европейски - построен тук в Европа, с европейските вериги за доставки, защото не можем да позволим на Китай и други да завладеят този пазар", обясни Фон дер Лайен.

Това са трите стълба, на които Фон дер Лайен иска да базира възраждането на автомобила в Стария континент. План, който резонира като ехо на това, което беше обявено в миналото от Лука де Мео (бивш изпълнителен директор на Renault) и в първия ден на автомобилното изложение в Мюнхен 2025 от Жан-Филип Импарато - номер 1 на Stellantis Europe. Въпреки това, аспектите на това как да се насърчи производството на малки автомобили остават да бъдат изяснени. Импарато се позова на съображения за бизнеса, а не на стимулите.

След това Фон дер Лайен добави: „Дадохме на сектора по-голяма гъвкавост, за да постигне целите за 2025 и той работи. На второ място, като уважаваме технологичната неутралност, ние подготвяме преразглеждането на целите за 2035".

В същото време 150 компании – сред които има производители на автомобили, производители на батерии и операторите на станции за зареждане, са изпратили Урсула фон дер Лайен с молба да не отстъпва срещу целта от 2035. Развитие по темата се очаква на 12 септември, когато ръководителят на Европейската комисия ще се срещна с ръководителите на най-големите производители на автомобили на континента.



 

0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 10. Така е. От 10 години говоря че след 12 години - около две-три години след като влезе в сила евро 7 ще започнат да се изравняват цените на електромобилите с автомобилите с ДВГ. Според мен причината ще е комплексна - цените на електромобилите ще падат заради икономиите от мащаба и развитието на технологиите. От друга страна цените на ДВГ ще се качват по същите причини - развитието на технологиите които стават все по-скъпи и намаляване на продажбите при запазени постоянни разходи.
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    многократно каза как ел.колите били бъдещето, е това бъдеще все не идва а и кое им се е подобрило за 15 години, пробега ли, цените ли кое. Зареждали се били бързо, да ама ако има такава зарядна и те обикновено са по магистралите и на петорни цени. Аз ако имам такава зарядно дори 5 лева киловата ще сложа, защото койот има таква кола има и пари.
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 7. И ти ли искаш да крадеш от данъците на европейците и в частност на българите?
  • #8
    2 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    След 10 години обяснения пак да те питам. Осъзнаваш ли че който владее производството на батерии ще владее света, защото батериите ще са в основата на всякаква икономика и ще решават всякакви проблеми? Осъзнаваш ли че ако вече бяхме инсталирали планираните за догодина батерии, щяха да са решили дори водната криза? Откъде ще дойдат тези батерии за милиарди? От Европа? Китай хвърли 230 милиарда за субсидии за последните 10 години, а днес всяка година компаниите им печелят по повече от 230 милиар
  • #7
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Подкрепям (за тоя дето следи писанията - твърдо заставам зад всяка европейска политика и веднага мога да започна работа на някоя синеглокна длъжност към ЕК)
  • #6
    0 rate up comment 9 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Ако искаш и законите да се махнат за да не ти пречат? Най-бързият начин за печалба е кражбата или дори да убиеш някого и да му вземеш имуществото! Пък и защо трябва да се помага на слабите - да започнем да изоставяме бебетата по пейките по улиците за да се оправят сами в живота. Да не поливаме дърветата и растенията за да ги оставим на законите на джунглата? Каква е ролята на държавата според тебе, Ако не да помага и да насочва? Да ти взема данъците за да ги краде, както прави Урсула?
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Отговорът е един - свободен пазар, без квоти, без субсидии, без забрани, без политически натиск.
  • #4
    3 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А отговорът е елементарен и само една дума - батерии. Това е новият петрол, новото автомобилостроене и новата енергетика - основата на всяка икономика. В бъдеще икономика без батерии ще е провалена икономика. А цялата ти икономика да зависи от китайците оставям на вас да кажете дали е разумно?
  • #3
    0 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Този път съм напълно съгласен с тебе. Но знаеш ли каква е иронията? Тя е същата като антиелектриците. Обърни внимание на изказването и в статията - "не знам как е, но знам че не трябва да е така" . Отговаря по същия начин като вас Когато ви зададат въпрос. Винаги сте сигурни, че другите грешат но когато ви питат кое е правилното, не можете да отговорите.
  • #2
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Тая трябваше да я тикнат в затвора още преди 10-на години, когато "Хеклер и Кох" я заплашиха със съдебен иск за лобиране в полза на "Зиг Зауер".