IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Урсула фон дер Лайен: Европа има план за производство на достъпни EV

Ръководителят на Европейската комисия е категорична, че бъдещето е електрическо, но не изключва промяна в срока

Как да спасим колата в Европа? Чудодейна рецепта все още не съществува, но предложенията за решения идват от няколко страни. Своето мнение - за пореден път, даде и председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен, според която електрическата енергия е неподлежащ на преговори вариант.


електромобили


Каквото и да се случи, бъдещето е електрическо и Европа ще бъде част от него. Бъдещето на автомобилите и на автомобилите на бъдещето - трябва да се произвежда в Европа", заяви председателят на Европейската комисия, без обаче да има ясна идея какви ще бъдат тези автомобили.

"Вярвам, че Европа трябва да има собствен електрически автомобил. "E" означава екологосъобразен, тоест автомобилът трябва да бъде чист, ефективен и лек. Но също така означава икономически, тоест достъпен за всички. "Е" е и европейски - построен тук в Европа, с европейските вериги за доставки, защото не можем да позволим на Китай и други да завладеят този пазар", обясни Фон дер Лайен.

Това са трите стълба, на които Фон дер Лайен иска да базира възраждането на автомобила в Стария континент. План, който резонира като ехо на това, което беше обявено в миналото от Лука де Мео (бивш изпълнителен директор на Renault) и в първия ден на автомобилното изложение в Мюнхен 2025 от Жан-Филип Импарато - номер 1 на Stellantis Europe. Въпреки това, аспектите на това как да се насърчи производството на малки автомобили остават да бъдат изяснени. Импарато се позова на съображения за бизнеса, а не на стимулите.

След това Фон дер Лайен добави: „Дадохме на сектора по-голяма гъвкавост, за да постигне целите за 2025 и той работи. На второ място, като уважаваме технологичната неутралност, ние подготвяме преразглеждането на целите за 2035".

В същото време 150 компании – сред които има производители на автомобили, производители на батерии и операторите на станции за зареждане, са изпратили Урсула фон дер Лайен с молба да не отстъпва срещу целта от 2035. Развитие по темата се очаква на 12 септември, когато ръководителят на Европейската комисия ще се срещна с ръководителите на най-големите производители на автомобили на континента.



 

0 от 500
  • #1
    2 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Пак е говорила много без да каже нищо конкретно. Какви са плановете на Европа? Ще субсидира производителите на батерии, за да направи европейска верига за доставки? Ще обучават кадри за производство на батерии, електромобили, зарядни станции и фотоволтаици, за да проектират съвременни високотехнологични продукти с които да изпреварим Китай? Включително натриево-йонни батерии за които Европа има всички налични ресурси, за да ги произвежда независимо?