IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Урсула фон дер Лайен: Европа има план за производство на достъпни EV

Ръководителят на Европейската комисия е категорична, че бъдещето е електрическо, но не изключва промяна в срока

Как да спасим колата в Европа? Чудодейна рецепта все още не съществува, но предложенията за решения идват от няколко страни. Своето мнение - за пореден път, даде и председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен, според която електрическата енергия е неподлежащ на преговори вариант.


електромобили


Каквото и да се случи, бъдещето е електрическо и Европа ще бъде част от него. Бъдещето на автомобилите и на автомобилите на бъдещето - трябва да се произвежда в Европа", заяви председателят на Европейската комисия, без обаче да има ясна идея какви ще бъдат тези автомобили.

"Вярвам, че Европа трябва да има собствен електрически автомобил. "E" означава екологосъобразен, тоест автомобилът трябва да бъде чист, ефективен и лек. Но също така означава икономически, тоест достъпен за всички. "Е" е и европейски - построен тук в Европа, с европейските вериги за доставки, защото не можем да позволим на Китай и други да завладеят този пазар", обясни Фон дер Лайен.

Това са трите стълба, на които Фон дер Лайен иска да базира възраждането на автомобила в Стария континент. План, който резонира като ехо на това, което беше обявено в миналото от Лука де Мео (бивш изпълнителен директор на Renault) и в първия ден на автомобилното изложение в Мюнхен 2025 от Жан-Филип Импарато - номер 1 на Stellantis Europe. Въпреки това, аспектите на това как да се насърчи производството на малки автомобили остават да бъдат изяснени. Импарато се позова на съображения за бизнеса, а не на стимулите.

След това Фон дер Лайен добави: „Дадохме на сектора по-голяма гъвкавост, за да постигне целите за 2025 и той работи. На второ място, като уважаваме технологичната неутралност, ние подготвяме преразглеждането на целите за 2035".

В същото време 150 компании – сред които има производители на автомобили, производители на батерии и операторите на станции за зареждане, са изпратили Урсула фон дер Лайен с молба да не отстъпва срещу целта от 2035. Развитие по темата се очаква на 12 септември, когато ръководителят на Европейската комисия ще се срещна с ръководителите на най-големите производители на автомобили на континента.



 

0 от 500
  • #21
    3 rate up comment 9 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А относно батериите - абсолютно сигурно е че светът преминава към тях. Въпросът е на коя страна искаме да бъдем - на тези които ще харчат милиарди за батерии или на тези които ще печелят милиарди от производството на батерии. А всичките тези барели петрол които се добиват дневно само заради транспорта, така или иначе ще бъдат заменени с батерии. Както вместо резервоари в автомобилите, така И като цистерни на бензиностанциите, както и вместо газохранилища и Мини за въглища в енергетиката
  • #20
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Викаш Европа не може да прави ДВГ и те са срещу интересите и? Наистина ти се чудя на глупостта, а най-много се учудвам, че сам си вярваш как всички грешим, а само ти си прав. Моля те, не ме занимавай повече!
  • #19
    0 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До антиелектрика. Всъщност Тръмп го разбирам. Разбирам и Путин и Зеленски и Си знаеш ли какво е общото между всички тях? Всеки си защитава държавата, както смята за правилно. И аз ги адмирирам за това независимо дали ми харесват методите им. Знаеш ли кой е най-големият проблем на Урсула и Европа? Точно като вас защитават чужди интереси и са готови да се самоубият за да защитават чужди тези, които им вредят. А всички изброени по-горе са срещу Европа, независимо коя страна изберем
  • #18
    0 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 15. Щом смяташ че аз съм лудия който живее в реалността, а не онези които говорят ФАКТИ за 2027, значи няма нужда да те убеждавам кой е лудия. Всички луди се смятате за нормални. Като онези инженер-поети, които нямат физически и математически ограничения в разсъжденията си защото не вярват на физиката и математиката. Решенията на всяка математическа задача обикновено е едно и също - някое от числата - луд, тротинетка, бременен, непоръбен
  • #17
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Хайде пак с болните ти тълкувания ни занимаваш. Цялата тази тирада от глупави аналогии можеше спокойно да ни ги спестиш. Или може би Тръмп е незаконно избран и незаконно според теб премахва забрани за ДВГ и субсидии за миксерите? Ето това е огромния проблем, че се опитвате с диктатура да се налагате и да ни обяснявате как това е висша форма на демокрацията. Но ще дойде и за вас Видовден.
  • #16
    2 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До РУК. За коя свобода говориш? Предложението ти да налеем милиарди и трилиони субсидии за водорода, защото не си учил физика и ВЯРВАШ на някой гуру? Батериите се налагат по ПАЗАРНИ ПРИНЦИПИ и ПРОТИВ волята на собствениците на въглищни централи които ще умрат от глад когато навлязат батериите. Който не е учил физика и икономика няма как да ме разбере. Ще продължи да си вярва във водорода и синтетичните горива като тебе и ще иска да крадат от данъците им в полза на ВЯРАТА
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "И знаеш ли какво не се променя от 10 години насам? Такива като тебе които през 2015 обясняваха че не съм познал за 2027. През 2016 обясняваха същото. После през 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024 и днес през 2025 " Олеле! Клечиш тука от 10 години!?!!?! ТИ СИ ЛУД!
  • #14
    1 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    И знаеш ли кое е абсурдното? Въпреки че постоянно обяснявам че дори през 2050 по българските улици над 50% от автомобилите ще са с ДВГ, още от 2015 година ми задават същия въпрос като тебе - КЪДЕ ДНЕС могат да се зареждат 3 милиона електромобила. Ами имаме всичкото време на света да изградим зарядната инфраструктура. Засега на всеки пет автомобила има по една бърза зарядна станция. Достатъчни са им
  • #13
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    И знаеш ли какво не се променя от 10 години насам? Такива като тебе които през 2015 обясняваха че не съм познал за 2027. През 2016 обясняваха същото. После през 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024 и днес през 2025 продължават да обясняват че не съм познал за 2027.
  • #12
    7 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    Немската Цола Драгойчева! Винаги съм "мечтал" да живея в свят в който "от горе" се спуска какво е бъдещето и в какво трябва да вярваме! Ха, ама то част от детството ми мина в такъв свят, и изобщо не ми хареса!И прокитайския кретоноид,потомък на текезесарски бригадир,пак дойде да пропагандира за китайските батерии!Не петолъчко,бъдещето винаги е било е на разнообразието и свободата!Като искаш някой да те владее,пайди при другаря *** и Зи!*** с робско мислене!