IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Урсула фон дер Лайен: Европа има план за производство на достъпни EV

Ръководителят на Европейската комисия е категорична, че бъдещето е електрическо, но не изключва промяна в срока

Как да спасим колата в Европа? Чудодейна рецепта все още не съществува, но предложенията за решения идват от няколко страни. Своето мнение - за пореден път, даде и председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен, според която електрическата енергия е неподлежащ на преговори вариант.


електромобили


Каквото и да се случи, бъдещето е електрическо и Европа ще бъде част от него. Бъдещето на автомобилите и на автомобилите на бъдещето - трябва да се произвежда в Европа", заяви председателят на Европейската комисия, без обаче да има ясна идея какви ще бъдат тези автомобили.

"Вярвам, че Европа трябва да има собствен електрически автомобил. "E" означава екологосъобразен, тоест автомобилът трябва да бъде чист, ефективен и лек. Но също така означава икономически, тоест достъпен за всички. "Е" е и европейски - построен тук в Европа, с европейските вериги за доставки, защото не можем да позволим на Китай и други да завладеят този пазар", обясни Фон дер Лайен.

Това са трите стълба, на които Фон дер Лайен иска да базира възраждането на автомобила в Стария континент. План, който резонира като ехо на това, което беше обявено в миналото от Лука де Мео (бивш изпълнителен директор на Renault) и в първия ден на автомобилното изложение в Мюнхен 2025 от Жан-Филип Импарато - номер 1 на Stellantis Europe. Въпреки това, аспектите на това как да се насърчи производството на малки автомобили остават да бъдат изяснени. Импарато се позова на съображения за бизнеса, а не на стимулите.

След това Фон дер Лайен добави: „Дадохме на сектора по-голяма гъвкавост, за да постигне целите за 2025 и той работи. На второ място, като уважаваме технологичната неутралност, ние подготвяме преразглеждането на целите за 2035".

В същото време 150 компании – сред които има производители на автомобили, производители на батерии и операторите на станции за зареждане, са изпратили Урсула фон дер Лайен с молба да не отстъпва срещу целта от 2035. Развитие по темата се очаква на 12 септември, когато ръководителят на Европейската комисия ще се срещна с ръководителите на най-големите производители на автомобили на континента.



 

0 от 500
  • #41
    0 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До Димов. Даже няма да ти направя удоволствието да ти кажа за изграждането на колко фотоволтаични централи върху покривите и фотоволтаични навеси съм давал консултации и идеи. Даже след малко чакам да ми се обадят за същото. СМЕТКАТА ИЗЛИЗА.... ВЕЧЕ. Самата идея да връщаш енергия в мрежата вече е глупава. ВЕЧЕ. Но ти си със закостеняло мислене и ще го разбереш след 10 години, когато съседите ти имат петгодишен опит който споделят редовно с тебе.
  • #40
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Значи тези, като тази Мърсула първо унищожават автопроизводството в Европа и после се появяват, като спасители, които щели да го възобновяват.Това си е чиста диагноза за психиатрията. Лошото е че много хора са толкова зле, че вярват на такива, като тази корупционерка. Спрете зелената сделка, върнете АЕЦ, като основен енергоизточник, спрете толерирането на електромобилите и спрете налагането на глоби за СО2 и много бързо ще си върнем производството на коли и пак ще сме номер 1. Толкова е просто.
  • #39
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Димов ( преди 3 месеца )
    Като ти излизат сметките,колко фотоволтаични навеса с батерии си построил досега? Може би ти се вкарваш в едни филми като консултант и заспиваш вечер доволен колко грандиозни идеи имаш.Форумен лаладжия,който е толкова далече от реалността,че няма накъде.Този бизнес е за дебелите чичковци,който продават на преференциални цени със субсидии от държавата.Потърси информация колко загуби Иво Прокопиев в едно ямболска село след градушка по фотоволтаичната му централа.
  • #38
    0 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Така е. Четири страници монолози и един и същ въпрос - дали батериите ще са в основата на икономиката на всяка държава в бъдеще и дали още в настоящето нуждите от батерии ще растат? И дори един единствен въпрос на който да отговорите с да или не - ДАЛИ Е ЛОГИЧНО ЕВРОПА ДА ПРОИЗВЕЖДА СОБСТВЕНИ БАТЕРИИ И ПОЛИТИЦИТЕ ТРЯБВА ЛИ ДА СЕ ПОГРИЖАТ ТОВА ДА СЕ СЛУЧИ?
  • #37
    0 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 34. Сигурно ще е така след 50 100 години, но дотогава си има нужда от батерии. А дори и тогава, защото няма как директно да прехвърлиш енергията произведена от фотоволтаика към автомобила, ако шофираш през нощта
  • #36
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    Уффф - пак 4 страници монолози на един и същ
  • #35
    0 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Хайде да ги караме едно по едно, да не ти обяснявам кой вярваше че Тесла не може да строи по един завод на година а кой ви обясняваше на инженера Радев, че е възможно Тесла да построи 20 завода на година по вашите геометрични прогреси за нужен брой заводи, но няма да кого да продава в толкова електромобили, защото по вашите сметки Тесла щеше да произвежда над 200 милиона годишно при толкова заводи. хайде сега да се върнем в реалността и батериите, КОИТО НЕ СА ПРОГНОЗА А РЕАЛНОСТ ОТ МИНАЛОТО?
  • #34
    4 rate up comment 1 rate down comment
    БАТЕРИИ ( преди 3 месеца )
    Остаряла и напълно безмислена технология по отношение на транспортния бранш /в частност сухопътния/. Не са необходими батерии, които да покачват теглото на пътно-превозните средства. Необходима е технология, която захранва същите дистанционно и без необходимостта от средство в което ел. енергията се съхранява
  • #33
    0 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А сметката на батериите съм ги правил. Излизаха още миналата година когато започнаха да инсталират първите батерии DYNESS за които редовно ви пусках едно копи пейст докато на третия месец започнахте да задавате въпроси по него за да разберете какво точно съм ви смятал и съм искал да кажа и след това млъкнахте. Но Димов продължава за да може някой да му обърне внимание. И не не предлагам, а казвам че вече в България се инсталират батерии за милиарди. Десетки милиарди за китайски батерии
  • #32
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 3 месеца )
    Нашият лъжепророк никога нищо не познава.Преди тръбеше за нов завод на Тесла всяка година,за 50% ръст на Тесла и 20 милиона продажби през 2030 година,за 1,5 милиона поръчки за Сайбъртрък.Кое от пророчествата се сбъдна.Тесла се ограничи до 4 завода, ръста стана отрицателен, продажбите не достигат повече от 2 милиона, Сайбъртрък и Деми се продават в бутикови бройки.