IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Експерти посочиха най-чистия транспорт

Разликата между електромобилите и останалите задвижвания става все по-голяма

Последният доклад на Международния съвет за чист транспорт (ICCT) за юли 2025 година, посочи кой вид транспорт е по-малко вреден за климата. Учените от неправителствената организация са изчислили общия въглероден отпечатък на автомобилите - от производството и употребата до изхвърлянето, съответно бракуването им. И посочиха категоричен победител.


електромобили


Това са електрическите автомобили. Средностатистическият електрически SUV, включен в стандартна европейска електрическа мрежа, отделя около 63 г CO2 на 1 километър. За сравнение, резултатът на бензинов автомобил е 235 г CO2/км.

Дори като се вземе предвид по-замърсяващото производство заради батерията на електромобила, разликата изчезва само след 17 000 км шофиране. При използване на чиста енергия, цифрите са дори по-добри – до 52 г/км. А това вече е минус 78% от емисиите в сравнение с автомобил, задвижван с бензин.

В същото време HEV хибридите показват 188 г CO2/км, докато PHEV – 163 г, но само при редовно зареждане. На практика много шофьори не зареждат „плъгините“ и реалното им потребление се оказва три пъти по-високо от посоченото.

Изследването показва, че дизелът и бензинът са почти равни – 234–235 г/км. Автомобили, работещи на газ (CNG) постигат резултат от 203 г, което все още е далеч от „зелените“ стандарти.
Прогнозата на Международния съвет за чист транспорт е, че до края на 2025 дялът на „зелената“ енергия в Европа ще достигне 56%, а до 2045 – до 86%. В същото време експлоатационният живот на съвременните батерии е до 2 милиона км.


0 от 500
  • #47
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До анти електрика ( преди 5 месеца )
    Физиката не се е променила за последните 10 години, затова ще ти припомня и повторя Между ротора и статора на електродвигателите реално се постигат над 1 Тесла има дори инженерен термин за това: "airgap flux density". Това не е фантастика, а норма при съвременни синхронни мотори. В купето да, нивата са микротесли. Но вътре в машината не говорим за мили, а за цели Тесли.
  • #46
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Слушалките с 1.5 Тесла ги има в продажба от 2010-та не е фантастика. Разликата е, че там магнитът не се върти, така че няма ток но нали уж си разбирал от ЕМП?А колкото до елементарната математика 2000 микротесли = 2 мили = 0.002 Тесла. Ти сам го написа. Ако сега твърдиш друго, значи спориш със себе си. Явно ЕМП-то не влияе само на паметта, а и на логиката.
  • #45
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До тинтири ( преди 5 месеца )
    Батерия 60 киловата часа тежи ~400 кг, от които само 1012 кг са литий. Дори и с най-мръсната енергия добивът на този литий не надхвърля 150 кг CO2. Всичко друго е фантазия от гугъл преводача на конспиративни PDF-и.Съвременна lfp батерия се произвежда с около четири тона въглероден отпечатък. А какви ще са аргументите, като започне производството на натриево-йонните, които имат още по-нисък въглероден отпечатък? Ще продължим да копираме "изследвания от учени" за кобалт от 2015
  • #44
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 5 месеца )
    1,5 тесли в ушите си имаш само ти - елементарни познания по математика ти липсват какво е мили и микро. И спри да се излагаш като се чудиш как да се извърташ сравнявайки ЕМП от въртящ се асинхронен двигател, с постоянен магнит.
  • #43
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До тинтири ( преди 5 месеца )
    Очевидно няма да ми отговориш затова ще ти покажа поредната функционална неграмотност с директен цитат "for every tonne of mined lithium, 15 tonnes of CO2 are emitted into the air. " На български: За всеки тон добит литий, във въздуха се отделят 15 тона CO2..... От което ти си правиш заключението " И това е само за лития... тия 17 тона може да са дори пожелателни." Тоест логиката Сочи, че твърдиш че във всяка батерия Има по един тон литий? Правилно ли съм те разбрал?
  • #42
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До антиелектрика ( преди 5 месеца )
    1.2 Тесла в двигател = опасност за живота...1.5 Тесла в ушите = няма проблем, слушам Spotify...Следователно радиацията действа само ако е задвижена от батерии. Иначе е лечебна.
  • #41
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До антиелектрика ( преди 5 месеца )
    Забравяш, че хората от години си слагат 1.5 Тесла директно в ушите (неодимови слушалки) и още не са се превърнали в зомбита. Може би просто нямат Google Play ап с детектор на радиация като твоя.
  • #40
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До антиелектрика ( преди 5 месеца )
    "Чакай, нали ти твърдеше, че в електричка с 300 kW си измерил 2000 микротесли и веднага след това каза, че нямаш идея какво са 100 Тесли, които ги няма и в неутронна звезда. Явно спориш дори със себе си. Спокойно, ЕМП не влияе на паметта това е от друго. Тази сценка вече сме я играли - "моля другарко някой е писал с моя Ник"
  • #39
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До тинтири ( преди 5 месеца )
    Абсолютно съм сигурен че това което четеш е от последната година и се отнася за вече масовите желязо в фосфатни батерии, които се произвеждат с възобновяема енергия? Сарказъм както винаги. Знам че е точно обратното - четеш стари статии за производство на батерии с кобалт , който се произвеждат с енергия от въглища. Само където забрави бедните дечица които копаят кобалта с ръце.
  • #38
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 5 месеца )
    Да, да, аз ги измерих 100 тесли. Те където са 2 милитесли там и 100 тесли. Явно си в крайна фаза - казваш някаква чутовна глупост и ти привижда, че друг го е казал.