IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Промяна в индустрията - нови модели на всеки две години

Защо автомобилните производители са изправени пред един от най-големите парадокси в историята?

В началото на миналата есен Renault потвърди, че навлиза в нова ера в своята история, като ускорява разработването на определени модели. Целта: да представи и пусне на пазара нови автомобили на всеки две години. И първият, който ще реализира тази луда идея, ще бъде новият Twingo, разработен с китайски партньор, в Китай.


Авто


Само че тази тенденция не е напълно вярна. От една страна, са китайците, които през последните години се специализират в безкрайни лансирания, дори това да означава насищане на пазара и неизбежна ценова война. От друга страна, в Европа има няколко исторически автомобилни производители, изправени пред дилемата как да се съчетае забавянето в търсенето на електромобили с необходимостта от продължаване на генерирането на обеми, за да се избегне фалит?

В исторически план, животът на едно поколение автомобил е все още между 6 и 7 години, с рестайлинг в средата на кариерата. Настоящото десетилетие обаче разбърква картите, особено по отношение на поддържането на трудната граница между необходимостта от намаляване емисиите на CO2 чрез продажба на повече електромобили и спазването на все по-строгите стандарти за хомологация (GSR 2.0, предстоящото Euro 7 и др.), като производителите на автомобили са хванати на кръстопът.


Авто


Най-скорошният и ярък пример вероятно е Macan на Porsche . Изправена пред невъзможността да удължи живота му поради новите технологични стандарти, Porsche го премахна от каталога в Европа и замени с новия 100% електрически модел, който, както се очаква, е напълно неспособен да възпроизведе обемите на своя предшественик с ДВГ. Macan беше един от двата най-продавани модела на Porsche в световен мащаб до 2024 г., заедно с Cayenne.

Следователно, производителят от Щутгарт съзнателно се отказа от златната си кокошка. Ситуация, която има тенденция да се повтори с Cayenne, тъй като Porsche най-накрая възнамерява да удължи живота му поне до 2030 г., като му направи няколко освежавания по пътя. Така че фейслифтовете биха могли да се умножат при някои европейски модели и новата политика на производителите вече е ясна - да правят автомобили с ДВГ или хибридни, които да останат на пазара възможно най-дълго, като същевременно пускат нова електрическа версия.

Ето как Peugeot би отложил пускането на пазара на новото поколение на 2008 до 2028 г. Дотогава настоящият модел ще продължи по своя път. Всъщност, бъдещият 2008 логично би трябвало да съществува само в електрически вариант, така че Peugeot отлага появата му колкото е възможно повече в контекст, който все още е труден за електромобилите в Европа. Когато новият 2008 се появи, моделът, който познаваме днес, ще е съществувал от 10 години, което ще отложи възрастта за пенсиониране. 208 ще претърпи същата съдба, тъй като ДВГ/хибридните модели би трябвало да останат, когато се появи новото електрическо поколение.


Авто


И така, защо някои марки решават да ускорят темпото на определени модели? Tesla, която не е известна с това, че е най-технологично изостанала, има един от най-старите каталози в Европа. И това не ѝ попречи да направи фурор през 2024 г. Прибързаното обновяване на определени модели обаче има едно предимство: позволява на производителите по-добре да са в крак с развитието, особено в областта на бордовата електроника и батериите.

Например, Renault беше изненадан от внезапния възход на LFP батериите, докато залагаше всичко на NMC с индустриалните си партньори. И френската компания не е сама. Бъдещото Twingo ще бъде изградено около LFP батерия, а ускоряване темповете на разработка теоретично би улеснило адаптирането към промените в околната среда. Сега остава да се види дали разработването на нов автомобил само за 2 години не представлява риск за дългосрочната надеждност.


0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    raiders ( преди 5 месеца )
    Има неща който ми харесват, но и др. който са пълна порнография. Съвременните коли са добри, имат много задължителни спомагателни функции, дизайна в повечето случай също е хубав. Двигателите и еко-глупосите ме разочароваха, карам 3 цилиндъра, това и реалността. Адмирирам електокорите, дано минат в.правилна посока. Нормално е вече един модел да не издържи 10г, просто нещата се развиват, колкото и да е хубав изостава...
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 16 съгласен съм с написаното от теб,защото и аз така мисля,като не защитавам този подход въобще,просто обрисувам действителността каквато е. Зелените и ***.,,,нари.,,,те са на власт,както и мозъчно изчерпаните и резултат във всяка една сфера е такъв.Автомобилите са само малка част от общата картина безсмислица на съвременния живот. Моето мнение е корено противоположно на ставащото,но никой не ме пита,пък и няма да ме чуят въобще.
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 11от първия модел до този от миналата година,разликата е само в купето и натъпканата до покрива и над него доста и ненужна електроника,която оскъпява автомобила яко и измъкват парите на клиентите с памук. Базата е все същата от преди 11 години.
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 7ми не съм фен въобще на марката Мерцедес ,харесвам им моделите от 50-те и 60-те години,от там нататък всичко е грозотия и не става,но примерния модел който го даваш ще го карам с кеф но не всеки ден,а по ретро изложения и ретро ралита.
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 12 ( преди 5 месеца )
    Е, тъй де, колата става като телефона и пералнята - купи, ползвай няколко години и изхвърли. Само остава да ги направят колите на цени като телефон и пералня. За екологията на такъв подход няма да отваряме дума, че ще се получи малко конфузно.
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Коментар 14 е за колегата с коментар 6. А и Тойота която даваш за пример цената и не е като на дъртия модел.
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Това е като в приказката нов бардак със стари ..к......урви.Как в дърт модел ша натъпчеш това което новото време изисква? то базата на която е разработен въобще не позволява това да се прави.
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 4,аме бедняците тъй праят,купуват таралясн ници и самолети не на 30+,а и на над 50+ години,а найразвитите икономически страни/Китай/ си карат нови съвременни автомобили и то на цени на половина от европейските тара ляс ници ента употреба. кола от 90-те ако я сравниш с новите модели по безопаснот просто си е един метален ковчег,е не благодаря за този избор,а ако решиш да го натъпчеш с нови технологии ще е на цена като на предложенията на пазара.
  • #12
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 3,от видяното в Китай има модели и то не малко и на повече от 5 години,но да ти кажа,след като ти предлагат нов автомобил на цена която тук и ента употреба на 20 години ко--,,,...,,,тор.-..-....-,ник е по-скъп не си заслужава да караш и поддържаш кола на повече от 5 години,или караш и хвърляш след 5 години и вземаш нова. Тук в западнала Дж ей Еуропа сме далеч от този стандарт,за това Китай е в бъдещето,а Юрупата у блатото и то на дъното.
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ауди Q7 модела 4М е от 2015г., 2020г. излезе фейслифт а 2024г. фейслифт на фейслифта. Сега сме 2025г. модела е на повече от 10г. но така и не е излязъл новия модел на Q7, така, че не всички производители правят жинен цикъл на един модел от 6-7г. В случая вероятно новото Q7 ще излезе догодина и настоящото поколение ще направи 11г.