Световните автомобилни производители са сериозно обезпокоени от ситуацията на най-големия пазар в света - този в Китай, съобщава Bloomberg. Така, например, продажбите на произведени в съвместните предприятия на General Motors в Китай автомобили паднаха до нива, наблюдавани за последно в първите дни на пандемията от Covid-19, като това е продължение на неприятната тенденция, наблюдавана напоследък.
Nissan също обяви, че ще спре производството в своя завод в Чанжу. Друг японски производител - Honda, последва този пример, като обяви миналия месец, че ще затвори един от заводите си в страната през октомври.
Анализаторите отбелязват, че германските Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz са продали по-малко коли в Китай през първата половина на годината. Доставките на Porsche за Китай са намалели с една трета. Това накара производителя на спортни автомобили да намали прогнозите си за приходите и маржа на продажбите за цялата година.
Hyundai също продължи стабилния си спад. Южнокорейският автомобилен производител продава на дребно около 1/5 от броя на колите, които е продал на тримесечието преди по-малко от шест години. През януари китайското подразделение на компанията продаде завода си в Чунцин за по-малко от половината от исканата цена, когато предприятието за първи път беше обявен за продажба през август миналата година.
Дори Tesla изпитва трудности на водещия пазар на електрически превозни средства в света. Приходите на компанията в Китай паднаха с 19% през трите месеца, приключили през юни, като намалението се отчита в три от последните четири тримесечия.
Главният изпълнителен директор на компанията Infineon - Йохен Ханебек, предупреди, че пълномащабно възстановяване от срива на търсенето на електрически превозни средства „все още не се вижда“ и съобщи за разочароващи продажби през третото тримесечие, присъединявайки се към европейските производители STMicroelectronics и NXP Semiconductors, които са сериозно притеснени от срива на продажбите на електрически превозни средства.