IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Експерти посочиха най-чистия транспорт

Разликата между електромобилите и останалите задвижвания става все по-голяма

Последният доклад на Международния съвет за чист транспорт (ICCT) за юли 2025 година, посочи кой вид транспорт е по-малко вреден за климата. Учените от неправителствената организация са изчислили общия въглероден отпечатък на автомобилите - от производството и употребата до изхвърлянето, съответно бракуването им. И посочиха категоричен победител.


електромобили


Това са електрическите автомобили. Средностатистическият електрически SUV, включен в стандартна европейска електрическа мрежа, отделя около 63 г CO2 на 1 километър. За сравнение, резултатът на бензинов автомобил е 235 г CO2/км.

Дори като се вземе предвид по-замърсяващото производство заради батерията на електромобила, разликата изчезва само след 17 000 км шофиране. При използване на чиста енергия, цифрите са дори по-добри – до 52 г/км. А това вече е минус 78% от емисиите в сравнение с автомобил, задвижван с бензин.

В същото време HEV хибридите показват 188 г CO2/км, докато PHEV – 163 г, но само при редовно зареждане. На практика много шофьори не зареждат „плъгините“ и реалното им потребление се оказва три пъти по-високо от посоченото.

Изследването показва, че дизелът и бензинът са почти равни – 234–235 г/км. Автомобили, работещи на газ (CNG) постигат резултат от 203 г, което все още е далеч от „зелените“ стандарти.
Прогнозата на Международния съвет за чист транспорт е, че до края на 2025 дялът на „зелената“ енергия в Европа ще достигне 56%, а до 2045 – до 86%. В същото време експлоатационният живот на съвременните батерии е до 2 милиона км.


0 от 500
  • #77
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Контекст - в статия за ниско въглеродно производство на стомана турбо гост и компания обясняват че не може да се произведе без съдържание на въглерод, защото по-под разбиране, ако към желязото не се добави въглерод не може да се получи стомана. Тогава аз им казах че технически погледнато, за да получиш стомана трябва да махнеш водород. При въпрос Как се произвежда стомана , казах на няколко стъпки 1. Желязна руда. 2 желязо с високо съдържание на въглерод. 3 стомана след намаляване на въглерода.
  • #76
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До Димов ( преди 5 месеца )
    Хайде като за последно, да се върнем към контекста на разговора за стоманата, за да направя копи пейст, за следващ случай, защото тази излагация ви е любима. Хем *** хем се гордеят с това.
  • #75
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 5 месеца )
    Както не съм чул някой да е реализирал грандиозните ти идеи.МиниТЕЦ,навеса с фотоволтаични панели и търговия с топла вода и електроенергия.Съхраняването на електроенергия в електромобили през деня и продажбата и през нощта е друга твоя велика идея.
  • #74
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Хайде тролете на вол ( преди 5 месеца )
    Навън стана хладно и се отлепям от климатика. Приятна вечер. И да не забравите с тролските обиди. Ако не можеш да нападнеш идеята, нападни нейният автор. Или както там беше да не търся. Давайте следващите 20-30 коментара обиди защото друго не можете. Или пък ме изненадайте с някаква физическа или математическа сметка. Сарказъм разбира се. Каквото и да опитвате накрая излиза диария. Словесна диария без факти и цифри, за логика да не говорим.
  • #73
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 5 месеца )
    Професор Узунова преподаваща технология на металите,на такъв отговор казваше слаб 2 ще се видим на поправителната сесия.От желязна руда не може да се произвежда стомана.
  • #72
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Както виждаш, сешоарът точно съвпада с "измерената" от антиелектрика стойност при ускорение с 300 kW мощност. Жена ти увредена ли е от ползване на сешоар? Обърнали внимание как се разпределя интензитета на електромагнитните вълни с отдалечаване от източника? На какво разстояние се намира главата от мястото на измерване което е правил антиелектрика. Упс. Физиката отново ви пречи, а знанията отново ги няма за да се усетите предварително
  • #71
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Пример ( преди 5 месеца )
    От статията Honda измисли революционни батерии за електромобили#23 ЕМПДо коментар #21 от "Антиелектрика":Не казах това, а нещо съвсем различно. Сешоарът от нормалното разстояние на което го използваш, те облъчва с до 2mT. Когато го отдалечиш на 30 см, същият този сешоар те облъчва с максимум 0,007mT, а на един метър с 0,00003mT. Измерените стойности в електромобил са от порядъка на 0,002mT по време на движение.Коментиран от #2714:19 10.01.2019
  • #70
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 5 месеца )
    Проблема в Испания е точно заради липсата на базови въртящи мощности,турбини задвижвани от ТЕЦ и АЕЦ,прекалено голям дял ВЕИ и невъзможността на инверторите да стабилизират честотата на тока.Последва изключване на инверторите и срив на енергийната система.
  • #69
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До Димов ( преди 5 месеца )
    И какво от това което казах не е вярно? За лъжите за стоманата Не смятам за стотен път да копирам, че лъжеш. Или по- метода на гюбелс, една лъжа повторена сто пъти ще стане истина? А може и 30 пъти от 20 Ника в съчетание с 10 минуса по стара тролска традиция? Аз мога да си повторя коментарите от преди 5-6 години и да си държа на тях. А вие?
  • #68
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 5 месеца )
    Нашият приятел нарича себе си електрика,но в последните коментари личи,че нищо не разбира от електротехника.Този образ се слага на всяка манджа мерудия,разбира от автомобили до класически балет.Има множество безумни идеи,като да си сложим миниТЕЦ в мазето и фотоволтаични панели над гаража и да въртим бизнес с електроенергия.На въпроса от какво се произвежда стоманата, отговора беше произвежда се от желязна руда.... По натам не го четох.