IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Става ли ви лошо в електромобил? Учените имат обяснение

Човешкият мозък е привикнал със сигналите от коли с ДВГ и се бори с промяната

Електромобилите са по-тихи, по-плавни и по-рафинирани от бензиновите автомобили, което ги прави и много по-релаксиращи за човека зад волана, стига, разбира се, да имат по-голям пробег. Оказва се обаче, че возенето на задната седалка при тях може да бъде проблем за много хора, тъй като им става лошо.


прилошаване


Същите тези хора не са имали проблеми при пътуването с автомобили с ДВГ, съобщава британският The Guardian. Те се сблъскват със симптоми на морска болест в електрическо превозно средство, дори когато то не е разгърнало пълната си производителност.

Електромобилите променят начина, по който хората преживяват движението

Има няколко потенциални причини за това, като някои от които са свързани с начина, по който водачът взаимодейства с контролите на електромобила. Други са заради начина, по който мозъкът ни обработва сигналите, които получаваме, докато пътуваме.

Нека първо вземем водача. Ако някога сте карали електромобил, ще знаете, че за разлика от автомобилите с ДВГ, те произвеждат целия си въртящ момент моментално и тази характеристика им дава толкова много енергия дори при движение с ниска скорост.


Hyundai N Vision 74


В резултат на това някои от първите автомобили сякаш са по-нервни, но производителите вече се научиха как да калибрират правилната реакция на педала, за да направят натискането на газта по-плавно. Това може да бъде проблем за шофьор, който доскоро е карал автомобил с ДВГ.

Регенеративното спиране е скритият виновник

Подобна е историята със забавянето поради регенеративното спиране на електромобила, особено ако водачът използва високо ниво на регенерация или режим с един педал. Веднага след като пусне газта, колата започва да се забавя значително, което означава, че човекът зад волана трябва да бъде много премерен с движенията на краката си, за да предотврати прилошаването на пътниците.

И дори тогава, продължителното забавяне – което е много различно от краткото, но по-агресивно забавяне, с което сме свикнали в автомобилите с ДВГ, все още може да докара гадене на возещите се.


Tesla Model Y


Част от проблема е също, че мозъкът ни е свикнал да улавя сигнали от звука, вибрациите и движенията, доставени от автомобили с бензинови двигатели. Това е резултат от години на подсъзнателно учене. Но електромобилите не издават същите тези сигнали.

Мозъците ни не са създадени за безшумна скорост

„По-голямото заболяване при електромобилите може да се дължи на липсата на предишен опит, както като шофьор, така и като пътник, където мозъкът няма точност в оценката на силите на движение, защото разчита на предишен опит в други видове автомобил“, твърди д-р Уилям Емонд, който изследва „автомобилната“ болест.

"Когато открива нова среда на движение, мозъкът трябва да свикне, защото няма знания за предишен опит в такъв контекст. Това е причината например почти всеки да се разболява в среда с нулева гравитация", обяснява той.


семейно пътуване


Някои експерти предполагат, че производителите на автомобили могат да помогнат за намаляване на болестта на пътниците, като включат визуални сигнали вътре в купето, като промени в околното осветление, за да помогнат на мозъка ни да каже какво ще се случи.


0 от 500