IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шефът на Renault за колите на ток: Грозни и скъпи перални на колела!

Според Лука де Мео на електромобилите им липсва страст и това е проблем за цялата индустрия

Къде отиде страстта към шофирането? Този въпрос зададе главният изпълнителен директор на Renault Group - Лука де Мео, след което сам отговори: Електрическите автомобили не са нищо повече от домакински уреди на колела. И тези, които смятат, че са по-малко вълнуващи от колите с термично задвижване, са напълно прави“.


електромобили


От години автомобилната индустрия твърди, че електрическият автомобил е тук, за да революционизира шофирането. Де Мео обаче явно не е на подобно мнение и каза на всеослушание това, което много шофьори споделят от известно време: „В първото си поколение електрическите автомобили са предимно домакински уреди, като перални машини - грозни и без емоции.“

Звучи преувеличено, но дали така? Може би не чак толкова – въпреки че някои модели се опитват да се откроят чрез дизайн или производителност, истината е, че голяма част от пазара е запълнена с електрически SUV-ове с обща естетика, студени интерфейси и шофиране, което, макар и тихо, не винаги е стимулиращо.

Изказването на Де Мео пред AutoExpress е критика и към компанията, която ръководи. Той признава, че всички все още се учат, но въпросът е дали това става достатъчно бързо. Сега надеждата е в марки като Alpine, която планира да преосмисли легендарния си A110 в електромобил.


Alpine


„Трябва да покажем, че технологията за електрически автомобили може да бъде наистина забавна, че можем да вложим душа в нея“, категоричен е шефът на Renault, макар да е наясно, че това ще стане много трудно.

А проблемът, поне засега, е че целият пазар на електромобили изглежда сиво и стерилно. Модели като Porsche Taycan и Hyundai Ioniq 5 N се стремят да демонстрират, че забавлението е съвместимо с електрификацията, но те по-скоро са изключение, а не правило. Повечето шофьори все още избират електрически автомобили заради по-ниски разходи, достъп до ограничени зони или заради мода, а не защото карат сърцата им да бият по-бързо. И това би трябвало да тревожи индустрия, която в продължение на десетилетия поставяше емоциите пред ефективността.

„Ако ектрическият автомобил иска да бъде привлекателен отвъд данъчните облекчения, той трябва да се преоткрие. По-големите батерии или по-ярките екрани не са достатъчни. Изисква се душа и това е най-голямото предизвикателство пред индустрията“, категоричен е Де Мео.


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    След новината, че Де Мео напуска Рено, това мнение звучи по доста по-различен начин.
  • #13
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    За сухарите ИТ дето хобито им е да цъкат маршрути със зарядни и т.н. Тесла е най-постната кола, що за калник си взима нещо на което официален сервиз е в друга държава?
  • #12
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До #9 ( преди 5 месеца )
    Кое му е забавното да бучи колата и да ме заболи главата след няколко часа шпфиране? Колкото по-тиха е, толкова по-добре, ще мога да се порадвам на музиката. Ревяща кола ще си взема ако искам спортен автомобил.
  • #11
    5 rate up comment 3 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 5 месеца )
    Няма по-добра кола за градско шофиране от електрическата. Колкото до Рено, нещо не се сещам за техни вълнуващи автомобили с ДВГ през последните години.
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Цялото заглавие е кликбейт за такива коппееййки като Тунтури да се радват.
  • #9
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Няма никакво усещане в тия новите коли без значение дали са ел или двг все са зле. С електронните асистенти водача е изолиран. Нито във волана имаш усещане, нито в спирачките. Колите са обезшумени до толкова че вече въобще не можеш да разбереш какво се случва с гумите на пътя. Сега от новата кола като се кача на старата се чувствам като пилот във WRC, Старите коли просто за забавни за каране. Има шумове, има звуци, ума специфично усещане във волана и спирачките, добра видимост.
  • #8
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Всички коли са зле в днешно време.Не само електрическите. На пазара няма нито една кола да е направена както трябва. НИТО ЕДНА. Всички вече правят глупости. Много сложни станаха колите. Излишно сложни. Пластмасата е много, електрониката е много, ергономията не е добра. Колите стават все по големи, все по тежки, и все по грозни. Вътрешното пространство намалява. Видимостта се влошава. Масово са с твърдо окачване без ход и с нископрофилни гуми. Возят като каруци. Управлението като компютърна игра.
  • #7
    4 rate up comment 5 rate down comment
    1.5 dCi ( преди 5 месеца )
    Китайците имат супер екстравагантни и нестандартни електрички. Наели са европейски и световни дизайнери. И да, Рено много раздвижиха екстериора в последно време. Само с нелепи рекламни изяви на един притеснен мениджър, който рекламира хибридите си, няма да стане. Всички типове задвижване ще продължат да се развиват. Справка: изказването на БМВ.
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    То пък масовите автомобили с ДВГ на Рено от близкото минало са пълни с емоция. Клио 2 с 1.4 и Меган 2 с 1.6 атмосферки са и**** резачките. Такова изказване точно от сивите и скучни Рено не стои много на място. За гамата им в последните 7-8 години да не говорим, виновни са им политиците.
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Танко ( преди 5 месеца )
    До#4.Четвърта!