IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Експерти посочиха най-чистия транспорт

Разликата между електромобилите и останалите задвижвания става все по-голяма

Последният доклад на Международния съвет за чист транспорт (ICCT) за юли 2025 година, посочи кой вид транспорт е по-малко вреден за климата. Учените от неправителствената организация са изчислили общия въглероден отпечатък на автомобилите - от производството и употребата до изхвърлянето, съответно бракуването им. И посочиха категоричен победител.


електромобили


Това са електрическите автомобили. Средностатистическият електрически SUV, включен в стандартна европейска електрическа мрежа, отделя около 63 г CO2 на 1 километър. За сравнение, резултатът на бензинов автомобил е 235 г CO2/км.

Дори като се вземе предвид по-замърсяващото производство заради батерията на електромобила, разликата изчезва само след 17 000 км шофиране. При използване на чиста енергия, цифрите са дори по-добри – до 52 г/км. А това вече е минус 78% от емисиите в сравнение с автомобил, задвижван с бензин.

В същото време HEV хибридите показват 188 г CO2/км, докато PHEV – 163 г, но само при редовно зареждане. На практика много шофьори не зареждат „плъгините“ и реалното им потребление се оказва три пъти по-високо от посоченото.

Изследването показва, че дизелът и бензинът са почти равни – 234–235 г/км. Автомобили, работещи на газ (CNG) постигат резултат от 203 г, което все още е далеч от „зелените“ стандарти.
Прогнозата на Международния съвет за чист транспорт е, че до края на 2025 дялът на „зелената“ енергия в Европа ще достигне 56%, а до 2045 – до 86%. В същото време експлоатационният живот на съвременните батерии е до 2 милиона км.


0 от 500
  • #67
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До антиелектрика ( преди 5 месеца )
    Разбира се и ти си прав, че фотоволтаиците не стават за нищо по-мощно от зареждане на телефон, да не давам цитати. Нямаше как да осигурят зареждането на електромобилите, защото площта на България нямаше да стигне да инсталираме два гигавата фотоволтаици за 1 милион електромобила, а вече са инсталирани 5 гигавата и площта на България не е свършила. Много ги разбираш и ти. Очевидно съм бил песимист, след като не предвидих толкова гигавата батерии в мрежата, а вярвах че ще се ползват електромобили
  • #66
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До ха-ха ( преди 5 месеца )
    Да си чувал за синтетична инерция? В България е планирано да бъдат инсталирани 10 000 мегават часа батерии до средата на 2026 година, които ако са двучасови ще имат обща мощност 5000 мегавата, което е 2,5 пъти по-голяма мощност от тази на АЕЦ Козлодуй. Смяташ ли че не могат да му променят честотата/ оборотите на въртене на турбините, въпреки че са по 1000 мегавата едната и имат огромна инерция? 5000 MW буквално могат да спрат турбините на АЕЦ,колкото и да се бори, ако няма защити.
  • #65
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Разбира се че лъжа х ( преди 5 месеца )
    Няма как да не лъжа. Също както сега ще те излъжа че преди няколко седмици над 100% от потреблението на България се осъществяваше от фотоволтаиците, но нашата система не се срина. След като си такъв електрогуру, Ще дадеш ли логично обяснение защо нашата мрежа издържа, А тази на Испания не?
  • #64
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 5 месеца )
    Не можеш да го убедиш, защото той е на заплата да бълва по цял ден лъжа след лъжа. Инвертори, честота на мрежа, батерии - всичко му е каша в кратуната, но пък нали и той трябва да се издържа от нещо. Сега като го вземат на работа в испанското енерго, всичко ще се оправи.Всъщност се съмнявам да е само един човек, най-вероятно са поредните грантаджии на хранилката на Урсулита.
  • #63
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 5 месеца )
    Лъжеш т р о т и н е т и.Липсата на въртящи мощности,които стабилизират честотата на електроенергията са причината за срива.Батериите и инвертора не могат да заменят базовите въртящи мощности.
  • #62
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Относно Испания ( преди 5 месеца )
    Единствената причина за срива беше липсата на батерии. Точка. Има батерии, няма проблем. Няма батерии има проблем. Точка..Всичко останало е вярвания на антиелектрици, които нищо не разбират от електротехника, но кълват на бастyн на всяка лъжа, която е красива и им харесва.
  • #61
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Ще минат години ( преди 5 месеца )
    Но антиелектриците винаги ще си останат функционално неграмотници лишени от критично мислене, които не могат да разберат статиите и какво им говори събеседника, камо ли реалността която ги заобикаля. В статията изрично пише пълен жизнен цикъл , но 100% от антиелектриците , които няма как да са един човек, разбраха че става въпрос само за зареждането. Къде да ходим по-далече.
  • #60
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 5 месеца )
    Този шизофренчо, обикаля всички сайтове вече повече от 10 години с всевъзможни никове, но се разпознава по лъжите и заучените фрази. За него ЕМП е безвредно, флуорът от горенето на батериите не е отровен, а сривът в Испания е предизвикан от Путин. Ще минат още няколко години и ще се скрие като мишиок като спрат напълно субсидиите и хората продължат да не купуват електрички, напук на такива инфантили!
  • #59
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 5 месеца )
    Т р о т и н е т и оцъкал форума с кУрешки,от 58 поста повечето т р о т и н е т с к и.
  • #58
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Само да ви предупред ( преди 5 месеца )
    Влизате в полемика с местния ***, наречен още ***, Гост, Хвалипръц, антиелектрическа латерна.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най НЕзнаещ и НЕможещ, защото НЕ гледа клипове YouTube, защото му свършили данните, НЕ чете в Уикипедия и чете стари стати за Toyota и лъжите на гуруто Тойода, НЕ разбира ЕСО и енергийните борси и най важното, НЕ може да смята сложна лихва, защото е АНТИматематик .Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв АГРЕСИВЕН ПСИХОПАТ, не знам