IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Край на евтините ремонти - спират достъпа на сервизи до данните на колата

Новото законодателство за цифрова сигурност в ЕС влиза в сила през септември тази година

Ново правило ще в ЕС ще принуди собствениците на автомобили да ги обслужват и ремонтират само в официални сервизи на производители. През септември година в сила влиза нов Законодателен акт за цифровите данни, който ще ограничи достъпа на независими сервизи до данните на превозните средства.


ремонти


Дори появилата се на панела грешката да бъде отстранена, ще е необходим достъп до сървъра на производителя, което означава посещение на официалния сервиз. По предварителни данни това може да увеличи цената на ремонтите с 25% и дори повече, тъй като новите автомобили все повече изискват софтуерно активиране на компоненти и абонаменти за отдалечен софтуер.

Според Асоциацията на независимите автомобилни дистрибутори (CLEPA) до 20% от частите вече изискват онлайн разрешение за монтаж и настройка, включително спирачки, акумулатори и дори лампи. От Асоциацията алармират, че новият закон ще доведе до монопол на дилърите, ще ограничи избора и ще удари портфейла на шофьорите.

В същото време аргументът на властите в ЕС е киберсигурността, заради която автомобилни производители в последно време бяха принудени да се откажат от някои свои модели. Експерти обаче са категорични, че това е само претекст за затваряне на пазара за следпродажбено обслужване. И ако тези изменения бъдат приети, повечето малки сервизи и работилници в Европа ще изчезнат през следващите няколко години.


0 от 500
  • #36
    37 rate up comment 8 rate down comment
    Кауньа ( преди 1 месец )
    Тоя льольовци скоро и закон да не ядем криви краставици ще пишат!
  • #35
    57 rate up comment 13 rate down comment
    Павел ( преди 1 месец )
    Хора ние сме скапани мишки докато си мълчиме всеки ще си прави каквото си поиска никоя друга държава няма право да да казва България какво ще прави ако станат прекалено нагли много е лесно напускане на ЕС май ще ни е по добре
  • #34
    37 rate up comment 2 rate down comment
    СЧУПЕНИТЕ ( преди 1 месец )
    От НСО, На кой сервиз ги карат? За едни приятели питам! ГНОМАи ПАРАПЕТА им викат на МИСКИНИТЕ!
  • #33
    104 rate up comment 8 rate down comment
    Бачо ( преди 1 месец )
    Карам Ситроен закарах я в сервиз официален на същата фирма.Платих +3000 лв и си я взех с пътна помощ. Закарах я на непознат възрастен майстор и за ДВА дни беше готова. Аз давам парите , откъде накъде някакъв еврогей ще ме накара да се прекарам отново. Колата е моя, парите също.
  • #32
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Автоцентър Александр ( преди 1 месец )
    Нищо не е така както изглежда нека го приемат,но нищо няма да се промени и сега мерцедес ни продава достъп с новия Стар 20 токена кодиране ...Цените скочиха с 5% към краен клиент на диагностика и кодиране.Не смятам ,че това ще оскъпи кой знае с колко ремонтите просто документацията е макло повече !
  • #31
    68 rate up comment 8 rate down comment
    Василев ( преди 1 месец )
    Тея от ЕС няма ли да се спрат бе не можеме вече да им смогваме на разходите,тоя съюз какво измисли да е по лесно за хората,мисли се само за едрия бизнес и корпорациите.
  • #30
    60 rate up comment 2 rate down comment
    Ники ( преди 1 месец )
    Ей ся че си закарам колата в оторизиран сервиз.. Да го духат!
  • #29
    56 rate up comment 2 rate down comment
    Рони ( преди 1 месец )
    Обслужват се корпорациите а за малкия и среден бизнес не се мисли!
  • #28
    7 rate up comment 1 rate down comment
    28 ( преди 1 месец )
    и с издаден код да извършват ел. услуги. същото важи и за автоключарите. всичко това важи и за напълно електрическите коли. В Полша вече произвеждат статори, ротори, инвертори и конвертори за някои по стари модели електрически коли. Освен това произвеждат и специализираните механипни инструменти необходими за правилния демонтаж и монтаж на електрическите елементи.
  • #27
    6 rate up comment 0 rate down comment
    28 ( преди 1 месец )
    и други възли и агрегати се произвеждат от втори компании и само се сглобяват от производителя. те винаги ще си произвеждат части за отделните възли. двигателите имат бутала сегменти биели на алтернативни фирми в цял свят. Няма как да изгорят всичките тези бизнеси заради кибер сигурността на съвременния автомобил. в това число влизат всички видове хибриди и напълно електричните. Ще задължът майсторите които имат достъп до CAN-C модули за сигурност да се регистрират и с код да извършват ел.