IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов проблем за автомобилната индустрия - механиците намаляват

Половината от техниците в сервизи искат да сменят професията си

Не е тайна, че съвременните автомобили са по-сложни от всякога. По подразбиране това означава, че съвременните автомобилни технологии имат набор от системи за проверка, диагностика и ремонт, когато нещо се обърка. Някой може да си помисли, че включването на скенер за кодове прави живота на автомобилния механик по-лесен, но се оказва, че не е така.


ремонт


Ново проучване показва точно разкрива точно обратното - хората, ремонтиращи автомобили в сервизи, са подложени на огромен стрес. И половината от тях искат да напуснат бизнеса, т.е. да сменят професията си. Това е изводът от скорошно проучване на компанията Wrenchway, която анкетира техници, работещи в различни области, включително ремонт на автомобили (двигатели и каросерии). В допитването участват също така студенти, които работят в автосервизи в свободното си време, както и мениджъри в магазини за автомобилни части.

Всички те е трябвало да отговорят на въпроси по теми, вариращи от заплащане до свободно време, надбавки за покупка на инструменти и оборудване, обезщетения, време за пътуване до работното място и възможности за развитие на кариерата. Големият проблем е дали респондентите обмислят да напуснат индустрията, на което огромните 49% са отговорили с „да“.

Откъде идва недоволството? Според проучването стресът около заплащането е водещ фактор. Физическите и умствени натоварвания представляват по-малък процент, следвани от разходите за инструменти и оборудване. Лошото управление, липсата на уважение и ползите от професията също са включени.

Големият проблем в случая е начинът на заплащане на механиците в САЩ, където е проведено проучването. То би трябвало да е почасово, но се оказва, че не е точно така - служителите в сервизите трябва да извършат определена работа, независимо колко време ще им отнеме. И им се плаща именно на основата на свършената работа.

Това е и основната пречка, тъй като 65% от механиците предпочитат директна почасова ставка или почасова ставка с бонуси за допълнителна работа. Около 20% искат 40-часова фиксирана ставка, тоест 5 дни седмично по 8 часа, а 10% настояват за фиксирано заплащане.


ремонт


Разходите за покупка на инструменти и плащане на обучение също са включени. Механиците обикновено трябва да плащат за собствените си инструменти и с такива инвестиции, които лесно надхвърлят 10 000 долара, много от тях се отказват от работа в индустрията. В същото време утвърдените професионалисти в бранша трябва непрекъснато да бъдат в час с новите технологии и съответно да плащат сериозни суми за обучение.

Проучването рисува доста мрачна картина за бъдещето на автомобилната индустрия, като изводът е, че голяма част от механиците не само в частни сервизи, но и работещи за представителства на големи производители, се готвят да напуснат, посочвайки заплащането и стреса като основни фактори за решението си.

„Най-добрият вариант е въвеждането на твърда заплата, тъй като това поставя механиците под по-малък стрес и показва, че има някакво доверие между тях и собственика на сервиза. Текучеството в бранша е огромно - един механик в малък сервиз изкарва средно между 6 и 8 месеца, след което отива на място, където ще получава повече пари", посочват авторите на изследването.

Те посочва, че ако механиците намерят начини да бъдат по-ефективни при ремонтите, фиксираната ставка се намалява, което на практика намалява заплатата им. Но по друг начин не става. Ако даден ремонт отнеме повече време, механикът работи буквално безплатно.

Към всичко това може да се добави и още един факт, установен от проучването. Оказва се, че от 50 души, обучаващи се за автомобилни механици в техническо училище, едва 4-5 от тях започват работа по специалността. Всички останали се насочват към друга професия, след като завършат.


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Бивш механик ( преди 2 месеца )
    Като един бивш монтьор мога само да кажа че в България това е една от най неблагодарните професии в момента освен ако не си измамник,мошенник или лъжец . Ако си честен умираш от глад и не можеш да си покриеш държавните разходи.В момента си търся работа но няма да извършвам специялизиран труд и да взимам възнаграждение като един продавач в Лидел например !Като започнат да дават нормални заплати ще спре тази криза!
  • #10
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Московски ( преди 2 месеца )
    Това че повечето от техниците са крадци и мошеници е проблем. При това на ниво хомоеректус. Карам хибрид в гаранция а той пита да не си забравил светлините. Повече здраве ха ха .
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    В Испания ( преди 2 месеца )
    Чаках една седмица за да сменят масло и филтър. И го смениха петък следобед, защото сме им клиент с 6 служебни буса и един вид оставиха някого за понеделник, за да може да вкарат нашия бус
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Устат Блендер ( преди 2 месеца )
    Моят довЕрен автомеханик винаги се "застрахова" при разглобка на по-сложни и непознати възли,като снима процеса в хронология.
  • #7
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    проблема винаги е в клиента и това че знае повече от механиците които са от времето на мототехника гледат какво да откраднат да подменят да повредят това са баш майстори
  • #6
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Фйхбй ( преди 2 месеца )
    Трябва се добави и факта, че клиентите стават все по-малко технически грамотни, но за сметка на това все по-изискващи "щото си плащат". Западният свят, че и ние покрай него, се напълни с високопарни парвенюта, на които трябва постоянно да им се обръща специално внимание, защото са клиент, а той винаги имал право. Ходи им обясни за какво "право" всъщност говори поговорката.
  • #5
    10 rate up comment 3 rate down comment
    До 3 ( преди 2 месеца )
    Да, тази кола е страхотна машина, но тя е от друга ера и не приложима в ежедневието. Колите след 1980г станаха практични и достъпни. А след 2000 станаха прекалено сложни и скъпи.
  • #4
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 2 месеца )
    Аз от дете мечтаех да стана автомонтьор. Лятото ходих да работя в сервиза на мой приятел. Клиентите му бяха много нагли и той ще не ще се държеше също така с тях. Това ме отказа от мечтата ми. Сега вече живея в Германия и за сервиз чакаш по няколко седмици. Но пък оставяш колата , почват я веднага и до ден или 2 е готова. Майстора само го слушаш и плащаш като поп. Защото времето е пари. От 50 до 100 евро на час. Организирано , ясно , качествено и скъпо. В 17:00 затварят и точка.
  • #3
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 ( преди 2 месеца )
    Ако питаш дядо ти, Това е последния истински автомобил - В САЩ RM Sotheby's продава на търг Mercedes-Benz 770 K, произведен през далечната 1930 година. Огромният кабриолет Mercedes 770 K достига 5.7 м дължина с междуосие 3.75 м. Интериорът му е декориран изцяло с естествена кожа и дърво. Под капака е монтиран огромен 7.7-литров осемцилиндров мотор с компресор и с мощност 200 конски сили, което позволява на автомобила да развие скорост от 160 км/ч. .... Истински автомобил от истински материали
  • #2
    16 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Защо индустрията отказва да се върне към класическите автомобили? Колите в периода от 1980г до 2000г бяха перфектни. Много по добри от сегашните. Като недостатък мога да посоча само това че ръждясваха бързо. Ето сега този проблем с ръждата като цяло е решен със съвременните стомани и антикорозионни покрития. Защо не почнат отново да произвеждат старите модели? Това няма да им струва почти нищо. Разработките са направени, само трябва да ги пуснат на поточните линии.