Много често собственици на автомобили се оплакват от това, че са били измамени в сервиза, в който са оставили своето превозно средство за ремонт. По правило, това се случва в малки работилници, където предлагат по-евтини услуги. Сервизите на официалните представители на съответните марки трудно биха направили подобно нещо, тъй като там контролът е на високо ниво, а и те самите нямат сметка да заблуждават клиентите си.
В малките сервизи обаче нещата не стоят така и посещението при тях крие своите рискове. Там могат да се възползват от липсата на технически познания у клиента и да го заблудят за състоянието на неговия автомобил, а също така и с ремонта, който трябва да бъде направен. Съответно, той ще трябва да плати по-висока цена, без да е имало нужда.
6 примера за измама в сервиза (ГАЛЕРИЯ):
Недобросъвестните механици в автосервиза могат да поставят евтино масло вместо скъпо или да използват аналози вместо оригинални резервни части. Това трудно може да се установи, но все пак е възможно. Не бива сляпо да се вярва на всичко написано във фактурата, предоставена от сервиза. Клиентът има пълното право да поиска да види оригиналната туба, от която е налято маслото или кутията от резервната част, за която се твърди, че е сменена. И трябва да го направи дори при най-малкото съмнение, а ако сервизът откаже да предостави опаковките от консумативите, това вече е сериозна предпоставка за нещо нередно.
Големите сервизи предлагат на своите клиенти възможност да наблюдават ремонта или обслужването на автомобила. Собственикът на автомобила едва ли ще бъде допуснат на самото място, но може да следи на специален монитор целия процес – от приемането на превозното средство и проверката до самия ремонт. И така да се убеди, че няма нищо нередно.