IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Край на евтините ремонти - спират достъпа на сервизи до данните на колата

Новото законодателство за цифрова сигурност в ЕС влиза в сила през септември тази година

Ново правило ще в ЕС ще принуди собствениците на автомобили да ги обслужват и ремонтират само в официални сервизи на производители. През септември година в сила влиза нов Законодателен акт за цифровите данни, който ще ограничи достъпа на независими сервизи до данните на превозните средства.


ремонти


Дори появилата се на панела грешката да бъде отстранена, ще е необходим достъп до сървъра на производителя, което означава посещение на официалния сервиз. По предварителни данни това може да увеличи цената на ремонтите с 25% и дори повече, тъй като новите автомобили все повече изискват софтуерно активиране на компоненти и абонаменти за отдалечен софтуер.

Според Асоциацията на независимите автомобилни дистрибутори (CLEPA) до 20% от частите вече изискват онлайн разрешение за монтаж и настройка, включително спирачки, акумулатори и дори лампи. От Асоциацията алармират, че новият закон ще доведе до монопол на дилърите, ще ограничи избора и ще удари портфейла на шофьорите.

В същото време аргументът на властите в ЕС е киберсигурността, заради която автомобилни производители в последно време бяха принудени да се откажат от някои свои модели. Експерти обаче са категорични, че това е само претекст за затваряне на пазара за следпродажбено обслужване. И ако тези изменения бъдат приети, повечето малки сервизи и работилници в Европа ще изчезнат през следващите няколко години.


0 от 500
  • #7
    19 rate up comment 30 rate down comment
    до 3 ( преди 2 месеца )
    В западна Европа няма малки гаражни майстори без лиценз и неплащащи данъци. За това там няма голяма разлика в цената между официален и алтернативен сервиз. Там не може квартален майстор да слага употребвявани части и да кърпи с тел и свински опашки без да носи отговорност.
  • #6
    41 rate up comment 2 rate down comment
    само и единствено ( преди 2 месеца )
    новите.Старите ще си ги караме докато има части.....
  • #5
    58 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    И после се чудим и маем защо има "явления" като "Алтернатива за Германия" и "Възраждане". Цялата тая електроника могат да си я пъхнат някъде авто производителите. На мен не ми пречи да паля с дърпане на смукач. Ама гадовете ще ги направят незаконни тези със смукачите, което ни връща към първото изречение по-горе.
  • #4
    45 rate up comment 5 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Плашите само гаргите.Ремонта на автомобила не е свързан само с разчитането на грешки на панела.Работата по двигателя или окачването не изисква достъп до данните на автомобила.
  • #3
    39 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Родните майстори ще му намерят цаката, вече всеки може да се върже към колата иначе обслужването в официален сервиз наистина е двойно като цена но заради гаранцията си изнуден, ЕС това защо не го разследва?
  • #2
    9 rate up comment 38 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Абе мрънкане мрънкане, но една затворена система (walled garden) си има своите предимства. Теоретично може всяка част която изисква електронна активация да бъде проследявана и така да се ограничи пазарът на крадени части. Също така това дава възможности достъпът до компютрите на автомобилите да е по-добре защитен и това да усложни кражбите на автомобили. Сега всеки *** и пульо има достъп.
  • #1
    21 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    общо взето започват игрите на глада "забавна" реклама на ауди отпреди десетина години Audi Service Commercial "Mechanics" - Zombies https://youtu.be/_jzkEdJyF-Q един министър председател ви се молеше от екряна на зомби сандъка за бога братя не купувайте