IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW набра 1000 механици с нестандартна стратегия

Френският клон прати счупени коли при конкурентите като "Троянски коне"

В свят, в който търсенето на квалифицирани механици надвишава значително предлагането, намирането на кадърни хора се превърна в трудна задача. Преди три години Volkswagen Group France реши да се справи с проблема по оригинален и ефективен начин, като започна кампания „Inside Jobs“ . Стратегията напомня тази на ахейците с „Троянския кон“  Резултатът? Хиляди заинтересовани механици и всички позиции вече са заети. 
 


кампания, Франция


През 2022 година Volkswagen (Франция) трябваше да запълни 1000 свободни работни места в своята мрежа от сервизи и следпродажбени услуги, но се сблъска с проблем: най-добрите механици вече бяха наети от конкуренти. Изправени пред голямо текучество в сектора и спешна нужда от квалифициран персонал, компанията нае рекламната агенция DDB Paris, като партньорите измислиха стратегия, достойна за шпионски филм.

Вместо да използват конвенционални методи за набиране на персонал като агенции за заетост, онлайн реклами или професионални мрежи, те избраха нов подход: изпратиха автомобили с умишлено повредени части до независими сервизи и центрове в цяла Франция. Ключът беше, че тези части съдържаха скрити съобщения и QR кодове, които пренасочваха към уебсайта за набиране на персонал на Volkswagen.


кампания, Франция


Частите, избрани за скриване на съобщенията, бяха елементи, които механиците винаги проверяват (или би трябвало) по време на поддръжка или ремонт: спирачни дискове, акумулатори, изпускателни тръби и въздушни филтри. Всяко послание беше предназначено да привлече вниманието на професионалиста.

Например, на някои спирачни дискове можехте да прочетете: „Огледайте добре спирачните дискове" и „А това предложение за работа, виждали ли сте го?“. На изпусквателната тръба се появи фразата: „Да,  трябва да се смени. Говорейки за промяна, бихте ли искали да дойдете да работите с нас?".
Всяко парче също имаше QR код , който при сканиране пренасочваше към уебсайта за набиране на персонал на Volkswagen France.

Кампанията „Inside Jobs” беше не само оригинална идея, но и се оказа изключително ефективна. Volkswagen France записа повече от 113 000 посещения на своята страница за набиране на персонал, докато обичайната бройка преди е била около 15 000.
 

кампания, Франция


Бяха получени 53 705 заявления , което гарантира бързо запълване на 1000-те позиции. Кампанията също имаше огромно въздействие върху социалните медии - с повече от 6 милиона импресии и близо 2 милиона гледания в платформи като YouTube, Meta и LinkedIn.

Този иновативен метод за набиране предизвика известен интерес в индустрията. Според The ​​Autopian, някои представителства в САЩ са започнали да прилагат подобни стратегии. Например, поставяне на стикери върху маслените филтри на автомобилите, така че да могат да се виждат от механиците по време на работа.

Далеч от рекламен трик, стратегията на Volkswagen Fra показва, че в силно конкурентен сектор привличането на таланти изисква креативност. В този случай скриването на възможности на най-неочакваните места доведе до една от най-успешните, награждавани и обсъждани кампании за набиране на персонал през последните години.
 
 

0 от 500
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Сигурно тия дето са се явили са страшни професионалисти в лова на покемони. Аман от креативизъм.
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Димитър ( преди 1 месец )
    И още не са намерили най добрите,тези които не разбират как работи даден детайл и не го сменят а го преправят в повечето случаи. За такива механици шапки долу. Останалите не казвам че не са добри но не са най добрите.
  • #1
    19 rate up comment 0 rate down comment
    bsks ( преди 1 месец )
    Готови са на всичко, само не и да дават достойни заплати.